Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
inderdaad,
ik vind het dan raar als je beloxi je bigma aanprijst terwijl jij de jouwe verkoopt om een 100-400 te kopen, terwijl dat net zijn vraag is...
Omdat de 400 L glas heeft.
En trouwens waar bemoei je je mee !
Blazor,het is niet tegen jou dat ik het heb
groetjes
If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!
misschien maak ik de discussie alleen maar moeilijker maar is de sigma tegenhaner van de 100-400L IS niet de 80-400 OS? Waarom wordt deze lens niet overwogen?
Ik kan zelf echter over geen van de reeds vermelde lenzen commentaar geven want ik heb ze nog nooit in m'n handen gehad..
Omdat de 400 L glas heeft.
En trouwens waar bemoei je je mee !
Blazor,het is niet tegen jou dat ik het heb
groetjes
Misschien met het feit dat je mensen "slecht" advies geeft om van je eigen spullen af te raken om dan te kopen wat je zelf toch beter vind.
Je moet toch toegeven dat het niet netjes is om te zeggen tegen iemand die twijfelt tussen 2 lenzen dat hij de mindere van de 2 maar moet kopen van u zodat jij de betere kan kopen.
My 2 cents
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX http://www.stevevandegaer.be
Je moet de topic eens goed lezen !
Ik heb helemaal niet gezegd dat mijn lens beter of slechter is dan die hij wil kopen .
Ik heb alleen gezegd dat ik mijn lens verkoop en in formatie hieromtrent wil doorsturen.
SORRY , als ik dan al direkt als een oplichter in de nek bekeken wordt.
Fijn gasten.
Je hebt de Groeten
Maori
If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!
Ik ben ook tussen die 2 lenzen aan het twijfelen (heb nu een 70-200L F4, pracht van een lens, maar wat kort). Vooraleer één van de twee aan te schaffen (lichte voorkeur voor 100-400 L, vooral voor de IS), zal ik ze eens huren/lenen en naar een vliegshow gaan. Voor 25Euro kan je al de Canon 100-400L huren (zie http://www.pixto-f.eu/prijslijst_canon_verhuur.html).
Zoals al zoveel gezegd: de ideale lens hangt van de persoon af die er mee moet werken, dus je kan het best eens proberen in de omstandigheden waarin je ze wil gebruiken.
Ik ben ook tussen die 2 lenzen aan het twijfelen (heb nu een 70-200L F4, pracht van een lens, maar wat kort). Vooraleer één van de twee aan te schaffen (lichte voorkeur voor 100-400 L, vooral voor de IS), zal ik ze eens huren/lenen en naar een vliegshow gaan. Voor 25Euro kan je al de Canon 100-400L huren (zie http://www.pixto-f.eu/prijslijst_canon_verhuur.html).
Zoals al zoveel gezegd: de ideale lens hangt van de persoon af die er mee moet werken, dus je kan het best eens proberen in de omstandigheden waarin je ze wil gebruiken.
Vliegshow??? 100-400IS zonder enige twijfel. 70-200 is te kort.
En IS helpt ook wel wat ;-)
Ik twijfel tussen een Bigma en een 300/4,0 (2dehands) met 1,4x converter...specifiek voor vogelfotografie, dus héél zelden heb je een minimum aan zoom nodig, bijna altijd dus 't maximum. Moeilijk hé
Comment