Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb maar gelijk besloten de 18-200 weg te doen.
Zodat ik eerder mijn telelens kaan aanschaffen.
Allen bedankt voor jullie reactie's .
Ik zou hem erbij houden. Ga maar eens met en 70-200 een lekkere wandeling maken van een paar uur. Dat wordt toch best pittig hoor.
Daarbij wil je dan ook je 17-55 bij je steken, wat nog een paar grammetjes bijdraagt. Misschien ga je dan voor die familiewandeling toch wel denken... Had ik nou mijn 18-200 toch maar gehouden.
Zo slecht kan die lens niet zijn!
Ik schaf er in ieder geval wel 1 aan. Maar ik fotografeer voornamelijk onder redelijke lichtomstandigheden.
Wat u beschrijft is voor mij nog geen reden om met bijna 2 kilo aan lenzen te zeulen als ik 8 uur op stap ben met de camera.
En wanneer iemand procentueel de meetse foto's maakt, is toch iets persoonlijks, evenals de lenskeuze.
Ik heb het voordeel dat ik zo nu en dan de dure lichtsterke lenzen kan lenen.
Ik weet wat een genot het is om met de 17-55 en de 70-200 te werken, maar ik weet ook wat ze wegen.
Ik kan mij niet voorstellen dat de 18-200 zo zou tegenvallen. Ik zei enkel met mijn post dat het misschien een goed idee was, de 18-200 erbij te houden. Voor als het nog geen 5 uur is in de winter.
Ik heb ook diverse lenzen 80-200 2.8 Nikon, 60mm micro nikkor, 105mm micr nikkor,10-20 sigma,50mm 1.8, 20mm, 18 70.......................................
MAAR de 18 200 is de ideale lens voor een dagje uit of voor vakantiefotografie. Ze heeft haar gebreken maar ik zou ze voor geen geld willen missen. Resultaat is natuurlijk dat ik sinds ik de lens heb ze voor 95% van mijn foto's gebruik. De 'iets' mindere kwaliteit van deze lens weegt amper op tegen de voordelen dat deze lens heeft: compact, VR!!!!! slechts aan 1 lens sleuren. Mijn 80 200 komt nog enkel uit de kast voor gebruik in de studio, daar ik het gesleur beu ben.
EN het in niet de lens of zijn kwaliteit die de foto maakt, maar dat manneke achter het toestel, dat op dat knoppeke moet drukken
Dus, je hebt een goede keuze gemaakt met de 17 55 en de 70 200 maar ik zou die 18 200 toch nog niet te vlug wegdoen.
Groetjes, Luc
Comment