Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 28-75 2.8

Hallo,
    Er zullen waarschijnlijk al een paar threads van deze lens zijn maar ik heb enkele specifieke vragen;

1) Ik heb gehoord dat ze heel scherp kan zijn maar dat ook sommige exemplaren "soft" kunnen zijn...is er daar veel kans toe en kun je ze dan eventueel terugsturen naar de winkel als je een slechter exemplaar hebt?
    (ik zou ze kopen bij topfoto.de)
    2) Is ze scherp op f2.8?
    3) functioneert ze goed in de donker?
    hiermee bedoel ik:
    focust ze snel?
    amper/geen hunting?
    goed contrast? (voor bij rood licht vb)
    4) is er daar een zonnenkap bij?
    5) Moesten jullie enkele goede review-sites weten, je mag ze altijd hier posten, liefst met voorbeeld foto's van in't donker etc.
    Ik heb al fredmiranda geraadpleegt en daar hadden ze als negatieve argumenten dat sommige een vrij softe hadden en dan ze vrij plastiekiger is..maar dat laatste kan me niet zo veel schelen.

Ze zou vooral dienen als concertlens.
    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Re: Tamron 28-75 2.8

1) Ik heb gehoord dat ze heel scherp kan zijn maar dat ook sommige exemplaren "soft" kunnen zijn...is er daar veel kans toe en kun je ze dan eventueel terugsturen naar de winkel als je een slechter exemplaar hebt?
    (ik zou ze kopen bij topfoto.de)

Volgens mij moet een minder exemplaar altijd ingeruild kunnen worden (zelf geen ervaring met topfoto). Kans op zo'n exemplaar is vrij klein denk ik (gebaseerd op wat je over dit soort probleem op het net tegen komt).

2) Is ze scherp op f2.8?
    In elk geval ruim scherp genoeg voor mij, hoewel er nog wel iets van verschil zit tussen f2.8 en f4 bv. (voor andere review/comments: zie www.dyxum.com)

3) functioneert ze goed in de donker?
    hiermee bedoel ik:
    focust ze snel? Ja
    amper/geen hunting? Ja, hunting is zeldzaam
    goed contrast? (voor bij rood licht vb) Ja, volgens mij wel.

4) is er daar een zonnenkap bij? Ja

5) Moesten jullie enkele goede review-sites weten, je mag ze altijd hier posten, liefst met voorbeeld foto's van in't donker etc.
    Ik heb al fredmiranda geraadpleegt en daar hadden ze als negatieve argumenten dat sommige een vrij softe hadden en dan ze vrij plastiekiger is..maar dat laatste kan me niet zo veel schelen.
    (zie bv. photozone.de of dyxum.com...)

Voor mijn part is deze lens in haar prijsklasse een absolute aanrader.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

bedankt!
      Meer gebruikservaringen zijn altijd welkom...
      Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Kan alleen maar overal 'ja' op antwoorden, dus bevestig K2 zijn antwoord...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Deze lens is zeker aan te raden. Onevenaarbare prijs/kwaliteit verhouding!
          Deze lens staat 80% van de tijd op mijn toestel.
          Scherp op f2.8, superscherp op f4, mooi bokeh.

Voor mij is er slechts één minpuntje: het gebrek aan groothoek. Heb ik nu opgelost met een tweedehands Sigma 18-50/2.8. Maar de Tamron blijft mijn lievelingslens.

Doe maar eens een search op dit forum, je zal veel lovende kritieken vinden.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Ik gebruik momenteel deze lens voor opnames van operette. Ben er zeer tevreden over hoor. Vorig jaar ook opnames gemaakt met rode lichtregie. Het is uiteraard niet echt evident maar er zitten zeker deftige opnames tussen. Uiteraard vanop statief hoor (monopod voor vlugger en gemakkerlijker manuvreren in de coulissen). Overdreven soft vind ik ze niet, ook niet op 2.8.
            Alsook de Sigma 70-200 2.8 voor close-ups.

Grts,
            Jurgen

Comment

Toplensje voor haar prijs, ik heb ze ooit gehad maar weer verkocht wegens aankoop andere gelijkaardige lens. Het enige dat me een beetje hinderde was dat ze geen IF ( interne focus ) had.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Het enige dat me een beetje hinderde was dat ze geen IF ( interne focus ) had.
                Dan was er dus eigenlijk niets dat je hinderde, want deze lens heeft wel interne focus...
                Waarschijnlijk bedoelde je "interne zoom" ?
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Dan was er dus eigenlijk niets dat je hinderde, want deze lens heeft wel interne focus...
                  Waarschijnlijk bedoelde je "interne zoom" ?
                  Inderdaad, een verspreking, het feit dat de lens in en uitschuift bij het zoomen bedoelde ik wel degelijk...
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Once again:

"Tamrocks !!!"

It's my main workhorse lens.

- point for concerts. The Whiiirrrrrr, chhhhh, whiiiiiiirrrrrr AF motor. It's not a silent motor. Only a problem if you're shooting in a quiet space. If you're standing next to 400Megawatts of Bass speakers, the AF noise is the least of your worries.

Comment

Kan dit alleen maar bevestigen. Deze komt amper van mijn 30D.
                      Kom net van Barcelona, 90% van de foto's werden met deze lens genomen.

Prijs/kwaliteit zal je waarschijnlijk niet veel beters vinden.
                      Frederic
                      „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

Comment

Heb ze ook pas tweedehands overgenomen en ben zover tevreden. Ga mijn kitlens Nikkor 18-70 wegdoen, maar zoek dus ook iets om het groothoekverlies te compenseren...

Comment

Hier ook een heel tevreden gebruiker van de Tamron 28-75 f/2.8. 't is volgens mij mijn beste aankoop op fotografie vlak, ik gebruik dit objectief zeer vaak, en indien het bereik tot 18mm zou gaan, zou ik dit objectief voor 95% van wat ik fotografeer kunnen gebruiken, nu eerder voor 75%, wegens gebrek aan groothoek. prijs/kwaliteit één van de beste op de markt, moeilijk te verslaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                            Heb ze ook pas tweedehands overgenomen en ben zover tevreden. Ga mijn kitlens Nikkor 18-70 wegdoen, maar zoek dus ook iets om het groothoekverlies te compenseren...
                            Dan moet je misschien eens kijken naar de Tamron 17-50. Veel gebruikservaringen heb ik nog niet gevonden, maar van de reviews die ik gelezen heb heb ik begrepen dat ze even goed is als de 28-75 broer.

Mvg,
                            TravelToy

PS ben zelf ook aan het twijfelen om die aan te schaffen.
                            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                              Dan moet je misschien eens kijken naar de Tamron 17-50. Veel gebruikservaringen heb ik nog niet gevonden, maar van de reviews die ik gelezen heb heb ik begrepen dat ze even goed is als de 28-75 broer.

Mvg,
                              TravelToy

PS ben zelf ook aan het twijfelen om die aan te schaffen.
                              Tamron 17-35/2.8-4 is anders ook een heel goede lens.

Comment

Working...
                              X