Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk verschil? (55-200mm Nikon - Sigma)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk verschil? (55-200mm Nikon - Sigma)

Hallo,

op gevaar af in herhaling te vallen (kan niet alle al gegeven onderwerpen doornemen): waarin zit volgens jullie het PRIJSVERSCHIL van plus minus 5O€ tussen een 55-200mm lens van Nikon (voor een D50) en dezelfde lens van Sigma.

Het is een niet onaanzienlijk prijsverschil en daarom is mijn argwaan voor het kopen van een Sigma gegroeid.

Is dit volgens kenners terechte of niet?

grtz, Gauloise

Re: Welk verschil?

lees eens enkele reviews van beide objectieven ...

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Re: Welk verschil? (55-200mm Nikon - Sigma)

Dat wil ik graag doen. Misschien kan iemand mij ook vertellen waar ik die kan vinden? Onpartijdige reviews wel te verstaan, geen reclame.

Comment

Volgens mij heeft www.photozine.com beide lenzen getest. Daar is ook de tamron uitvoering besproken. Als je kan leven met een kunststof vatting een zeer goed lensje voor zijn prijs.
        Je kan eveneens kijken op www.photozone.de.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Heel erg bedankt BasK. Ben even snel gaan vergelijken en de conclusie is rap gemaakt. Als je prijs/kwaliteit in acht neemt komt de Sigma er beter uit dan de Nikon. Beide objectieven hebben minpunten maar dat is normaal dacht ik in de deze prijscategorie en daar kan ik mee leven vermits budget altijd meespeelt.

thank you!

Comment

Nog wat van de Tamron gevonden? Die heb ik zelf op m'n KM 7D, en ben daar erg tevreden over.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Jaaa, maar niet in de range 55-200. Maar ben nog wel even zoet met vergelijken hoor!

Comment

Working...
              X