Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje van niet kenner ivm nikon lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje van niet kenner ivm nikon lens

Hallo beste forummers,
    Hier een vraag van een geweldige beginneling
    Don't shoot me
    Wij hebben een D70 met kitlenzen 18-70 70-300, ik heb iets gelezen ivm met een converter, zou ik met een dergelijk item,
    1. meer zoombereik kunnen verkrijgen ?
    2. Zou dit bestaan voor onze lens, er staat opgedrukt Nikon AF NIKKOR 70-300 mm 1:4-5,6G ?
    3. Wat zou dit evt kosten, indien toepasbaar?

Alvast jullie dank voor de hulp
    grtjs
    Noël
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Re: Vraagje van niet kenner ivm nikon lens

Extenders zijn niet echt bruikbaar op je lenzen. Ze zijn bedoeld voor lichtsterke lenzen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Misschien moet je deze thread even bekijken: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=136415 (alhoewel een beetje naast de kwestie).
      Ook de volgende link is nuttig: ftp://ftp.nikon-euro.com/DOWNLOAD/Lens/af_spec.pdf. Volgens die lijst is je 70-300 niet bruikbaar met teleconvertors...
      mvg
      Bert

Comment

Afgezien van de lichtsterkte kom je ook gewoon resolutie tekort.
        De 70-300 was ontwikkeld als goedkope lens op analoge camera's type F65 en dergelijke. Een sensor met crop 1.5 werkt dus al een beetje als een converter (vergroot het midden uit).
        Nog meer uitvergroten en je krijgt echt onaanvaardbare onscherpe. Bovendien zijn lange, lichte dingen niet stil te houden.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X