Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vragen over Sigma EX DG f2.8 macro.
Collapse
X
-
-
Re: Vragen over Sigma EX DG f2.8 macro.
Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht150mm:
Wat kan ik hieruit afleiden?Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
Je bent aant muggenziften... Elke macrolens van sigma is mééér dan scherp genoeg voor portretwerk, ook op f1:2.8 (behalve de 180, want die start pas vanaf 1:3.5). Je zou beter een brandpuntafstand kiezen die het geschikt is voor portretwerk ipv een scherpe lens die te lang is voor portretwerk (de 150 mm is te lang op een cropbody , geloof me vrij). Koop jezelf die 70 mm1:2.8 als je er wil mee portretten 'schieten'
sugar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk berichtJe bent aant muggenziften... Elke macrolens van sigma is mééér dan scherp genoeg voor portretwerk, ook op f1:2.8 (behalve de 180, want die start pas vanaf 1:3.5). Je zou beter een brandpuntafstand kiezen die het geschikt is voor portretwerk ipv een scherpe lens die te lang is voor portretwerk (de 150 mm is te lang op een cropbody , geloof me vrij). Koop jezelf die 70 mm1:2.8 als je er wil mee portretten 'schieten'
sugarThere is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk berichtDe lenzen die ik heb? De 135 mm/2.0 is vol open super, daar haal je zo goed als niets meer extra uit door hem toe te draaien
Verder heb ik een 200 mm/1.8 en een 600mm/4.0 getest, en bij deze lenzen is de scherpte vol open echt fantastisch, daar haal je gewoon bijna niets extra uit door ze dicht te draaien. Als je het niet geloofd, bekijk de MTF charts dan maar even op www.canon.com
sugar
Comment
-
Comment