Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over Sigma EX DG f2.8 macro.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vragen over Sigma EX DG f2.8 macro.

150mm:

70mm:

Wat kan ik hieruit afleiden?
    No Surprise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
      150mm:
      Wat kan ik hieruit afleiden?
      Dat je ook nog een keertje de grafiek van de 180 mm moet downloaden, die nog een tikje beter is
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Je bent aant muggenziften... Elke macrolens van sigma is mééér dan scherp genoeg voor portretwerk, ook op f1:2.8 (behalve de 180, want die start pas vanaf 1:3.5). Je zou beter een brandpuntafstand kiezen die het geschikt is voor portretwerk ipv een scherpe lens die te lang is voor portretwerk (de 150 mm is te lang op een cropbody , geloof me vrij). Koop jezelf die 70 mm1:2.8 als je er wil mee portretten 'schieten'

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ok, dan ga ik de 70mm volgend weekend testen en wss kopen. De 150mm kost ook nog eens 200 Euro meer. Bedankt aan iedereen voor de vele reactie's!
          No Surprise.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
            Je bent aant muggenziften... Elke macrolens van sigma is mééér dan scherp genoeg voor portretwerk, ook op f1:2.8 (behalve de 180, want die start pas vanaf 1:3.5). Je zou beter een brandpuntafstand kiezen die het geschikt is voor portretwerk ipv een scherpe lens die te lang is voor portretwerk (de 150 mm is te lang op een cropbody , geloof me vrij). Koop jezelf die 70 mm1:2.8 als je er wil mee portretten 'schieten'

sugar
            Ik zou het inderdaad niet beter kunnen verwoorden, sommige macrolenzen zijn zelfs echte poriënbijters ( zoals BD-lid Pol Callens dat zo mooi uitdrukt)
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              De lenzen die ik heb? De 135 mm/2.0 is vol open super, daar haal je zo goed als niets meer extra uit door hem toe te draaien

Verder heb ik een 200 mm/1.8 en een 600mm/4.0 getest, en bij deze lenzen is de scherpte vol open echt fantastisch, daar haal je gewoon bijna niets extra uit door ze dicht te draaien. Als je het niet geloofd, bekijk de MTF charts dan maar even op www.canon.com

sugar
              Ik heb de lenzen nog nooit in mijn handen gehad. Maar als het zo is, en ik ga nu even uit van jouw oordeel, dan neem ik mijn woorden terug.

Comment

Working...
              X