Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies wandellens 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Advies wandellens 350D

    de definitie 'wandellens' is idd voor iedereen verschillend al naargelang waar men gaat wandelen hé.

    Maar hoedanook kan ik een hoek van 17 à 18 mm niet missen op een crop camera als de 350D. En die IS is uiteraard ook niet te versmaden, al betaal je er wel een serieuze prijs voor.
    Dus nog altijd een voorkeur voor de EF-S 17-55/2.8 IS USM

    Nu heb ik wel veel reacties gelezen op andere fora waaruit blijkt dat die lens bijna zo goed stof opzuigt als een Nilfisk en dat de afwerkingskwaliteit eerder aan de lage kant is. En de EF-S 17-85/4-5.6 IS USM blijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn. Zijn er mensen die daar enige ervaring mee hebben?

    Comment


    • #17
      Re: Advies wandellens 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door Pittsboy Bekijk bericht
      de definitie 'wandellens' is idd voor iedereen verschillend al naargelang waar men gaat wandelen hé.

      Maar hoedanook kan ik een hoek van 17 à 18 mm niet missen op een crop camera als de 350D. En die IS is uiteraard ook niet te versmaden, al betaal je er wel een serieuze prijs voor.
      Dus nog altijd een voorkeur voor de EF-S 17-55/2.8 IS USM

      Nu heb ik wel veel reacties gelezen op andere fora waaruit blijkt dat die lens bijna zo goed stof opzuigt als een Nilfisk en dat de afwerkingskwaliteit eerder aan de lage kant is. En de EF-S 17-85/4-5.6 IS USM blijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn. Zijn er mensen die daar enige ervaring mee hebben?
      Ik heb eerst een hele tijd de 17-85 IS gehad, en op heel stoffige circuits foto's staan trekken, en ik heb geen enkel stofje in de lens gehad. Recent heb ik de 17-55 IS aangekocht omdat die 2.8 zo'n toffe DOF geeft als je portretjes maakt, vooral voor 'snelle' kinderen is die lens ideaal (de 50mm 1.8 ook trouwens) en op zo'n drietal maanden heb ik een kleine 1500 foto's hiermee getrokken ... en tot nog toe niet het minste stofje in de lens !

      Deze 17-55 IS 2.8 is zonder meer een schitterende lens, en zeker zijn prijs waard.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment

      Working...
      X