Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-200 (L en/of EFs) IS USM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 18-200 (L en/of EFs) IS USM?

    Zou canon niet aan een van deze obectieven werken als antwoord op Nikon?

    Ze hebben de 28-300 L, dus dit zou daar de logische opvolger van zijn voor de aps-sensoren, niet? Maar dan wsl dus zonder L (naar analogie met de 17-55 2.8) want anders is het nog goedkoper een Nikon D50 + 18-200 VR bij te kopen als alleskunner...

    Dit zou toch goed verkopen met de nieuwe 400D zeker

    Ach, ik zou ze niet direct moeten maar was maar wat aan't denken, toch een ideale vakantie set-up (voor mensen die niet veel vertrouwen schenken in de Tamron/Sigma varianten, waar ik voor die zoom ook bij hoor)

    (Ik vond hier niet direct iets over op google precies)

    Groeten,
    Koen
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

  • #2
    Re: Canon 18-200 (L en/of EFs) IS USM?

    Hallo Koen,
    Een correcte bedenking! Mijn Sigma 18-200 heeft zich vorig verlof (nogmaals) bewezen als all-round lens. Niet optisch de fijnste lens, maar wat is uiteindelijk de finaliteit? Een album met hoofdzakelijk 10x15cm foto's en of die foto's nu van een L-lens of van een plastieken lens komen maakt dat weinig uit! Het is de herinnering die telt.
    Hoe dan ook, indien Canon met een eigen versie verschijnt dan zal ik de eerste zijn om die aan te schaffen.
    Groetjes,
    Alain
    -------------------
    350d - Sigma 18 200 - Canon 300 F/4 L IS USM - Canon 500 F/8 reflex - Canon x1,4II

    Comment


    • #3
      Re: Canon 18-200 (L en/of EFs) IS USM?

      Dat zou een toffe geste zijn van canon.
      Ik vraag het me ook al een tijdje af. Mja, dan zullen ze in elk geval voor voldoende voorraad moeten zorgen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 18-200 (L en/of EFs) IS USM?

        Hoop doet leven idd, maar ik denk dat de kans klein is dat canon deze zet doet. De beginner die wat budget heeft overweegt nu bv een 17-40 4L en een 70-200 4L. Als dit lensje uit zou komen zou de markt voor deze lenzen wel eens serieus kunnen krimpen.... En vooral in welke prijsklasse gaan ze zo'n lens zetten??

        Tis maar een gedacht he
        Toegeven ik had ook nooit een 70-200 4L IS vewacht en zie nu maar...

        Grts JVG
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

        Comment


        • #5
          Re: Canon 18-200 (L en/of EFs) IS USM?

          Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
          Hoop doet leven idd, maar ik denk dat de kans klein is dat canon deze zet doet. De beginner die wat budget heeft overweegt nu bv een 17-40 4L en een 70-200 4L. Als dit lensje uit zou komen zou de markt voor deze lenzen wel eens serieus kunnen krimpen.... En vooral in welke prijsklasse gaan ze zo'n lens zetten??

          Tis maar een gedacht he
          Toegeven ik had ook nooit een 70-200 4L IS vewacht en zie nu maar...

          Grts JVG

          Maar ze zitten bij Canon dan wel lekker fout, als je ziet hoevel Nikons 18-200 VR lenzen er nu verkocht worden.... De Canon 28-300 IS is prachtig, maar onbetaalbaar en onhandelbaar.
          Kwaliteit is niet enkel de super scherpte en kontrast, maar ook een groot bereik en gebruiksgemak...(natuurlijk is een prime optisch het beste....maar ik zal dat nog zelden gebruiken, tenzij voor een 300mm f2.8 of zo)
          Wat heb je aan een 17-40L als die net niet op je body staat voor die ene shot!
          Mijn gedacht natuurlijk.
          Ik heb zelfs een Nikon body gekocht, enkel om die 18-200VR te gebruiken. (maar eerlijk, maakt het me weinig uit wat voor merk er op staat, ze zijn toch allemaal goed, behalve eentje, die is er beter ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 18-200 (L en/of EFs) IS USM?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Maar ze zitten bij Canon dan wel lekker fout, als je ziet hoevel Nikons 18-200 VR lenzen er nu verkocht worden.... De Canon 28-300 IS is prachtig, maar onbetaalbaar en onhandelbaar.
            Kwaliteit is niet enkel de super scherpte en kontrast, maar ook een groot bereik en gebruiksgemak...(natuurlijk is een prime optisch het beste....maar ik zal dat nog zelden gebruiken, tenzij voor een 300mm f2.8 of zo)
            1. De 28-300 IS is gewoon een lens bestemd voor een ander segment, die je gewoon niet kan vergelijken met de 18-200 VR.
            2. Die lens zal er wel komen, iedere producent heeft tenslotte een aantal gaten in zijn line-up, en zijn sterke en zwakke punten in de lens line-up

            sugar.
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment

            Working...
            X