Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actie- foto's en objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Actie- foto's en objectief

Hoi allen! Ik ben nieuw hier op het forum, maar ben net als jullie geintersseerd in fotografie. Ik fotografeer voornamelijk auto's tijdens race-evenementen.

Nu zit ik voor een dilemma. Ik moet een keuze maken tussen een allround lens of een telelens.

Ik heb de keuze tussen:

* Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO
    *SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC

Kunnen jullie me misschien advies geven? Of zijn er buiten deze 2 lenzen nog andere mogelijkheden die beter zijn (wel rond deze prijsklasse)?

Re: Actie- foto's en objectief

Hmm, moeilijk...

Voor auto's dichtbij en middelver is de 18-200 een goeie optie. Voor tele doeleinden is 'm wel niet lichtsterk, dus weet ik niet of hij goed zal kunnen focusseren als 'm op volle snelheid rijdt??

De 70-300 daarintegen heeft wel wat meer tele en is 'm bovendien lichtsterker. Wellicht focust 'm ook een tiksje sneller... Volgens de specs moet die lens wel voldoen voor sportfotografie enzo dus zie ik geen probleem, al weet ik niet voor snel bewegende objecten, hmm..

Kweet dat men 70-200 2.8 sjaalig bloedsnel en scherp werkt voor dat soort toepassingen, maar dit zal wellicht zal dit wel boven je budget zijn ;-)

Nu, kortom, de 70-300 zal wel meer te bieden hebben voor je, denk ik.
    ---------------------------------------------
    Nikon D750 + wat glasservies

Comment

De 70-300 voldoet niet voor sportfotografie, stelt slecht scherp(hunten) en de af is niet snel. Verder is de lens kwalitatief goed.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik weet niet tot welke prijsklasse de 70-200 valt, maar anders spaar ik wel eventjes door Ik koop liever in 1 keer een goede lens dan dat ik met een miskoop rondloop.

Bedankt voor de reacties tot nu toe

Comment

sc...euh...fumacher,
          welkom hier,

2dehands moet je de
          sigma 70-200 f2.8 (al dan niet DG, maakt niet uit)
          voor zo'n €500 kunnen vinden.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

MM heeft gelijk.
            De enige lens die aan jou eisen voldoen voor jou prijs is de Sigma 70-200

Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              MM heeft gelijk.
              De enige lens die aan jou eisen voldoen voor jou prijs is de Sigma 70-200

Gr Kees
              daar kan ik mij enkel bij aansluiten
              5DmkIII en wat glas

Comment

Wat zijn we weer eensgezind he
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik heb de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM besteld en verwacht ze vandaag of morgen in m'n bezit.

Zal je volgende week laten weten of ze aan de verwachtingen voldoet. Dan volgt er een dagje Nurburgring.

Comment

oow graag! Voor hoeveel heb je hem gekocht als ik vragen mag? Hier is die voor 269 euro.

Ik vind dat een zeer goede prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fumacher Bekijk bericht
                      Hier is die voor 269 euro.
                      Link graag.

Ik heb mijn 575€ betaald bij Corne van Iperen. En ik heb ze nergens goedkoper gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
                        Ik heb de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM besteld en verwacht ze vandaag of morgen in m'n bezit.

Zal je volgende week laten weten of ze aan de verwachtingen voldoet. Dan volgt er een dagje Nurburgring.
                        Veel plezier op de Ring! Tis wel een goede plaats om u nieuw objectief te testen! Er is daar altijd wel iets te beleven. Misschien niet mooi om te zeggen, maar in deze periode van het jaar zelfs misschien nog meer!

Laat alvast u beste foto's ns zien op het forum! Ik kijk er naar uit!

Veel geluk met u nieuw lenske!

Super7
                        D100 en nog veel wensen!

Comment

ik ga elke week naar de motorcross, dus actie tot en met. De sigma 70/200 is hiervoor een prachtige lens en zeker zijn geld waard. Er zullen nog wel betere op de markt zijn maar is toch een aanrader..
                          D70s + D50 | AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED | SIGMA 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO HSM
                          http://www.jarrepics.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
                            Link graag.

Ik heb mijn 575€ betaald bij Corne van Iperen. En ik heb ze nergens goedkoper gezien.
                            vergeet die IS niet hé
                            5DmkIII en wat glas

Comment

De Sigma 70-300 DG macro is ondergeschikt aan e APO macro, maar voor sport zal ide de AF veel te traag zijn.
                              Van een wandelzoom zal je ook niet blij worden.
                              Hopen dus dat iemand net zijn Sigma 2.8 70-200 wil upgraden en je een koopje gunt.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X