Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D Lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 350D Lens

Dag mannen !
    Eerste vraag hier na het heel forum eens door te nemen ;-)
    Ik heb me enige tijd geleden een canon 350D kadoo gedaan met de standaard lens uit een kit verkoop . Nu die lens is niet slecht maar het geeft een beperkte vrijheid .Nu ben ik aan het zoeken naar een lens die me dus meer vrijheid geeft . 50-200 of 50-300 in deze richting wil ik wel gaan . Nu moet ik eerlijk zijn dat ik me hier nog begeef in kinderschoenen want ben nog een grote leek op het vlak .Dus nu was mijn vraag op wat moet je letten ,welke lenzen zijn kwa prijs en kwaliteit degelijk ? Een zonnekap lijkt me ook handig dus welke hebben het standaard al mee ne welke niet ?Misschien verstandiger een lens te kopen die dit al heeft of niet ?
    Als ik bij mijn fotograaf ben geweest voor mijn toestel hebben we het ook over lenzen gehad en hij sprak over een bepaald merk dat best te betalen was , echter weet ik de naam van het merk niet meer . Kan nogwel zeggen dat de lenzen wit zijn , iemand een gedacht van de naam ?
    Canon Eos 350D + efs 18-55mm

Re: Canon EOS 350D Lens

Betaalbare witte lenzen voor op een 350D

De goedkoopste is zo'n 650 euri tot vele duizenden. Dit is de professionele lijn van Canon (l-lenzen). Duurder zul je ze niet vinden. Ik weet overigens zeker dat als je nog wat beter zoekt, je al de benodigde info op dit forum zult vinden.
    Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Misschien had hij over L glas van Canon, maar dan betaal je wel zo'n 650 euro voor een 70-200 F4 Maar Sigma/Tamron en Tokina maakt ook wel goede lenzen voor minder geld. Maar misschien is een 70-300 leuk van Canon. APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO

UPDATE: Iemand was me net voor met L glas van Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeteTheChop Bekijk bericht
        Betaalbare witte lenzen voor op een 350D

De goedkoopste is zo'n 650 euri tot vele duizenden. Dit is de professionele lijn van Canon (l-lenzen). Duurder zul je ze niet vinden. Ik weet overigens zeker dat als je nog wat beter zoekt, je al de benodigde info op dit forum zult vinden.
        nee die waren niet van canon dat is hem het juist !! Lenzen waren te verkrijgen voor meerdere merken . Zal dinsdag wel eens bellen dan weet ik het ook .

Comment

De enige witte lenzen die ik al gezien heb zijn inderdaad een aantal tele L-lenzen van Canon. De goedkoopste daarin is de 70-200 F4 L (630euro). Je hebt enkele merken (3th party) die lenzen maken voor de meest courante merken (Canon/Nikon/Sony/..). De bekendste zijn: Sigma, Tokina & Tamron.

Het zal wel één van die merken zijn waar hij het over had. Die zijn wel allemaal zwart..

Alle Sigma EX lenzen komen met zonnekap, koker en de telelenzen komen ook met statiefgondel. Gewone Canon lenzen komen zonder iets. De L-reeks lenzen van Canon komen met een zonnekap en zakje erbij.

mvg,
          Michiel
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
            De enige witte lenzen die ik al gezien heb zijn inderdaad een aantal tele L-lenzen van Canon. De goedkoopste daarin is de 70-200 F4 L (630euro). Je hebt enkele merken (3th party) die lenzen maken voor de meest courante merken (Canon/Nikon/Sony/..). De bekendste zijn: Sigma, Tokina & Tamron.

Het zal wel één van die merken zijn waar hij het over had. Die zijn wel allemaal zwart..

Alle Sigma EX lenzen komen met zonnekap, koker en de telelenzen komen ook met statiefgondel. Gewone Canon lenzen komen zonder iets. De L-reeks lenzen van Canon komen met een zonnekap en zakje erbij.

mvg,
            Michiel
            Ik denk dat hij de lenzen van cosina bedoeld , die hadden vroeger witte uitvoeringen en nu zijn ze meer richting chrome kleur gegaan en deze zijn ook in het zwart , cosina levert ze in 2 kleuren
            Zie voorbeeld foto :

Gr Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
              Dag mannen !
              Eerste vraag hier na het heel forum eens door te nemen ;-)
              Ik heb me enige tijd geleden een canon 350D kadoo gedaan met de standaard lens uit een kit verkoop . Nu die lens is niet slecht maar het geeft een beperkte vrijheid .Nu ben ik aan het zoeken naar een lens die me dus meer vrijheid geeft . 50-200 of 50-300 in deze richting wil ik wel gaan . Nu moet ik eerlijk zijn dat ik me hier nog begeef in kinderschoenen want ben nog een grote leek op het vlak .Dus nu was mijn vraag op wat moet je letten ,welke lenzen zijn kwa prijs en kwaliteit degelijk ? Een zonnekap lijkt me ook handig dus welke hebben het standaard al mee ne welke niet ?Misschien verstandiger een lens te kopen die dit al heeft of niet ?
              Als ik bij mijn fotograaf ben geweest voor mijn toestel hebben we het ook over lenzen gehad en hij sprak over een bepaald merk dat best te betalen was , echter weet ik de naam van het merk niet meer . Kan nogwel zeggen dat de lenzen wit zijn , iemand een gedacht van de naam ?

Er zijn zo van die dingen
              die eigelijk niet te verenigen vallen, en zoals U uw wens hier te kennen geeft is er veel kans dat dit ook tot die dingen behoort.
              Ik heb het op het forum al meerdere keren beschreven en verteld.
              Maar ik ga het punt voor punt nog is op en lijstje zetten.

- Optiek die echt goed is en ook goedkoop is bestaat niet
              -
              Superzooms zijn een zwaar compromis, veelal een te zwaar compromis
              - Het is een voordeel om van optiek te kunnen wiselen, aan U om er gebruik van te maken
              - Lichtsterke lenzen werken altijd in het voordeel van de fotograaf
              - Kwaliteit in zoomlenzen = een maximaal bereik van 3 X zoom

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                [B][I]
                - Kwaliteit in zoomlenzen = een maximaal bereik van 3 X zoom
                canon 100-400 l IS USM, zoom 4x, geen kwaliteit ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht

Inderdaad: Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience.

Een lens van 1500 euri zal niet zijn wat Cliff bedoelt. Ik denk dat Digipics heel helder was en er valt ook weinig op aan te merken. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op die regels, maar er is gewoon geen free lunch in lens land (en kom nou niet met die standaard voorbeelden van de 50mm F1.8 en 28-300L).
                  Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                    Neem de 4 maal der bij !

Das nog altijd geen 10 of 11 X zoom hé.

MVG? Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Re: Canon EOS 350D Lens - Witte Sigma lens

Mensen ik heb een witte lens van Sigma gevonden, zie de link.

Met het onderschrift:

Sigma 400mm f/5.6 (nikon mount)- later versions are APO and APO Macro
                      Photo courtesy of B's

Comment

Wel mensen jullie hebben allemaal gelijk het was geen witte lens maar een zwarte dat mijne fotograaf bedoelde . Ik zal dat verkeerd verstaan moeten hebben , sorry :-(

Hij stelde mij voor, om een betaalbare Tamron lens aan te kopen .
                        Namelijk de nieuwste telg 18-250 mm van Tamron . Ik ben nog maar net begonnen en ik wil eerst weten of ik er iets van gebakken krijg voor ik de microbe helemaal te pakken heb. De canon 350D doe zen werk perfect enkel de lens die er bij zat is wat te min .Daarom dat ik opteer voor de aanschaf van een betere lens die me toe laat om van iets verder een mooie shot te pakken.Is Tamron een betouwbaar merk voor de canon's ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
                          Wel mensen jullie hebben allemaal gelijk het was geen witte lens maar een zwarte dat mijne fotograaf bedoelde . Ik zal dat verkeerd verstaan moeten hebben , sorry :-(

Hij stelde mij voor, om een betaalbare Tamron lens aan te kopen .
                          Namelijk de nieuwste telg 18-250 mm van Tamron . Ik ben nog maar net begonnen en ik wil eerst weten of ik er iets van gebakken krijg voor ik de microbe helemaal te pakken heb. De canon 350D doe zen werk perfect enkel de lens die er bij zat is wat te min .Daarom dat ik opteer voor de aanschaf van een betere lens die me toe laat om van iets verder een mooie shot te pakken.Is Tamron een betouwbaar merk voor de canon's ?
                          over de kwaliteit zal ik me niet uitspreken maar zo een bereik sja verwacht er geen wonderen van he...
                          Hoeveel mag dit schatje kosten bij je fotoboer? Ik dacht iets van 460 euro.
                          Daar heb je toch al wat beter voor welliswaar met een kleiner bereik...
                          Enfin ja, overloop dit forum en je zult al snel begrijpen dat een superzoom een compromis is.

Mvg JVG
                          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Neem de 4 maal der bij !

Das nog altijd geen 10 of 11 X zoom hé.

MVG? Jeff
                            Ben akkoord hoor over regel hoe meer zoom hoe minder ...
                            Alleen een vast getal op zo'n zaken plakken vind ik persoonlijk nogal ...
                            zelfs al is het een vuistregeltje

Groeten,

K

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                              over de kwaliteit zal ik me niet uitspreken maar zo een bereik sja verwacht er geen wonderen van he...
                              Hoeveel mag dit schatje kosten bij je fotoboer? Ik dacht iets van 460 euro.
                              Daar heb je toch al wat beter voor welliswaar met een kleiner bereik...
                              Enfin ja, overloop dit forum en je zult al snel begrijpen dat een superzoom een compromis is.

Mvg JVG

Wel ik krijg de indruk dat je er niet echt over te spreken bent . Welke lens zou jij me misschien durven aanraden ?
                              De bedoeling is om eens een mooie foto te kunnen nemen van iets dat verder weg staat . Laat ons zeggen een oud huis aan de overkant van de vaart .
                              Een vogel die in de boom zit , een gans op het water , enz ........
                              Welke lens is dan voldoende en goed voor deze zaken .
                              Weet niet of het van belang is maar moet er ook sfeer foto's mee kunnen maken .
                              Zoals ik al zij ben beginner en om eerlijk te zijn heb ik geen flauw gedacht van wat 200 of 300 uit maakt . Zou da eigenlijk eens moeten gaan testen .Maar voor ik da ga doen wilde ik even te weten komen over hoe en wat opletten bij de aankoop! Wil me niets laten wijs maken en kwaliteit / prijs aanschaffen .

Comment

Working...
                              X