Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D Lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 350D Lens

...cx
    Last edited by BeBa; 6 mei 2007, 09:01.

Comment

Als je een vogeltje dat in een boom zit wil fotograferen heb je een heel lange lens nodig (meer dan 400mm), of je moet vanuit een schuilhut werken.
      Je kan natuurlijk ook wel eens geluk hebben dat je een vogeltje kan fotograferen met een 200 of 300mm, maar dan moet je wel een vogel treffen die niet snel gaat vliegen .

Ganzen krijg je wel meestal gemakkelijk gefotografeerd met een 300mm, en een huis aan de overkant van het water, daarvoor heb je ook niet zo'n lange lens nodig (als er niet teveel water tussen zit natuurlijk ).

Alles hangt af van het budget dat je over hebt voor de aankoop.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je een vogeltje dat in een boom zit wil fotograferen heb je een heel lange lens nodig (meer dan 400mm), of je moet vanuit een schuilhut werken.
        Je kan natuurlijk ook wel eens geluk hebben dat je een vogeltje kan fotograferen met een 200 of 300mm, maar dan moet je wel een vogel treffen die niet snel gaat vliegen .

Ganzen krijg je wel meestal gemakkelijk gefotografeerd met een 300mm, en een huis aan de overkant van het water, daarvoor heb je ook niet zo'n lange lens nodig (als er niet teveel water tussen zit natuurlijk ).

Alles hangt af van het budget dat je over hebt voor de aankoop.

Ja ik denk dat jij het iets te pro bekijkt ! Het is niet de bedoeling om een beeld vast te leggen dat 40 meter van me afstaat .
        Maar goed ik hoor hier van alles zeggen wat me het niet makkelijker maakt om iets aan te kopen . Denk dat ik beter eens naar mijn fotoboer ga voor informatie en beter nog wat lenzen uittesten als dat kan ? En dan voor mezelf en keuze maken . Kan best verstaan dat iedereen zijn lat op een bepaalde en verschillende hoogte legt .
        Dacht dat er bepaalde tips bestonden waar je moet opletten !
        Canon Eos 350D + efs 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
          Ja ik denk dat jij het iets te pro bekijkt ! Het is niet de bedoeling om een beeld vast te leggen dat 40 meter van me afstaat .
          Maar goed ik hoor hier van alles zeggen wat me het niet makkelijker maakt om iets aan te kopen . Denk dat ik beter eens naar mijn fotoboer ga voor informatie en beter nog wat lenzen uittesten als dat kan ? En dan voor mezelf en keuze maken . Kan best verstaan dat iedereen zijn lat op een bepaalde en verschillende hoogte legt .
          Dacht dat er bepaalde tips bestonden waar je moet opletten !
          Als ik dan toch een lensje zou aanraden waarvan ik vermoed dat deze aan je noden zal voldoen is dat de EF 70-300 IS van canon. Overdag met voldoende licht kan je daar deftige resultaten mee boeken. Natuurlijk zal je dan iets moeten zoeken tussen 17/24 tot 50/70 mm. Dat is dan weer een ander verhaal een zeer goed lensken is de 18-50 2.8 van sigma. Er zijn natuurlijk altijd beter en duurder maar als je begrijp wil je niet té prof aanpakken he?
          Maar één ding staat vast 1 lens die allles kan bestaat NIET (echt niet)
          Oja als ik 1 persoon niet vertrouw is het de fotoboer op de hoek, sorry die denkt enkel aan zijn portemonnee en aan hetgeen hij kwijtwil van zijn oude stock (de uitzonderingen bevestigen de regel)

Mvg janvangent
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
            Als ik dan toch een lensje zou aanraden waarvan ik vermoed dat deze aan je noden zal voldoen is dat de EF 70-300 IS van canon. Overdag met voldoende licht kan je daar deftige resultaten mee boeken. Natuurlijk zal je dan iets moeten zoeken tussen 17/24 tot 50/70 mm. Dat is dan weer een ander verhaal een zeer goed lensken is de 18-50 2.8 van sigma. Er zijn natuurlijk altijd beter en duurder maar als je begrijp wil je niet té prof aanpakken he?
            Maar één ding staat vast 1 lens die allles kan bestaat NIET (echt niet)
            Oja als ik 1 persoon niet vertrouw is het de fotoboer op de hoek, sorry die denkt enkel aan zijn portemonnee en aan hetgeen hij kwijtwil van zijn oude stock (de uitzonderingen bevestigen de regel)

Mvg janvangent
            Bedankt voor het voorstel ik ga dat zeker even nader bekijken . En wat betrefd de fotoboer wel daarom dat ik eerst even wat info wilde opdoen.
            Beginend fotoliefhebber dus moet nog veel ( alles ) leeren ;-)
            De semi-pro zie ik wel zitten ;-)

EDIT
            -----

Is het deze dat je bedoeld ? Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM --> +- 528 €
            Last edited by Cliff; 26 oktober 2006, 19:44.

Comment

Bedankt voor het voorstel ik ga dat zeker even nader bekijken . En wat betrefd de fotoboer wel daarom dat ik eerst even wat info wilde opdoen.
              Beginend fotoliefhebber dus moet nog veel ( alles ) leeren ;-)
              De semi-pro zie ik wel zitten ;-)
              Suc6 als je op het punt staat iets te kopen mag je me altijd een pm sturen.
              Vergeet ook niet eens op de aangeboden sectie te kijken

Grts JVG
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

mmmm ik heb nog eens een vraag !
                Een Tamron lens kost 549€ voor de 18-200 voor de canon 350D
                Daar tegen kost een canon lens minder en dan voor de deze EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM 529€

Kan me daar iemand eens een uitleg over geven ?
                Ik dacht dat Tamron een namaak product was en dus ook goedkoper ?

Comment

Daar tegen kost een canon lens minder en dan voor de deze EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM 529€

de uitleg is: appels met peren vergelijken. Je moet wel ongeveer gelijkwaardige objectieven met elkaar vergelijken. De Sigma 70-200 2.8 kost iets van €800, nog veel duurder en nog een kleiner zoombereik, maar ja wel 2.8 over de gehele range.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De prijs van die Tamron lijkt mij vrij hoog ( die kan je online bestellen voor zo'n 410 euro), maar de prijs voor die Canon-lens is heel laag, als je ze voor die prijs kan kopen dan moet je dat zeker doen.

De Canon 70-300 f4-5,6 IS USM is een heel wat betere lens dan de "superzoom" van Tamron.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De prijs van die Tamron lijkt mij vrij hoog ( die kan je online bestellen voor zo'n 410 euro), maar de prijs voor die Canon-lens is heel laag, als je ze voor die prijs kan kopen dan moet je dat zeker doen.

De Canon 70-300 f4-5,6 IS USM is een heel wat betere lens dan de "superzoom" van Tamron.
                      Kwa prijzen zit er hier en daar wel een enorm vershil op dat heb ik ook al gemerkt . Nu ben ik gisteren bij iemand geweest uit de vriendekirng en die had een 18-200 op zijn nikon staan en ik moet zeggen dat die lens voor mij ( verlopig ) voldoende zou zijn . Het grote voordeel van zo een lens is dat het eigenlijk een allrounder is en dus het switchen van lenzen wat overbodig maakt wat wel handig is als je er eens op uit trekt . Nu zie ik wel dat Canon deze niet aanbied dus zal het een tamron of sigma worden . Nu is mij vermeld dat in dat type de lens van tamron beter scoort kwa prestatie en zoom .
                      wat is jullie mening daar over ?
                      In Turnhout bij fotokonijnenberg staat de Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD aan de prijs van 344,70€ en das wel scherp vermoed ik !

Ik wilde ook wel eens weten welke online winkels jullie raadplegen en die betrouwbaar zijn met goede service .

P.S Ik vermoed dat ik in de goede richting aan het gaan ben met een keuze van type lens ;-)
                      Last edited by Cliff; 28 oktober 2006, 11:45.

Comment

Nu ben ik gisteren bij iemand geweest uit de vriendekirng en die had een 18-200 op zijn nikon staan en ik moet zeggen dat die lens voor mij ( verlopig ) voldoende zou zijn .
                        Ongeloofelijk, gelukkig ben je niet eigenwijs ofzo!

Als je per se die 18-200 wilt nemen moet je dat vooral doen. Het is een zeer handige all-rounder. Maar zoals al tig keer gezegd, ga je er nog niet misschien de kwaliteit mee halen van de genoemde 70-300 IS USM van Canon. Daarbij is die lens lichtsterker en heeft deze IS.

Dus..., als je wilt gaan voor gemak en een groot bereik in 1 lens, prima. Maar ik vraag me dan af waarvoor je een Dslr heb aangeschaft. Blijft jouw beslissing he!
                        Last edited by PeteTheChop; 28 oktober 2006, 18:39.
                        Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeteTheChop Bekijk bericht
                          Ongeloofelijk, gelukkig ben je niet eigenwijs ofzo!

Als je per se die 18-200 wilt nemen moet je dat vooral doen. Het is een zeer handige all-rounder. Maar zoals al tig keer gezegd, ga je er nog niet misschien de kwaliteit mee halen van de genoemde 70-300 IS USM van Canon. Daarbij is die lens lichtsterker en heeft deze IS.

Dus..., als je wilt gaan voor gemak en een groot bereik in 1 lens, prima. Maar ik vraag me dan af waarvoor je een Dslr heb aangeschaft. Blijft jouw beslissing he!
                          Ben op PBase terecht gekomen en ik moet toegeven als je daar de twee lenzen bekijkt ( de foto's dan ) dan steekt de canon er ook wel boven uit .
                          De kleuren zijn echt wel mooier en de beelden scherper .

Maar waar ik dus mee kamp is het gebruiks gemak,gewoon omdat ik geen ervaring heb .Om een duidelijke keuze te maken zou ik eigenljk die canon eens moeten kunnen testen om te zien wat de mogelijkheden zijn kwa foto bereik .
                          Ik zou er geen probleem mee hebben om bijvoorbeeld bij een binnenshuis schoot mijn kitlens gebruiken (18-55 ) en bij wandelingen de canon 70-300.
                          Maar stel je doet een wandeling met een model en die neemt dan een pose aan tegen een grote mooie boom . Moet ik dan de kitlens gebruiken of gaat dat ook lukken met de canon lens ? Met zulk gebrek aan ervaring en niet wetend wat de canon lens toelaat vind ik de keuze moeilijk . Daarom dat ik beroep wilde doen op de ervaring van andere .De vraag die me ook parte speelt is heb ik de 100 mm weer nodig?

Nu kijk ik voor de prijzen bij fotokonijnenberg (belgië ) voor de prijzen .
                          Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Canon ---> 344.70 €
                          EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM ---> 536.77 €

Bij mijn fotoboer waar ik normaal gaan zijn die prijzen nog een pak duurder :-(
                          Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Canon ---> 549 €
                          om maar een voorbeeld te geven .

Nu het verschil van prijs is ook een groot verschil en laat ons zeggen dat de Canon vrij prijzig is om zo maar aan te schaffen zonder kennis van zaken .
                          Maar ik heb het wel door dat ik moet gaan voor de canon ,als ik de ervaren persoon aanhoord heb .Vermoedelijk is het allemaal een kwestie van aanleren hoe ermee omgaan .

Comment

Als je ook nog niet weet welk bereik je precies nodig hebt, lijkt me een investering in iedere lens teveel. Misschien helpen onderstaande linkjes je iets verder met het bepalen van je brandpuntsafstand:

Ook als je nog een beginner bent zou ik ook niet met een al te dure starten, en is in jouw geval die 18-200 misschien nog niet eens zo'n gek idee - gewoon om te wennen aan de verschillende lengtes. Met het aanschaffen van een DSLR ben je echter inherent verbonden aan het moeten wisselen van lenzen. Wil je dat per se niet, dan moet je je afvragen of dit wel jouw camera is. Er zullen maar weinig mensen een DSLR aangeschaft hebben om het gebruiksgemak.

Het voorbeeld dat jij gaf over dat model in het bos (hmmm... ), dat kan heel goed met die 70-300 - beter iig dan met die 18-200. Er zijn daarvoor overigens vele beter alternatieven te noemen, maar het zal zeker aardig lukken.

Dus:
                            -Ga ervan uit dat je je bereik moet opsplitsen in meerdere lenzen;
                            -Geef het meeste uit aan die lenzen die je het meeste gebruikt.
                            Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

@PeteTheChop

Wel dit is n u wat ik nodig had ! Die site's sprekenboekdelen wat kamera bereik betrefd . En zoals ik al meerdermalen vernomen heb bestaat er geen alles kunner ! Heb op verschillende site's nu al over die canon lens gelezen en lees er veel posiyiefs van daar tegen staat dan nog eens dat de foto's meestal kwa kleur en scherpte beter zijn . En heb zo ook iets van waarom de tamron dan nog kopen als tussen stap om te zien en te lere . Die 200 € verschil zal het wel loonen !

Dus met andere woorden mijn besluit staat vast .Het word de Canon lens !
                              Bedankt aan iedereen die zijn steentje hier bij gedragen heeft ;-)

Comment

ik heb vandaag staan kijken naar de tamron 70-300 f4-5.6 macro voor 219 euro , wat denken jullie hiervan ? is deze goed genoeg als deftige macro of is het maar een gewone alrounder ?
                                groeten, Sebastiaan

Comment

Working...
                                X