Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte van lenzen & 50mm f/1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Scherpte van lenzen & 50mm f/1.8

    ik heb ook de 50mm 1.8 destijds voor 88 euro gekocht, en die schijnt scherper te zijn dan bijvoorbeeld een 24-70 L volgens de tests. kweet niet meer of photozone dat zei, of the-digital-picture, maar,

    ja hij is niet zo mooi, en klein, en mijn foto's zijn allemaal niet precies horizontaal met dit ding. Dus wat moet je verwachten... wel scherpte, maar ook niet perfect horizontaal en kleinplastic. De scherpte is perfect.

    tegenwoordig is ie al te vinden voor 84,50 euro en hij is scherper dan die softe kitlens die alleen op F32 scherp is
    Last edited by Rixu; 24 oktober 2006, 15:05.
    CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

    Comment


    • #17
      Re: Scherpte van lenzen & 50mm f/1.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Rixu Bekijk bericht

      ja hij is niet zo mooi, en klein, en mijn foto's zijn allemaal niet precies horizontaal met dit ding. Dus wat moet je verwachten... wel scherpte, maar ook niet perfect horizontaal en kleinplastic. De scherpte is perfect, de rest van de primes kost gewoon teveel!!
      Ik vrees dat het "niet horizontaal" zijn van je foto's weinig met de lens te maken heeft maar alles met de kadrage en die doe je uiteraard zelf
      fotosite

      Comment


      • #18
        Re: Scherpte van lenzen & 50mm f/1.8

        De vraag is wel hoeveel scherpte je nodig hebt. Dat hangt van je onderwerp op. Veel modellen zullen klagen als je ze op f11 met een ragscherpe lens onder vuur neemt.

        Ivo

        Comment


        • #19
          Re: Scherpte van lenzen & 50mm f/1.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Rixu Bekijk bericht
          ja hij is niet zo mooi, en klein, en mijn foto's zijn allemaal niet precies horizontaal met dit ding. Dus wat moet je verwachten... wel scherpte, maar ook niet perfect horizontaal
          LOL

          Comment


          • #20
            Re: Scherpte van lenzen & 50mm f/1.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            LOL
            Jaja, a dirty mind is a joy forever
            Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

            Comment

            Working...
            X