Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-200 + 2x teleconverter voorbeelden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma 70-200 + 2x teleconverter voorbeelden

Wie spreekt er van terug verkopen met groot verlies? Er zijn best mooie tweedehands lenzen te vinden, koop er zo eentje die je bevalt en heb je ze na de reis niet meer nodig dan verkoop je ze voor dezelfde prijs terug door ( als je ze inmiddels nog gaat kwijtwillen tenminste ) , zelfs al verlies je er dan nog 10 of 15% op dan nog is dit bedrag in vergelijking met wat zo’n reis kost niks… En een citytripje gaan vergelijken met een afrika reis tja dan blijf je bezig hé
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Kijk wat ik met die links wilde aantonen is dat je met een 70-200 en 2x teleconverter best nog mooie foto's kan maken.Als ik hier de afgelopen maanden de reply's van sommige las was het precies of een 2x teleconverter is waardeloos.Voor mij en mijn fotoalbum met foto's op 10*15 zijn die resultaten meer dan genoeg.

Wat ga ik nu doen : Mijn 70-200 2.8 niet verkopen en een 1.4 en 2x converter kopen (beide 2e hands).Ik ga daar dan enkele testen mee doen bij zonnig en bewolkt weer met verschillende f instellingen enz....Tegen volgende zomer zien we dan wel wat we mee doen op reis (misschien zelf allebei de converters),of een heel andere lens.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Persoonlijk vind ik de 300/4 AFS de ideale safari-lens (bij een 1.5 crop-camera). 300/4: niet al te zwaar (dus nog mogelijk uit de hand), voldoende lichtsterk en bovenal super-resultaten (zelfs met converter).
        500 mm en meer is uiteraard ook bruikbaar, maar scherpstellen is al een stuk moeilijker en vooral inzake lichtsterkte wordt dat al veel moeilijker.
        Op safari komt alles op deze paar zaken aan: goede lichtomstandigheden, goede positie, een beetje geluk en bovenal veel geduld. Een precieze en snelle AF is ook geen gebrek. Voor uitstekende beelden ben je dan beter af met een uitstekende 300 mm dan met een zoom. Een beetje croppen kan achteraf nog altijd bij een extreem scherp beeld.
        Als ik wat tijd heb zal ik eens een beeldje posten gefotografeerd met mijn 300/4 + 1.4. Maar momenteel heb ik wat problemen met mijn ADSL-verbinding (volumebeperking).
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
        X