Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 19-35 mm 3.5-4.5 AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 19-35 mm 3.5-4.5 AF

Hallo,
    Heeft iemand van jullie ervaring met een Tokina 19-35 mm 3.5-4.5 AF ?
    Staat namelijk op mijn verlanglijstje als kerstcadeau bij mijn 400D.
    Enkele links naar voorbeelden zijn ook welkom
    Alvast bedankt BD-forum

Re: Tokina 19-35 mm 3.5-4.5 AF

Waarom 19-35 bereik en niet 17-50 of zo? Zomaar een idee hoor.
    Groeten, David

Comment

Ik vind dit ook niet echt een verstandige keuze, het bereik is véél te kort, ik zou toch voor een 3X zoom gaan. Moest het nu nog een 2.8 zijn, maar lichtsterk is die Tokina ook niet echt.

Comment

Ik heb de Tokina gehad, en heb hem vorige week overgelaten aan een ander lid van hier op het form (wegens overlapping 17-85 IS).
        Ik ben er altijd zeer tevreden over geweest, vrij scherp en voelt zeer robuust aan. Voor mij was dit prijs kwaliteit gezien zeker geen slechte lens.
        http://boerkejos.fotopic.net in de "tall ship race" gallery kan je allemaal foto's zien die met deze lens gemaakt zijn.

Comment

Hallo BD'ers, bedankt voor jullie commentaar.
          De geplande aankoop is voor het invullen van een ontbrekend groothoekgebied. Ik heb namelijk reeds een 28-200 zoom en een 50 prime maar voelde een groot tekort aan groothoek. Dit model leek me een goede invulling prijs/kwaliteit en ik heb ook rekening gehouden met de feedbacks op FM.
          Ik ga wel volledig akkoord dat het geen super lichtsterke lens is. Maar het budget is echter beperkt.

Comment

Working...
          X