Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verschil 80-200 ED AF-S en 80-200 AF-D

Nikonias bevestigd mijn verhaal, hij heeft helemaal gelijk.

Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Beide lenzen zijn optisch heel erg goed en snel. Al is de "gewone" AF-D lens al snel, de AF-S lens is helemaal supersnel met autofocussen. Verder zijn beide lenzen even lichtsterk en ook wel even stevig. Het is net wat je ervoor over hebt.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Het is niet alleen de snelheid hoor.
        Er zit ook meer glas in.
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Aanvulling:
          • De Schuifzooms focussen langzamer, dan de draaizoom AFD. De eerste schuifzoom had ook geen IF maar is daardoor wel compacter en optisch gelijkwaardig.
          • De draaizoom en de navolgende AFS en AFS-VR lenzen hebben een statiefbevestiging, de schuifzoom niet.
          • De AFS versie die niet meer gemaakt wordt lijkt gemiddeld optisch in het bereik 150-200mm de nieuwere VR variant met een kleine marge te overtreffen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            Het is niet alleen de snelheid hoor.
            Er zit ook meer glas in.
            Dat klopt dan wel, maar dat zie ik niet direct terug in de resultaten van de foto's. Voor extra lenselementen betaal ik niet extra (mochten de resultaten van de foto's gelijk zijn), maar voor extra snelheid wel. Het gewicht van de AF-S versie is ook meer (250 gram) en deze lens is ietsje langer. De AF-S versie heeft nog een interessant extra's en dat zijn de AF lock buttons. Zelf gebruik ik die niet zo veel, het is wel even wennen zoiets, maar soms kan dat handig zijn.
            Last edited by JLP; 12 oktober 2006, 00:57.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              *]De AFS versie die niet meer gemaakt wordt lijkt gemiddeld optisch in het bereik 150-200mm de nieuwere VR variant met een kleine marge te overtreffen.[/LIST]

Dat klopt inderdaad, doch in de marge 70-100 is de VR dan net iets beter.
              En zo ist altijd iets. Ik denk dat optisch deze lenzen zeer gewaagd zijn aan elkaar. Het verschil bij dergelijke goede optiek ligt hem dan eerder en uiteindelijk bij de gebreken van de fotograaf zelf...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De AF-S is dus met converters iets beter.
                De AF-S VR geeft betere foto's zonder statief en met weinig licht
                De AF-D is iets lichter en compacter
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Working...
                X