Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met Sigma 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaring met Sigma 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO

Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
    . . .
    Ik moet zeggen dat ik het al op prijs zou stellen als men erbij zou
    vermelden dat er een nabewerking heeft plaatsgevonden.
    (daar reken ik uiteraard niet onder dat wat ik doorgaans zelf ook doe:
    niveau's en hier en daar achtergrondvuiltjes wegklonen)
    . . .
    Het einge wat ik op mijn foto's (die 4 van hierboven in de thread) toegepast heb, is levels aanpassen en lichte USM. That's it. In die zin vind ik de foto's dus wel degelijk representatief voor de prestaties van die lens.
    Een echt slechte foto krijg je trouwens niet goed met postprocessing.
    FWIW, digitale foto's worden praktisch altijd nabewerkt.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
      Mensen het is wel zo eerlijk foto's te tonen die niet bewerkt zijn, dus zo uit de camera komen.
      Met een door een photobewerkings programma bewerkte foto wordt niet goed weergegeven wat de lens werkelijk doet.
      Ik kan in ps ook mijn foto mooier en scherper maken, maar geeft niet de kwalteit van de lens weer, maar doet dat maar gedeeltelijk.

Gr Leen.
      Ergens heb je wel gelijk, maar dan moet jij ook je foto's in oorspronkelijk formaat tonen, zoals ze uit de camera komen, want door te resizen verlies je ook scherpte en detail

Verder kun je een onscherpe foto niet scherp maken, hoeveel trucjes je er ook op loslaat...
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

David Leemans
        Denk dat reactie van Leen meer gericht was op die prachtige plaatjes
        van Bart1961 en niet zozeer op jouw mooie plaatjes.
        Vraag me wel af wat nu de mate van zijn bewerking is geweest.
        Anyway, Dank voor je voorbeelden.
        Last edited by NaturalMystic; 10 oktober 2006, 21:30.
        NaturalMystic
        Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Comment

Bij mijn foto (de spin) heb ik de levels automatisch aangepast en een klein beetje usm toegepast (24 als ik me niet vergis).

Comment

Om een misverstand uit de weg te helpen, ik heb niets tegen bewerkte foto's het is meestal gewoon nodig, maar wat ik met mijn post wilde zeggen dat je de verschillen hoe een lens tekent je het beste kan laten zien door een onbewerkte foto, en mijn Sigma tekent soft en ben niet de enigste die dat met deze lens heeft.
            Dit is niet erg je kan dat in ps gemakkelijk oplossen, maar een lens die minder soft is hoef je de foto ook minder te bewerken, dat was de strekking van mijn betoo'.
            Het is wel zo bij de lens dat die bij een hogere f minder soft wordt, en ja je moet hem ook miet gaan vergelijken met lensen die het dubbele of meer kosten.
            Want soft hoeft niet onscherp te zijn.

Gr Leen.
            Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

Working...
            X