Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met Sigma 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met Sigma 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO

Heeft iemand ervaring met deze lens. Graag ondersteunen met een goede foto (bij voorkeur in combinatie met een D70).
    en
    Wat is het eventuele resultaat met een teleconverter 1.4?
    Ben reuze benieuwd. Vind de foto's op onderstaande namelijk niet erg representatief (kwaliteit komt niet goed tot uiting op deze site)

NaturalMystic
    Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Re: Ervaring met Sigma 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO

Ik heb deze lens gahad op mijn 300d.Ik was er matig tevreden over.Maar prijs kwaliteit is ok.Ik heb ze weg gedaan omdat ik een scherpere en lichtsterkere lens wou.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Zeer goede lens voor z'n geld, optisch natuurlijk niet subliem maar er valt toch wel scherpte uit te halen in de goeie omstandigheden. Teleconverter zou ik niet meteen proberen.

Foto's die ik er mee gemaakt heb (+ D70)
      libel
      meeuw

Beide foto's op 300mm, exif zit er nog in.
      Ik gebruik de mijne ook niet meer wegens in bezit van beter, maar het is een goeie lens om te zien of je graag met tele werkt. En de "halve macro" functie is een leuk extraatje.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

o ja effe vegeten bij zetten voorbeelden van mijn 70-300 vind je hier :

http://www.pbase.com/mir/zoo_antwerpen
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik gebruik ze icm een EOS 300D. Het is geen toplens (AF kan sneller, beperkte lichtsterkte), maar voor haar prijs is ze niet te kloppen.
          Als je ze een paar stops dichtdraait, is ze goed scherp. Kleuren zijn heel mooi, en de lens levert een prachtig bokeh bij langere afstand.
          Een paar voorbeelden, Full size, 6MP, zodat je kan pixelpeepen:
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik heb die lens ook, maar heb er spijtvan dat ik hem heb gekocht, hij is veel te soft en de AF is traag,
            Kan ook niet anders voor dat geld.

Gr Leen.
            Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

Allen dank voor deze input. Ik ben bevestigd in mijn vermoeden dat het een redelijke lens is voor zijn prijs, maar mij inderdaad iets te soft.

Dan hou ik me nog aanbevolen voor een goede tip voor een goede en betaalbare telezoom (300+) waarmee je minder softe resultaten kan boeken.
              NaturalMystic
              Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Comment

Ik ben tevreden met die lens,maar een extender kan er niet op.
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

Comment

Deze is genomen op een vrij winderige dag in de macrostand.

f13/ sluitertijd: 1/200 wel ingeflitst

Comment

Die laatste is zeker overtuigend. Aan de meeste voorgaande
                    opnames te zien werd doorgaans een lage diafragma.
                    Deze is goed geknepen tot f13. Prima gedaan.
                    • Wellicht nog meer voorbeelden die het beste uit deze lens halen?
                    • Oh ja, weet iemand trouwens wat het verschil is tussen deze uitvoering en de Super II van Sigma?
                    NaturalMystic

Comment

Hier nog 2 met de DG versie

De Sigma 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO is nieuwer dan de super II en ook weer wat beter

Gr Bart

Comment

album "Olmense zoo"
                        zijn allemaal met mijn voormalige Sigma 70-300 APO getrokken
                        wel geen macro's natuurlijk..

Comment

Mensen het is wel zo eerlijk foto's te tonen die niet bewerkt zijn, dus zo uit de camera komen.
                          Met een door een photobewerkings programma bewerkte foto wordt niet goed weergegeven wat de lens werkelijk doet.
                          Ik kan in ps ook mijn foto mooier en scherper maken, maar geeft niet de kwalteit van de lens weer, maar doet dat maar gedeeltelijk.

Gr Leen.
                          Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
                            Met een door een photobewerkings programma bewerkte foto wordt niet goed weergegeven wat de lens werkelijk doet.
                            Ik kan in ps ook mijn foto mooier en scherper maken, maar geeft niet de kwalteit van de lens weer, maar doet dat maar gedeeltelijk.

Gr Leen.
                            Woow, vraag me af hoe je kan zien dat de foto's bewerkt zijn. Knap hoor.
                            Ik moet zeggen dat ik het al op prijs zou stellen als men erbij zou
                            vermelden dat er een nabewerking heeft plaatsgevonden.
                            (daar reken ik uiteraard niet onder dat wat ik doorgaans zelf ook doe:
                            niveau's en hier en daar achtergrondvuiltjes wegklonen)
                            Anderzijds vind ik het wel interessant om te weten dat verbetering
                            mogelijk is en hoe dat zich verhoudt tot het origineel. Zo ver reikt mijn
                            Photoshop kennis namelijk nog niet.
                            NaturalMystic

Comment

ik sta met open mond te kijken naar de afgebeelde foto's. Dat heb ik metmijn ouwe analoge nooit gehaald. Wet zeker dat ik nog heel wat zal moeten oefenen vooraleer ik dat niveau haal met mijn nieuwe Sony Alpha!
                              toch een waaaawwww van mij hoor!!

guido
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

Comment

Working...
                              X