Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma f 2.8 70-200 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

    Gisteren avond om 17.29u
    1/100 op 200mm f7.1 iso 320.
    Niet zo slecht ...vind ik.

    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #32
      Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

      Zie ik daar ene roken in het dienstvoertuig??

      Comment


      • #33
        Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
        Zie ik daar ene roken in het dienstvoertuig??
        Ja dat moet dan ons een beetje de les spellen en hij zit zelf te roken op zijn 'werkvloer'

        Comment


        • #34
          Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
          Ja dat moet dan ons een beetje de les spellen en hij zit zelf te roken op zijn 'werkvloer'

          Comment


          • #35
            Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
            Ander minpunt aan de Sigma is de statiefgondel. Deze balanceert het objectief heel aardig, maar als je vertikaal wil fotograferen om met die 70mm toch net iets meer hoofd- en beenruimte te geven aan spelers vlak voor je neus, is snel roteren onmogelijk. Je moet de gondel namelijk ontgrendelen om het toestel te draaien en dat doe je niet in een handomdraai zoals bij de gondel op andere objectieven.
            Wim,

            Ik laat de gondel altijd ontgrendeld tijdens een wedstrijd; waardoor je snel kunt draaien. Op een monopod dan toch nog stabiel genoeg.

            Hert

            Comment


            • #36
              Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

              Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
              Zie ik daar ene roken in het dienstvoertuig??
              Zo te zien heeft hij zelfs zijn gordel niet aan...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #37
                Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Zo te zien heeft hij zelfs zijn gordel niet aan...
                En je sigarettenas zo op straat laten vallen, dat valt eigenlijk onder de noemer sluikstorten. (niet gezeverd)
                Dus 3 slechte punten
                En de chauffeur rijd heel relax, met 1 hand op 12 uur ??? Moet je niet "steeds" je 2 handen op het stuur houden, op 9h15 of 10h10 ? (of is dat een ouderwets regeltje)
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #38
                  Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door flame Bekijk bericht
                  Hi,

                  De zoveelste objectief vraag op dit forum.
                  Ik heb mijn zijn gezet op deze http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=20077 lens.

                  Waar voor ik hem wil gaan gebruiken is voor sportfotografie (voetbal).


                  thnx
                  Rene
                  Hoi Rene,

                  ik kocht deze lens over van een BD'er. Ook ik zocht die lens voor (avond)voetbal. Wel, dit is een heel goede lens hiervoor. Nu heb ik die lens alleen in het JB stadion gebruikt, en daar zijn de lichtomstandigheden goed te noemen. Bij mindere lichtomstandigheden weet ik het (nog)niet.

                  Wel gebruik ik deze lens met een monopod. Zonder is die lens heel zwaar. Maar voor jouw doel, is de prijs/kwaliteit onklopbaar.


                  Suc6 ermee
                  www.i-mac.be
                  http://www.cerclebrugge.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Gisteren avond om 17.29u
                    1/100 op 200mm f7.1 iso 320.
                    Niet zo slecht ...vind ik.

                    Is uit de hand hé,was vergeten dit te melden.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                      Ik heb vorige winter een eerste klasse voetbal match mogen aandoen als fotograaf en ik had volgende setup:

                      D70s, Nikkor 80-200 f/2.8

                      Camera op ISO 800 (er is wat ruis, maar die vind ik niet storend) en sluitertijd op 1/400. Beelden waren grotendeels scherp. De enige out of focus waren degene waar ik half aan het lummelen was .
                      Ik heb geen monopod gebruikt. Ik vond het storend en te weinig flexibel en eerlijk gezegd ook niet nodig. De lens heeft zijn gewicht en ik ben nu bepaald geen Rambo, maar had toch geen problemen om de lens een goeie 2u aan een stuk te gebruiken zonder monopod.
                      In plaats van die monopod koop je je beter zo een 3-poot camping stoeltje. Geloof mij, ge gaat blij zijn van eens te kunnen gaan zitten .

                      Dit gezegd zijnde, de velden van 1e klasse zijn goed verlicht. Dit is niet vergelijkbaar met amateurvoetbal. Waarschijnlijk zal je moeten switchen naar ISO 1600 of idd die monopod erbij nemen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                        Als je ooit de kans hebt moet je dat eens proberen, ik heb ooit eens gewisseld met iemand met de Sigma variant, ik had toen de f4, en onze beide reakties logen er niet om!

                        En wat waren dan de reacties??
                        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                        www.ginodepreter.com

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                          En wat waren dan de reacties??
                          Zij zei bijna direkt "amai die AF is snel", en ik dacht toen al "amai die AF is een pak trager"!
                          (was dus op Canon body's D30 & 10D, diezelfde Sigma zou op bvb Nikon body's veel beter presteren)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                            A: Ik ben in bezit van nikon D200 en een nikkon 70/200 2.8 mm. ( wel 10 jaar oud) . Is dit materiaal voldoende om een voetbalwedstrijd te fotograferen?
                            Daar bedoel ik bij : is de d200 snel genoeg in autofocus?
                            Mijn lens is 10 jaar oud, zijn de nieuwere lenzen sneller?

                            p.s. 200 mm. is op mijn D200 300 mm.

                            B:welke belichting zit je voor avondwedstrijden: 800 asa,
                            sluitertijd1/200, f 2.8 ??????????????

                            alvast bedankt.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door kve Bekijk bericht
                              A: Ik ben in bezit van nikon D200 en een nikkon 70/200 2.8 mm. ( wel 10 jaar oud) .
                              70-200/2.8 10 jaar oud? Dit klopt niet. De 70-200/2.8 VR bestaat amper een 3-tal jaren.
                              Je bedoeld waarschijnlijk de 80-200/2.8 - snelheid AF hangt af van welke versie je hebt - is het schuif- of een draaizoom?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                                Oorspronkelijk geplaatst door kve Bekijk bericht
                                Daar bedoel ik bij : is de d200 snel genoeg in autofocus?
                                Met de juiste lens erop gaat die zeker snel genoeg zijn!
                                Die 200mm aan de andere kant gaat te weinig zijn om een héél voetbalveld te overbruggen, ik vond het zelfs te weinig voor een half veldje (pre-miniemen)

                                Comment

                                Working...
                                X