Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma f 2.8 70-200 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

    Of je wel of niet een statief nodig hebt ligt niet aan de lens, maar aan't ventje die deze gebruikt! En dat heeft niet enkel met een vaste hand te maken, maar ook een deel met techniek...
    Maar ook hoe snel je tevreden bent met het resultaat. Met een statief ben je meer vrij om met verschillende waardes (ISO, sluitertijd, f-stop) foto's te maken. Als je het uit de hand doet zit je al snel aan 2.8 om zo een snelle sluitertijd te krijgen om toch een scherpe foto te maken.
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

    Comment


    • #17
      Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

      Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
      Maar ook hoe snel je tevreden bent met het resultaat. Met een statief ben je meer vrij om met verschillende waardes (ISO, sluitertijd, f-stop) foto's te maken. Als je het uit de hand doet zit je al snel aan 2.8 om zo een snelle sluitertijd te krijgen om toch een scherpe foto te maken.
      Da's onzin. Je kan gerust F6.3 en kleiner gebruiken, uiteraard als de lichtomstandigheden het toelaten. 200 mm is nu niet bepaald serieuze tele, dat kan best uit de hand, moet je niet eens heel snelle sluitertijden voor hanteren.
      Je moet je wel de moeite getroosten van idd een juiste techniek aan te leren om met tele om te gaan.
      fotosite

      Comment


      • #18
        Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        Da's onzin. Je kan gerust F6.3 en kleiner gebruiken, uiteraard als de lichtomstandigheden het toelaten. 200 mm is nu niet bepaald serieuze tele, dat kan best uit de hand, moet je niet eens heel snelle sluitertijden voor hanteren.
        Je moet je wel de moeite getroosten van idd een juiste techniek aan te leren om met tele om te gaan.
        Yep !!!
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #19
          Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

          Over de focussnelheid zou ik me géén zorgen maken. Ik heb de 100-300 (welke nog iets beter schijnt te zijn dan de 70-200 ), en die focust retesnel. Ik heb ook de Canon 24-105, en zou toch niet durven zeggen dat USM sneller focust.
          Deze twee sigma's zijn idd zwaar, maar zoals al gezegd houdt dit deze voor een stuk stabiel. Ik gebruik b.v. nooit een statief, en heb toch al indoortennis bij nacht gefotografeerd zonder bewogen foto's te hebben (wel hoge iso).
          Als je nog iets meer tele wil, overweeg dan de 100-300 versie eens, ik ben er zelf heel tevreden van.
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • #20
            Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

            Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
            Maar ook hoe snel je tevreden bent met het resultaat. Met een statief ben je meer vrij om met verschillende waardes (ISO, sluitertijd, f-stop) foto's te maken. Als je het uit de hand doet zit je al snel aan 2.8 om zo een snelle sluitertijd te krijgen om toch een scherpe foto te maken.
            Als ik naar wedstrijden ga, dan neem ik wel degelijk een monopod mee, ook voor de 70-200. Ik heb 1 keer een wedstrijd uit de hand geschoten en dat is zeker te doen met deze lens... echter een praktisch iets: bij zo'n wedstrijd ben je echt 2x 45 min aan het fotograferen, dus continue die lens in de aanslag... en na zo'n 30 minuten voel ik dat toch goed in de armen. Nou ben ik natuurlijk een watje zonder spierballen, maar toch

            Comment


            • #21
              Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
              Als ik naar wedstrijden ga, dan neem ik wel degelijk een monopod mee, ook voor de 70-200. Ik heb 1 keer een wedstrijd uit de hand geschoten en dat is zeker te doen met deze lens... echter een praktisch iets: bij zo'n wedstrijd ben je echt 2x 45 min aan het fotograferen, dus continue die lens in de aanslag... en na zo'n 30 minuten voel ik dat toch goed in de armen. Nou ben ik natuurlijk een watje zonder spierballen, maar toch

              Nou idereen bedankt voor de discussie.
              Ik heb besloten dat ik hem gaat kopen en heb hem gereserveerd bij foto konijnenberg en gaat hem morgen ophalen. Is wel een ritje van 2 uur , maar even kwijlen in hun shop is ook erg leuk.

              Ik denk dat ik er een goede keuze mee gemaakt heb.
              Ik fotografeer nu ook al al ik me telelens gebruik (hele goedkope sigma) op een monopod. Ben ook wel van mening dat zonder erg zwaar gaat worden.

              Zondag lekker foto's schieten (mits niets wordt afgelast).
              Ik zal jullie op de hoogte houden van mijjn bevindingen.

              Rene
              Mijn mijn Website

              Comment


              • #22
                Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                Ik heb de lens binnen en moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben.
                Vergeleken met me oude 200 mm lens staat de wereld op zijn kop.
                Ik moet wel weer even wennen aan de snelheid van scherpstellen de licht gevoeligheid en met name aan het gewicht van de lens. Je fotografeer toch gauw met een kleine 1.8 kilo (geschat). Camera en lens in de hand worden gauw te zwaar wwaardoor je naar de monopod grijp.

                Morgen me eerste voetbalwedstrijd fotograveren en zal dan even wat foto's en een betere bevinding plaatsen.

                Rene
                Mijn mijn Website

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                  Ik heb de mijne enkele malen gebruikt op een toernooitje bedrijfsvoetbal op halve pleintjes. Met monopod en tilthead eronder, een stuk stabieler en flexibel genoeg om het spel te volgen.

                  't Hangt ervan af waar je plaatsneemt, maar als je enige fotograaf bent en om de hele ploeg (verdediging en aanval) eer te doen halverwege het veld gaat staan is 200mm idd wat naar de korte kant voor fases vlak voor de goals. Bovendien zit er dan vaak een speler tss de camera en de bal in. 70mm is dan weer wat te nauw voor acties langs de zijlijn waar je staat.

                  Ideaal is achter de goal en de ene helft verdediging en de andere helft aanval. Maar dan neem je wel het risico een loeier op je dure objectief te krijgen. Als amateur neem je daar meestal geen verzekering op...

                  Ander minpunt aan de Sigma is de statiefgondel. Deze balanceert het objectief heel aardig, maar als je vertikaal wil fotograferen om met die 70mm toch net iets meer hoofd- en beenruimte te geven aan spelers vlak voor je neus, is snel roteren onmogelijk. Je moet de gondel namelijk ontgrendelen om het toestel te draaien en dat doe je niet in een handomdraai zoals bij de gondel op andere objectieven. Een tilthead op je monopod kan helpen, maar ik zet de mijne altijd om van voor naar achter te tilten wat ik meestal handiger vind om wat vertikale speling te hebben.

                  Pas op, 't is een heel fijn objectief. Voor die prijs denk ik niet dat je een alternatief kan vinden dat optisch even goed is met meer bereik.

                  hth, Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Ander minpunt aan de Sigma is de statiefgondel.
                    Nog nooit een probleem mee gehad. Ik werk met deze lens altijd zonder statief .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Nog nooit een probleem mee gehad. Ik werk met deze lens altijd zonder statief .
                      Ik ook, fluitje van een cent
                      fotosite

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Nog nooit een probleem mee gehad. Ik werk met deze lens altijd zonder statief .
                        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        Ik ook, fluitje van een cent
                        Tja, als de lichtomstandigheden dat toelaten... Maar dat is niet altijd het geval in ons druilerig Belgenlandje hé...

                        Met in-body stabilisatie is 't natuurlijk een ander verhaal (OT: daar hoop ik binnenkort ook van te genieten als ik de K10D in m'n pollen krijg)...

                        Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                          Nogmaals wel erg wennen om over het hele bereik de zelfde belichting te hebben. Me vorige 200 mm lens was van 4 tot 5.6, maar haalt het niet met scherp stellen tov van deze.

                          Hiet even een linkje naar een paar foto's die ik afgelopen weekend genomen heb met de Sigma APO

                          http://www.dirkshornza4.nl/rene/foto37.jpg
                          http://www.dirkshornza4.nl/rene/foto42.jpg
                          http://www.dirkshornza4.nl/rene/foto43.jpg
                          Mijn mijn Website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                            Leuke foto's vooral die laatste
                            Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                              Mocht je een idee willen hebben van het bereik en de mogelijkheden..ik fotografeer met de 70-200 F4 L van Canon. Kijk even op http://www.familiemeeder.tk

                              De laatste drie pagina's zijn gemaakt met deze lens. die daarvoor met een 300 mm lens van Tamron.

                              Soms wat croppen maar dat moet kunnen!!
                              EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                                ik neem ook geregeld foto's van voetbalwedstrijden en heb bij de aanschaf van m'n laatste lens ook moeten kiezen tussen lichtsterkte en bereik.. Ik heb gekozen voor het bereik, een bigma ipv een canon 70-200.

                                Soms heb ik me dit reeds beklaagd, maar met de bigma kan je een actie beeldvullend weergeven die zich aan de andere kant van het terrein voordoet, dit moet je met een 200mm niet proberen..

                                Op 200mm en f/2.8, ga je wel erg mooi een actie kunnen isoleren, wat met een minder lichtsterke spijtig genoeg niet lukt..

                                Nog veel succes met je voetbalfoto's. Enkele van mijn foto's vind je op www.fotodro.be

                                grtz
                                Mijn werkjes

                                Comment

                                Working...
                                X