Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een domme vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een domme vraag

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    Mijn eerste reactie was ook

Maar dan bedenk ik ook wel dat er nu een generatie mensen is die alleen maar autofocus kennen, alleen maar auto belichting, alleen maar digitaal....
    Dus voor iemand die de autofocus als de standaard beschouwd is de vraag nog niet zo dom
    Inderdaad... Ik voel mij nu wel écht oud. Te bedenken dat ik mijn eerste foto genomen heb met een "bokske". Maar toen was ik nog hééél jong.

Ik moet wel toegeven dat ik wat betreft scherpstelling, mij meer op mijn gemak ben gaan voelen met de introductie van AF. Lang leve de Nikon F801!
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
      Das dan de uitleg waarvoor het dient. zeg dan gewoon niets.
      De pot verwijt de ketel

Hou die ring eens zachtjes (!) vast terwijl je de ontspanknop half indrukt, je zal snel weten waarvoor die ring dient...
      Bij lenzen in de goedkopere afdelingen is het trouwens ongezond om die ring vast te houden tijdens het autofocussen want dan kan je de motortjes forceren!!

Maar ik stel me soms toch ook vragen over wie er tegenwoordig allemaal met een dslr rondloopt hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        welke lens is het dan????? kan bij mijn lens nl gewoon beide ringen gebruiken in welke stand dan ook.
        grt,bouk.
        Bij lenzen met FTM kan dat inderdaad, bij lenzen zonder FTM is dat niet aan te raden, tenzij je ze persé om zeep wil helpen . . .
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
          Maar ik stel me soms toch ook vragen over wie er tegenwoordig allemaal met een dslr rondloopt hoor
          Vraag ik mij ook al een tijdje af...
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

Comment

Hallo zeg...
            accepteer toch iedereen zoals ie is...
            De een weet "bla-bla-bla" alles(?) en de ander weet niet veel.
            Zelfs ík loop met een leuke DSLR met een groot lensje ...
            Maar op een ander moment met m'n krukas van m'n "brommer" in m'n handen ...
            Gewoon antwoorden op vraagjes en je frustraties bot vieren op je partner
            IK ga niet beoordelen of iemand iets waardig is...
            Maak je leven toch lekker gemakkelijk...
            En geniet wat JIJ hebt en kunt, niet wat anderen hebben.
            Probeer van anderen te leren, als je nog niet alles kent .
            (Was ik altijd maar zo wijs...)
            Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
              Hallo zeg...
              accepteer toch iedereen zoals ie is...
              De een weet "bla-bla-bla" alles(?) en de ander weet niet veel.
              Zelfs ík loop met een leuke DSLR met een groot lensje ...
              Maar op een ander moment met m'n krukas van m'n "brommer" in m'n handen ...
              Gewoon antwoorden op vraagjes en je frustraties bot vieren op je partner
              Ha neen hé, beter juist omgekeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Ha neen hé, beter juist omgekeerd

Mee eens
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

Comment

"Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden"

Comment

welke lens is het dan????? kan bij mijn lens nl gewoon beide ringen gebruiken in welke stand dan ook.
                    grt,bouk.
                    Dat is mijn EF 75-300mm met 2 ringen die trouwens in mijn handtekening staat

Greetz
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Uit dit blijkt dat de aanschaf van een dslr wel een goede voorlichting van de verkoper behoeft voor mensen die nooit met een dslr of een gewone slr hebben gewerkt.
                      Als je via internet koopt heb je die voorlichting niet dus zal je alles zelf moeten ontdekken via een gebruiksaanwijzing waar ook niet alles instaat.
                      Als je volkomen leek bent met slr's en lensen is het wel verstandiger om bij een goede vakwinkel te kopen en je uitgebreid het toestel te laten demonstreren wat dan ook meestal mogelijk is, en als je iets niet weet later kan je er op terug komen om het te vragen.

Zo is het bij sommige toestellen en lenzen beslist niet aante raden om aan de focusring te draaien als niet op manueel is gezet, en bedoel daarmee de focussering, kan je het motortje van de AF kosten bijvoorbeeld.

En domme vragen bestaan niet, al denken sommige misschien van wel.

Gr Leen.
                      Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

Een goede winkel met bekwaam personeel is inderdaad geld waard.
                        Maar bedenk wel dat die mensen daar in het beste geval zijn om je te begeleiden met alle mogelijke info in je keuze/aankoop en niet om je de meest elementaire begrippen van het fotograferen bij te brengen.
                        Daarvoor bestaan andere kanalen zoals bv (avond)scholen, boeken, internetartikels enz.
                        Ik begrijp ook niet volledig hoe iemand honderden euro kan uitgeven aan iets zonder te weten wat hij/zij koopt en waarvoor iets dient.
                        Als iemand zelfs niet weet wat hij zoekt, dan is een miskoop snel gemaakt.
                        En inderdaad domme vragen bestaan niet, maar soms zijn ze gemakkelijk te vermijden
                        Nog dommer natuurlijk is om een domme vraag niet te durven stellen

Jo(han)
                        Last edited by Jo; 6 oktober 2006, 12:18.
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
                          ... dus zal je alles zelf moeten ontdekken via een gebruiksaanwijzing waar ook niet alles instaat.
                          Ben er zeker van dat dat duidelijk is uitgelegd in de papieren die bij de lens zitten, dus op risico van nog eens een flame in m'n nek te krijgen geef ik nog deze link mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                            Inderdaad... Ik voel mij nu wel écht oud. Te bedenken dat ik mijn eerste foto genomen heb met een "bokske". Maar toen was ik nog hééél jong.

Ik moet wel toegeven dat ik wat betreft scherpstelling, mij meer op mijn gemak ben gaan voelen met de introductie van AF. Lang leve de Nikon F801!
                            De AF is er op vooruit gegaan en mijn ogen zijn er op achteruit gegaan, gelukkige samenloop van omstandigheden
                            fotosite

Comment

Working...
                            X