Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Bij mij staat het volgende erop: "Sigma DC 18-50mm 1:2.8 EX D".
    Ben jij tevreden van deze lens en heb je ze bvb ooit vergeleken met de Canon 17-55 f2,8?
    HerDes

Comment

Krijgen we ook resultaten?

Comment

Zijn er nog mensen met ervaring voor de sigma 50-150mm.Tot hiertoe slechts 1 foto gezien die me niet echt kan overtuigen.
        Graag eens wat beelden op 50mm en 150mm f2.8

groeten

Comment

Nou, ervaring. Ik heb hem teruggebracht. Die van mij bleek een frontfocus van 30mm te hebben. Een andere persoon die had hetzelfde. Ik heb hem omgeruild voor een andere lens maar die andere persoon heeft Sigma gevraagt om een reactie.

Sigma mag bij een F2.8 objectief een 'foutmarge' van 30mm hanteren wat betreft foucs nauwkeurigheid. Zowel naar voren, als naar achteren (front-, backfocus). Hiermee wil Sigma echter niet weglopen van het aanwezige probleem, en wie zijn/haar objectief dan ook nagekeken wil hebben kan deze via de fotozaak op laten sturen naar Sigma waar het kosteloos wordt nagekeken en waar nodig bijgesteld.
          Bijkomend 'probleem' zijn de sensoren in digitale camera's, een sensor heeft een enorm klein gebied waarin de focus nauwkeurig werkt, dit in tegenstelling tot film waar dat gebied groter is. Vooral oudere en zwaar vervuilde camera's hebben een probleem om goed samen te werken met de 50-150, de nieuwere camera's echter zouden allemaal goed moeten werken met dit objectief.

Een test om te kijken of de fout in de camera ligt of in het objectief is als volgt:

Zoek een onderwerp met een hoog contrast, en bij voorkeur in 'eerlijk' licht, zoals buiten. Zorg dat je op een afstand van 3 meter of meer staat en stel handmatig scherp, maak de foto. Stel vervolgens scherp met behulp van de AF. Is er een duidelijk verschil tussen beide foto's dan zit de fout in het AF-systeem van de camera, zijn de foto's gelijk, dan is er een fout in het objectief en kun je het terugsturen (via de fotozaak) naar Sigma, maar zoals gezegd, dit mag sowieso als je het niet vertrouwd.
          bron: http://www.dutchphotozone.com/viewto...=692127#692127

Ik zou nooit kunnen leven met een frontfocus (of backfocus) van 30mm! Dus probeer de lens in de winkel voordat je hem koopt. Er zullen ook wel goeie lensen er tussen zitten.
          Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herwig Bekijk bericht
            Ben jij tevreden van deze lens en heb je ze bvb ooit vergeleken met de Canon 17-55 f2,8?
            Vergelijken met Canon kan ik niet aangezien ik ze op een Minolta schroef .

Maar ik ben er bijzonder tevreden van. De AF werkt snel en precies, ook bij weinig licht (maar daarbij speelt ook de camera een rol), de lens is uitstekend gebouwd en de beeldkwaliteit is op elk vlak heel goed (18mm geeft wel wat vervorming, maar niet opvallend meer dan mijn 17-35 / persoonlijk vind ik: mooie kleurweergave ook !).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
              Nou, ervaring. Ik heb hem teruggebracht. Die van mij bleek een frontfocus van 30mm te hebben. Een andere persoon die had hetzelfde. Ik heb hem omgeruild voor een andere lens maar die andere persoon heeft Sigma gevraagt om een reactie.

bron: http://www.dutchphotozone.com/viewto...=692127#692127

Ik zou nooit kunnen leven met een frontfocus (of backfocus) van 30mm! Dus probeer de lens in de winkel voordat je hem koopt. Er zullen ook wel goeie lensen er tussen zitten.
              En in hetzelfde topic wordt als vergelijking vermeld dat Canon een marge van 15 mm hanteert. Leuk om weten als je van plan bent om prijzig L-glas te kopen .

In elk geval, van de 6 Sigma's waarmee ik tot nu toe gewerkt hebt, heeft er nog geen enkele last gehad van front- of backfocus. Misschien ging het in dat topic over een specifieke zwakheid bij de eerste 50-150's die op de markt komen ?
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ach, ben redelijk nieuw in de DSLR wereld maar 1 les heb ik zeker geleerd. Elke lens die ik koop, probeer ik eerst in de winkel voordat ik hem afreken. Het zijn best grote bedragen, op de 50mm voor 89 euro dan na
                Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

Comment

ff offtopic, zelfs al kost een lens amper €89, heb mijne 50mm 1.8 bij konijn gekocht en de verkoper stond er ettelijke keren op alvorens ik overging tot de koop denk als ik ooit overga tot de 70-200 2.8 ik eerst een halve dag die lens opeis voor ik beslis....

vriendelijke groeten, dimidub
                  ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                  http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Hallo,

het leek zo'n mooie lens, die 50-150 .
                    Alles van Sigma erop wat eenieder begeert...
                    EX bouw, HSM, inwendige scherpstelling ... helaas géén OS (IS versie van Sigma).
                    Een schitterend bereik tussen een groothoek en telelens, maar helaas.
                    Terwijl ze wél héél goede lenzen kunnen bouwen.
                    Gooit Sigma nu haar naam met deze lens te grabbel...?
                    30 mm front of back focus vind ik in deze tijd niet meer kunnen!
                    Ik ben blij met mijn zeer goede Sigma 70-200 f2.8.
                    Deze zal zeker NIET hoeven te verkassen voor een 50-150...

Groet
                    Adrie

Comment

30 mm front of back focus vind ik in deze tijd niet meer kunnen!
                      Elke fabrikant hanteert een marge. Bij Sigma is dat 30mm. Canon gebruikt een marge van 15mm voor hun 'L' serie. Die 50-150/2.8 is een geweldige lens, maar probeer hem gewoon eerst even en test hem in de winkel voordat je hem koopt.

Comment

Weet iemand wat deze marge is bij Nikon, of waar je deze zou kunnen vinden?
                        One day, I would like to make nice pictures :-)
                        www.lucaskoijen.nl

Comment

Met dingen als toleranties moet je voorzichtig zijn omdat het erg gemakkelijk is om dingen uit hun context te halen. Neem nu bijvoorbeeld de eerder aangehaalde Canon focusnauwkeurigheid van 15 mm. Op DPZ haalt iemand aan dat dit plus of min 15 mm, hetgeen een totale afwijking van 30 mm geeft. Dat is mogelijk dezelfde tolerantie als Sigma, tenzij Sigma dezelfde nomenclatuur aanhoudt en ook een plus/min afwijking kwoteert. We weten gewoon niet of het om totaalwaardes gaat, of dezelfde meetmethodiek aangehouden wordt, wat elke fabrikant als zijnde 'scherp' beschouwd,....

Met een zo vluchtig medium als het internet zou ik dit soort cijfermateriaal met het nodige korreltje zout nemen.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Met een zo vluchtig medium als het internet zou ik dit soort cijfermateriaal met het nodige korreltje zout nemen.
                            Helemaal eens. Maar ik was altijd onder de indruk dat foto's altijd scherp zouden zijn. Een les die ik dus geleerd heb, test de lens gewoon even in de winkel. Goede winkels zoals cameranu.nl vinden die totaal geen probleem

Comment

Is er een kans dat deze lens ook met Pentax mount zal uitkomen? Lijkt me redelijk compact en een leuke range + lichtsterkte voor concerten.
                              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorre Bekijk bericht
                                Is er een kans dat deze lens ook met Pentax mount zal uitkomen? Lijkt me redelijk compact en een leuke range + lichtsterkte voor concerten.
                                Van de sigma weet ik niet maar wat denk je van een 50-135 2.8 van sigma zelf??

http://www.dpreview.com/news/0609/06...starlenses.asp
                                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Working...
                                X