Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Wanneer o wanneer komt ie voor Minolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Bij mij staat het volgende erop: "Sigma DC 18-50mm 1:2.8 EX D".
      Bij mij staat er op : "Sigma Zoom 18-50mm 1:2.8 EX DC"
      Waarvoor staat de laatste C ?
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
        Bij mij staat er op : "Sigma Zoom 18-50mm 1:2.8 EX DC"
        Waarvoor staat de laatste C ?
        Blijkbaar hebben ze de DC die bij mij vooraan in de benaming staat bij jou achteraan gezet.
        DC staat voor hun lenzen in APS-formaat, DG voor full-frame.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TonioRoffo Bekijk bericht
          Wanneer o wanneer komt ie voor Minolta
          Nooit, enkel voor Canon, Nikon en Sigma
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Als je dit zo zeker weet, dan zal je toch meer weten, dus waarom niet ?
            Vroeger werden toch lenzen met Minolta vatting gemaakt,komt het dan door Sonny ?
            Is er voor deze lens een ander alternatief,zoals u kan zien in mijn signature (die vivitar lens gebruik ik nooit) mis ik eigenlijk het bereik tusseb 50 en 70 mm, die 50 - 150 zou mij goed passen, ik wil wel een goede lens maar nu ook niet weer toppers van 1000 euro en meer.
            Web-Albums

Comment

Eventjes een positieve noot, ik heb hem op de D80, en hij focused prima. Niks te merken van dat front of backfocus gedoe.
              Prima handling, daar scoort ie veel beter dan de 70-200 EX. Voor de rest kan ik nog niet veel zeggen.

Comment

Hier foto's genoeg.
                De volgende link is heel interessant, je kan er ook doorbladeren en terug met next.

http://www.pbase.com/image/71238328
                op 2.8 laat deze lens dus nog wat te wensen over!!

de volgende link laat meer normale fot's zien

http://www.pbase.com/cameras/sigma/5...ex_dc_apo_hsm_

Gr kees
                Last edited by KvP; 8 januari 2007, 18:32.
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Hier foto's genoeg.
                  De volgende link is heel interessant, je kan er ook doorbladeren en terug met next.

http://www.pbase.com/image/71238328
                  op 2.8 laat deze lens dus nog wat te wensen over!!

de volgende link laat meer normale fot's zien

http://www.pbase.com/cameras/sigma/5...ex_dc_apo_hsm_

Gr kees
                  Als ik die testfoto's bekijk, denk ik dat ze zeker niet beter is dan de Sigma 70-200 f2,8. Volgens mij is een Sigma 70-200 scherper op f4 (die lens die ik net verkocht heb was toch scherper op f4 ).
                  De 50-150 is natuurlijk wel heel wat goedkoper dan de 70-200...

En van mijn 150mm macro heb ik ook al scherpere beelden gezien op f2,8 dan de foto's die daar te bekijken zijn .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Ja Bart, lekker lensje he die 150mm macro.
                    Veel over gelezen

Ik ga hem binnenkort ook kopen.
                    Jammer dat je ze 2e hands niet tegenkom.

Gr Kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als ik die testfoto's bekijk, denk ik dat ze zeker niet beter is dan de Sigma 70-200 f2,8. Volgens mij is een Sigma 70-200 scherper op f4 (die lens die ik net verkocht heb was toch scherper op f4 ).
                      De 50-150 is natuurlijk wel heel wat goedkoper dan de 70-200...

.
                      zou het dan niet beter zijn om voor dezelfde prijs een canon 70-200 f4.0 te kopen in de plaats van de 50-150? men is precies niet echt tevreden /overtuigd dat de 50-150 mm goed zou zijn ,zelfs niet op f4.0 , daarom denk ik dat je beter af bent met de 70-200 , of heb ik het mis ?ale dan toch voor de canon gebruikers.

Comment

Niet scherp op F2.8 wide open... welke betaalbare lens wel!

Hij heeft wel mooie Bokeh hoor!

Nu ja... zal wel verder doen met wat ik heb, heb nu F2.8 tot 75, op een 1.5 crop moet da genoeg zijn om mooie portretten te doen... daar wil ik mij dit jaar op toeleggen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                          zou het dan niet beter zijn om voor dezelfde prijs een canon 70-200 f4.0 te kopen in de plaats van de 50-150? men is precies niet echt tevreden /overtuigd dat de 50-150 mm goed zou zijn ,zelfs niet op f4.0 , daarom denk ik dat je beter af bent met de 70-200 , of heb ik het mis ?ale dan toch voor de canon gebruikers.
                          Eventjes, ELKE 2.8 lens is minder scherp wide open, enfin, ik zie toch dudilijk verschil, of het nu een Canon 2.8 L is of een Nikon , of een sigma, maakt niet uit.
                          Maar op f4.0 is deze sigma al zeer scherp, ik betwijfel echt of de canon 70-200 f4.0 scherper is. Maar, het gaat vooral om de 2.8 natuurlijk. Die heb je gewoon niet met een 4.0 lens. Dus kan je toch niet vergelijken.
                          Als je geen 2.8 nodig hebt heeft het geen zin om daar geld aan te spenderen natuurlijk.

Comment

Natuurlijk wel, want een 2.8 dichtgedraaid tot f4 zal scherper zijn dan een f4 op f4, dus die lichtsterkte komt wel degelijk van pas, al is het maar om hem dicht te kunnen zetten.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Ben hier nog een andere IRL review tegengekomen met wat foto's

Maar ik stel me ook wel de vraag waarom niet voor de alpha mount ?
                              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                              like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                                En waarom niet , als je "A" zegt moetje ook "B" zeggen vind ik.
                                Web-Albums

Comment

Working...
                                X