Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherptediepte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: scherptediepte

Oorspronkelijk geplaatst door toineke Bekijk bericht
    sorry, maar vergrotingsfactor
    De grootte van je sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
      DOF wordt bepaald door:
      • diafragma
      • scherpstelafstand
      • brandpuntafstand
      • vergrotingsfactor/circle of confiusion
      En aangezien de vergrotingsfactor een constante is die afhankelijk is van de body, hebben dus enkel de eerste drie variabelen een invloed op de scherptediepte.

Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Ik ga, als het weer mee wil, nog eens een pogong wagen in de Zoo.

Gr's, Toon
        Canon 5D Mark III+Canon G11+70-200 L F2.8 IS USM +EF100mm F/2.8L Macro IS USM+16-35 L F2.8 +Canon 420 EX +Manfrotto MT 190CXPRO4+Monopod+ extender II 1.4 Canon

Comment

maar, als ik het niet verkeerd heb kan je de dofmaster enkel gebruiken met lenzen of toestellen met een focus of zoom ring, en net met een zoom of focus die je met veranderen door op een knopje te duwen?
          of ben ik nu echt zo verkeerd bezig

Comment

je kan toch altijd een schatting maken van wat je brandpuntafstand is tov je minimum en maximum van je lens als je die waarden niet direct kan aflezen .. je diafragma zou je toch moeten kennen als je een foto maakt.

Comment

Ik kan niet inschatten waarom het niet lukt maar ik vermoed dat het met je focuspunt te maken heeft en je afstand tot het focuspunt.

Vb dat het met deze combinatie zeker moet lukken:

20D + 17-55 @ F4 onderwerp op +3 m afstand.

Comment

Bedankt, ik ga zo snel mogelijk al wat ik hier nu vernomen heb in de praktijk omzetten. Jouw foto is een voorbeeld van het beoogde resultaat. Ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt in het Zwin?

Gr's

Toon
                Canon 5D Mark III+Canon G11+70-200 L F2.8 IS USM +EF100mm F/2.8L Macro IS USM+16-35 L F2.8 +Canon 420 EX +Manfrotto MT 190CXPRO4+Monopod+ extender II 1.4 Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toineke Bekijk bericht
                  Bedankt, ik ga zo snel mogelijk al wat ik hier nu vernomen heb in de praktijk omzetten. Jouw foto is een voorbeeld van het beoogde resultaat. Ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt in het Zwin?

Gr's

Toon
                  Het was planckendael. Maar toch een fijne dag hoor . Die stond daar plotseling vlak bij mij en dus maar snel een fotootje genomen. Je ziet het er ook aan

Comment

Working...
                  X