Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bigma 50-500 of canon 100-400 of ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bigma 50-500 of canon 100-400 of ...

Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
    Ik ben afgelopen zomer ook naar Z-afrika geweest met een 300mm en een ext 1.4 en vind dit te weinig (420mm). Belangrijk is wel of je enkel voor de "big five" gaat of je er ook de talrijke vogels bij wil. ea.

Ik weet wel niet dat die bigma ook nog hanteerbaar is met een extender. (dai en autofocus )

Mvg
    Luc

Meeste van mijn foto's gemaakt met monopod of uit de hand, vb zie site
    mooie foto's
    Ga er nog eens goed over nadenken en we zien wel he.Heb nog wel even de tijd.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik heb ze allebei gehad en ben blij dat ik nu de 100-400 heb.

De Bigma is een fenomenale lens maar zo goed als onbruikbaar met teleconverter. Op mijn 1D, die nochtans tot f8 AF heeft, waren de resultaten matig met TC en redelijk goed zonder TC maar een beetje onvoorspelbaar qua AF.

De Canon is gestabiliseerd, wat mijns inziens altijd een voordeel is eens je boven de 200mm gaat. Ook bij sluitertijden van 1/1000. Zonder TC is er weinig verschil in kwaliteit tussen beide lenzen. Ik had zelfs het gevoel dat op mijn 10D de Bigma scherper was. Maar met TC is het een heel ander verhaal. Mijn 100-400 levert op 560mm op de 1D bijzonder goeie resultaten, vaak zelfs wijd open als de AF genoeg contrast vindt om op te locken. Ik was ook geen liefhebber van schuifzooms, en eigenlijk nog steeds niet, maar deze lens heeft voor mij genoeg voordelen dat ik dat er dat schuiftrompetgedoe er maar bij neem.

Met geen van beide lenzen doe je een slechte koop, maar je zal zelf moeten afwegen welke sterke punten het voor jou doen: gewicht, bereik aan de korte kant, stabilisatie, gebruik van TC, gebruik van statief of niet, lichtomstandigheden waarin je dit soort lens denkt te gebruiken, ...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Ik heb ze allebei gehad en ben blij dat ik nu de 100-400 heb.

De Bigma is een fenomenale lens maar zo goed als onbruikbaar met teleconverter. Op mijn 1D, die nochtans tot f8 AF heeft, waren de resultaten matig met TC en redelijk goed zonder TC maar een beetje onvoorspelbaar qua AF.

De Canon is gestabiliseerd, wat mijns inziens altijd een voordeel is eens je boven de 200mm gaat. Ook bij sluitertijden van 1/1000. Zonder TC is er weinig verschil in kwaliteit tussen beide lenzen. Ik had zelfs het gevoel dat op mijn 10D de Bigma scherper was. Maar met TC is het een heel ander verhaal. Mijn 100-400 levert op 560mm op de 1D bijzonder goeie resultaten, vaak zelfs wijd open als de AF genoeg contrast vindt om op te locken. Ik was ook geen liefhebber van schuifzooms, en eigenlijk nog steeds niet, maar deze lens heeft voor mij genoeg voordelen dat ik dat er dat schuiftrompetgedoe er maar bij neem.

Met geen van beide lenzen doe je een slechte koop, maar je zal zelf moeten afwegen welke sterke punten het voor jou doen: gewicht, bereik aan de korte kant, stabilisatie, gebruik van TC, gebruik van statief of niet, lichtomstandigheden waarin je dit soort lens denkt te gebruiken, ...
        Bedankt voor de uitleg,ik weet echt niet wat ik moet doen.
        Ofwel mijn sigma 70-200 2.8 verkopen?Maar ga ik dan met de 100-400 f4 die 2.8 niet missen??
        Zowel een 70-200 als een 100-400 is een beetje van het goede teveel

ps heeft er niemand zo een cash back voucher liggen die hij niet gebruikt voor de 100-400??

mir
        Last edited by mir; 21 september 2006, 18:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Bedankt voor de uitleg,ik weet echt niet wat ik moet doen.
          Ofwel mijn sigma 70-200 2.8 verkopen?Maar ga ik dan met de 100-400 f4 die 2.8 niet missen??
          Zowel een 70-200 als een 100-400 is een beetje van het goede teveel
          Ik heb zelf de Sigma 70-200 f2,8 en de Canon 100-400 f4,5-5,6 L IS, en ik zou geen van beide nog willen missen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Voucher voor de 100-400 heb ik liggen , kom er gerust om .

Phile

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phile Bekijk bericht
              Voucher voor de 100-400 heb ik liggen , kom er gerust om .

Phile
              hey bedankt phile,ben je overdag thuis?En kan je via PM je adres of tel doorgeven kunnen we afspreken.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb zelf de Sigma 70-200 f2,8 en de Canon 100-400 f4,5-5,6 L IS, en ik zou geen van beide nog willen missen.
                Zo denk ik er ook over. Verschillende lenzen voor verschillende toepassingen.
                Pieter
                --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  ps heeft er niemand zo een cash back voucher liggen die hij niet gebruikt voor de 100-400??
                  Voor het geval het andere aanbod een te grote verplaatsing vragen...
                  Ik heb er ook nog een. Ik woon in Erpe-Mere en ben momenteel overdag thuis.
                  Pieter
                  --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Inderdaad, dat zou ik ook niet doen, die 70-200 f/2.8 wegdoen.
                    Nieuwe website

Comment

Ik heb me de 100-400 een maand geleden aangeschaft, en ik moet zeggen, heel tevreden van, foto's op 400 mm uit de hand geen probleem EN scherp, uitgebreid kunnen testen tijdens vakantie op Kreta en valt reuze mee, die schuifzoom is even wennen maar ik heb er geen problemen mee,

mvg,

Wim

Comment

Niemand die de Tamron 200-500 heeft?Ik vind er zo weinig over op internet.Maar zou volgens FM ook scherpe lens zijn??

mir

Comment

Working...
                        X