Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bigma 50-500 of canon 100-400 of ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bigma 50-500 of canon 100-400 of ...

Daar ik volgende zomer naar Zuid-Afrika ga besef ik zeer goed dat ik met mijn 70-200 'iets' te kort zal komen .
    Nu is de vraag koop ik een BIGMA 50-500 of een Canon 100-400 L met IS.
    Welke geeft de scherpste plaatjes zonder statief (waarschijnlijk de Canon met IS?).En is dat eigenlijk mogelijk om op 400mm deftige foto's te maken zonder statief?
    Dus wat zouden jullie in mijn plaats doen?Of misschien een derde speler tokina of tamorn?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: bigma 50-500 of canon 100-400 of ...

400mm uit de hand? possible, but unlikely ...
    (ik heb er hier ergens ene staan met 650mm uit de hand,
    maar dat was wel met een "steuntje")
    zorg dat je een "beanbag" meehebt,
    leeg, kun je ginder vullen met rijst, bonen, graan, ...

50-500 EX of 100-400 L? geen idee.
    weeg (beeld)kwaliteit/gewicht/prijs eens af tegenover elkaar.
    ik denk dat 100-400 op 1/1/0 eindigt en de bigma dan op 0/0/1.

maar ik heb met geen van beide lenzen ervaring.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb op safari geweest in Namibië; 90 % van al mijn safaribeelden werden met een 300/4 gemaakt, zeer occasioneel een 1.4 TC gebruikt.
      Zoomlenzen zijn ongetwijfeld handiger, maar een vaste 300 is kwalitatief absolute top (mijne was een Nikon, maar die Canon is zeker even goed).
      Een groot diafragma is veelal vereist. En vooral veel, veel geduld...
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hello,

ik heb de Canon 100-400 IS eens kunnen lenen voor een trip naar het circuit ... en dit is een schitterende lens, 400mm handheld ... geen enkel probleem.
        Het is nog maar een 2 stops IS op deze lens, maar die werkt dus wel degelijk, hier moet je je geen zorgen over maken.

Ik zou geen zoomlens zonder IS meer kopen eerlijk gezegd, ik heb een statief en een monopod, maar da's zo'n gesleur altijd, en boven de 150mm zonder IS handheld ? Hoogst onwaarschijnlijk vind ik zelf, er zijn mensen die erin slagen om de Bigma op 500mm nog zonder steun te gebruiken, maar ik hoor daar zeker niet bij, dus geen tele zonder IS voor mij, zelfs al is ze een stuk duurder.

En er zit tot eind dit jaar nog steeds een 150 Euro Cashback op de 100-400 IS lens ... enig eventueel minpuntje ... dit is een schuifzoom, dat heeft zijn voordelen, maar vraagt een beetje gewenning denk ik, ik had er in elk geval geen enkel probleem mee, en je kan de lens 'vastzetten' op een bepaald brandpunt door de ring te draaien.

Ik vond het in elk geval een machtige lens, en niet overdreven zwaar en op een 350D met grip goed te doen.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Hello,

ik heb de Canon 100-400 IS eens kunnen lenen voor een trip naar het circuit ... en dit is een schitterende lens, 400mm handheld ... geen enkel probleem.
          Het is nog maar een 2 stops IS op deze lens, maar die werkt dus wel degelijk, hier moet je je geen zorgen over maken.

Ik zou geen zoomlens zonder IS meer kopen eerlijk gezegd, ik heb een statief en een monopod, maar da's zo'n gesleur altijd, en boven de 150mm zonder IS handheld ? Hoogst onwaarschijnlijk vind ik zelf, er zijn mensen die erin slagen om de Bigma op 500mm nog zonder steun te gebruiken, maar ik hoor daar zeker niet bij, dus geen tele zonder IS voor mij, zelfs al is ze een stuk duurder.

En er zit tot eind dit jaar nog steeds een 150 Euro Cashback op de 100-400 IS lens ... enig eventueel minpuntje ... dit is een schuifzoom, dat heeft zijn voordelen, maar vraagt een beetje gewenning denk ik, ik had er in elk geval geen enkel probleem mee, en je kan de lens 'vastzetten' op een bepaald brandpunt door de ring te draaien.

Ik vond het in elk geval een machtige lens, en niet overdreven zwaar en op een 350D met grip goed te doen.

Mark
          Mir ; volg maar zen raad op
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

Comment

en is er zo geen 3th player in deze range die ook goede resultaten heeft?

mir

Comment

28-300L IS :d
              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
              http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                28-300L IS :d
                300mm is te weinig he

Ik bedoelde tamron of tokina of weet ik veel

mir

Comment

400mm uit de hand? possible, but unlikely ...
                  Al mijn foto's hier op BD zijn uit de hand en 80 % daarvan is op 500 mm.
                  @Mir : Melle is maar twintig minuten van Hamme, als je zin hebt de 50-500 eens te testen laat je het me maar weten.
                  Ge gaat dan wel van je hart ne steen moeten maken en eens een Nikon vastpakken
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Al mijn foto's hier op BD zijn uit de hand en 80 % daarvan is op 500 mm.
                    @Mir : Melle is maar twintig minuten van Hamme, als je zin hebt de 50-500 eens te testen laat je het me maar weten.
                    Ge gaat dan wel van je hart ne steen moeten maken en eens een Nikon vastpakken
                    bedankt maar heb jij geen nikon?

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      bedankt maar heb jij geen nikon?

mir
                      mijn vorige post wat aangepast
                      fotosite

Comment

Ja ik ga alles eens goed moeten overwegen.Nu heb ik hier met mijn 70-200 voldoende.Mischien toch overwegen een 1.4 teleconverter te kopen?Dan heb ik 280mm.

Eens terug van vakantie denk ik dat ik die 100-400 weinig zal gebruiken.
                        Maar ja 280mm is niet echt veel he op safari
                        Waarom moet dat allemaal zo duur zijn he.

mir

Comment

En een 100-400IS kunt ge bij mij komen proberen op ledeberg , is toch heel dicht bij melle he
                          Wel vandaag niet meer

Phile

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phile Bekijk bericht
                            En een 100-400IS kunt ge bij mij komen proberen op ledeberg , is toch heel dicht bij melle he
                            Wel vandaag niet meer

Phile
                            hey,merci ja ledeberg is achter mijne hoek

mir

Comment

Ik ben afgelopen zomer ook naar Z-afrika geweest met een 300mm en een ext 1.4 en vind dit te weinig (420mm). Belangrijk is wel of je enkel voor de "big five" gaat of je er ook de talrijke vogels bij wil. ea.

Ik weet wel niet dat die bigma ook nog hanteerbaar is met een extender. (dai en autofocus )

Mvg
                              Luc

Meeste van mijn foto's gemaakt met monopod of uit de hand, vb zie site
                              Nieuwe website

Comment

Working...
                              X