Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haarscherpe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: haarscherpe lens

18-80 lichtsterk en haarscherp? Vergeet het maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Er is meer verschil dan enkel 1.8 en 1.4 he. Bouwkwaliteit is beter en vooral de 1.4 heeft USM!
      Ik heb een EF 50/1.8 en imho zou USM er nauwelijks iets aan toevoegen. Die lens focust zo al zeer snel.
      En ik kan vergelijken hoor, heb ook een EF-S 60.
      En bouwkwaliteit, ik vraag me af waarom de 50/1.8 altijd voorgesteld wordt alsof ze elk moment uit elkaar gaat vallen, pure onzin is dat.
      Die lens steekt stevig in elkaar.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Ik heb een EF 50/1.8 en imho zou USM er nauwelijks iets aan toevoegen. Die lens focust zo al zeer snel.
        En ik kan vergelijken hoor, heb ook een EF-S 60.
        USM staat ook voor silent, dat is 'm ook niet.
        Snel vind ik 'm ook niet bepaald eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
          USM staat ook voor silent, dat is 'm ook niet.
          Snel vind ik 'm ook niet bepaald eigenlijk.
          Je gaat nu toch niet beweren dat een 50/1.8 veel lawaai maakt bij het focussen ?
          David Leemans

Comment

Je gaat nu toch niet beweren dat een 50/1.8 veel lawaai maakt bij het focussen ?
            Wat is veel hé. Als ik dat vergelijk met mijn 17-55 of 70-200 van vroeger vind ik dat die wel veel lawaai maakt... hoewel de lens toch niet zoveel lawaai maakt... hij maakt gewoon veel lawaai t.o.v. een usm.

Comment

Je gaat toch niet beweren dat ie weinig lawaai maakt bij het focussen??
              Je moet hem dan echt eens met andere lenzen vergelijken, hoor (zelfs kitlenzen zijn stiller). Ooit heb eens het volgende gelezen: "When focussing, this lens sounds like an angry bee." Beter kan je het niet omschrijven.
              Maar niettemin: een pracht van een lensje!

Comment

Een sigma 20mm sounds like an angry bee
                Die 50 valt nog mee.
                Wel goed gevonden natuurlijk!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                  Ik bedoelde idd een zoom 18-80 mm

mvg
                  dan zou ik het niet weten hoor.
                  misschien verschillende goeie primes, maar een zoom???.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een sigma 20mm sounds like an angry bee
                    Die 50 valt nog mee.
                    Wel goed gevonden natuurlijk!!
                    Ja, met die Sigma heb ik ook al eens gewerkt, die vind ik eerder sounden als 5 angry bees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Buiten een EFs 17-85 zie ik zo niet onmiddelijk iets in één lens.
                      1000 Euro voor een EFs zou ik persoonlijk niet uitgeven, wegens de beperkte inzetmogelijkheden van de EFs.

Mogelijke alternatieven met een MAX aan kwaliteit.

- 17-40 mm F4 L USM met een 85mm F1.8 USM twee lenzen voor de prijs van de 24-70 L USM. Deze mogelijkheid dekt je bereik, met een "gat" tussen de 40 en de 85 natuurlijk, eventueel de 50mm F1.4 derbij maar dan ga je duurder.

- De 24-70 F2.8 L USM, héél goei lens maar je heb minder groothoek dan je graag zou hebben.

- De , mooie lens maar heb van de week vernomen van een gebruiker dat ze veel vertekening heeft, en ook een kleine 1000 Euro en geen F 2.8.

Nie gemakkelijk hé !

MVG, Jeff
                      Was juist van plan een 24-105 F4 L USM IS te kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                        Was juist van plan een 24-105 F4 L USM IS te kopen
                        Ja en opeens is dat een slechte lens geworden, wist je dat nog niet?

Comment

Ja en opeens is dat een slechte lens geworden, wist je dat nog niet?
                          ja nu dacht ik een goeie lens te hebben,jongens toch.

Comment

Wat is veel hé. Als ik dat vergelijk met mijn 17-55 of 70-200 van vroeger vind ik dat die wel veel lawaai maakt... hoewel de lens toch niet zoveel lawaai maakt... hij maakt gewoon veel lawaai t.o.v. een usm.
                            Mja, ik geef toe dat mijn EF-S 60 en EF 24-85, beide met USM, geruisloos en zeer snel focussen. Vergeleken met deze 2 hoor je de 50/1.8 inderdaad duidelijk focussen Maar om nu te zeggen dat het hinderlijk is ? Tenslotte koop je een lens toch niet omdat ze stil is ?
                            David Leemans

Comment

Mja, ik geef toe dat mijn EF-S 60 en EF 24-85, beide met USM, geruisloos en zeer snel focussen. Vergeleken met deze 2 hoor je de 50/1.8 inderdaad duidelijk focussen Maar om nu te zeggen dat het hinderlijk is ? Tenslotte koop je een lens toch niet omdat ze stil is ?
                              Daarom zeg 'k ook, hij is niet echt lawaaierig, maar niet zo stil als een usm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                                ja nu dacht ik een goeie lens te hebben,jongens toch.
                                ... dat zal ook vast en zeker een goeie lens zijn hoor, maak u geen zorgen
                                Op "the digital picture" schrijven ze het volgende:

Boasting the superb build, mechanical and optical quality of the Canon L-Series Lenses and a widely used range of focal lengths, the Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens is one of the best and most popular Canon general purpose lenses made. The Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens quickly became one of my favorites. If I had only one lens, this would be the one.

Comment

Working...
                                X