Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste vervanging voor canon 18-55mm kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste vervanging voor canon 18-55mm kitlens

als je wil heb ik nog een EF 28-135mm IS USM liggen , die ik niet meer gebruik sinds ik de 24-105 f/4 L IS USM heb gekocht.

Maar blijft een uitstekende allround lens, met IS en zeer goede beeldkwaliteit (scherp, weinig vervorming)

als je meer info wil, moet je effe gaan kijken naar :
    Is the Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

nieuwprijs bij corné is momenteel 449 € , wil je die laten voor 250 €, in onberispelijke perfekte staat ...

je kan hem uiteraard gerust testen ...

PS: 17-85 IS zou ik idd niet doen, heb die zelf gehad, maar vond dat dit nogal last had van barreldistortion, en CA in wide angle ...

groetjes,

Christophe

indien je interesse hebt, kun je best reageren via e-mail: mesch@skynet.be
    Canon 40D + Lots of Glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
      Hier nog een leuke samenvatting die ik op een ander forum vond (dus dit zijn NIET mijn woorden hé)
      ----------------
      17-40L, mooi, maar vehroudingsgewijs weinig bereik en erg duur
      17-55 IS, nog duurder, kunnen we meer in de pro hoek zetten
      17-85 IS, duur en veel vervorming
      18-55 kit, bouwkwaliteit en beeld kan soms beter, met name de hoeken
      18-50 sigma is goedkoop, maar levert ook geen scherpe foto op als ik de verhalen zo mag geloven
      18-125 sigma, mooi, maar kwalitatief gezien niets beter dan de kit, behalve het bereik.
      17-50 van tamron, hoor ik bijna niets over, zal dus wel niet zo super zijn, anders had ik hem wel vaker langs zien komen Smile
      en
      17-70, verhoudingsgewijs de middenmoot, zowel in prijs, als in kwaliteit, deze zit onder de 17-55, 17-85 op scherpte (centerpoint op 50mm), maar in prijs kost hij de helf of nog minder.
      --------------------

Klopt deze stelling een beetje volgens jullie?
      Hier mijn gedacht over deze lenzen. Ik heb in het verleden ook voor deze keuze gestaan en er verschillende van gehad.

17-40: Prachtige lens maar eigenlijk een FF lens bereik is te klein en geen IS en F4 is ook niet supersnel. Maar van bouw de beste van allemaal.
      17-55 IS: Deze heb ik nu en is de beste van allemaal hier. De F2.8 + IS geven mogelijkheden die je niet met een andere setup kan evenaren. Prijs is wel hoog natuurlijk.
      17-85 IS : Krijgt vooral kritiek omwille van 17-40 L eigenaars die eisen dat ie evengoed zou zijn als 17-40 maar wonderen bestaan niet want dan zou ie niet aan dezelfde prijs staan want meer bereik en IS. En tussen 17-40 mm is het ook een F4. Mijn mening is dit na de 17-55 de meest interessante lens. Want mooi bereik en IS. En beeldkwaliteit is gewoon goed. Vervorming is het grootste probleem en voor de foto's waar dit stoort is dit gemakkelijk op te lossen.
      18-55: beste lens van allemaal als je naar prijs/kwaliteit kijkt. Maar de prijs ligt natuurlijk erg laag. Bouwkwaliteit is zijn zwakste punt. Maar ik ben wel nog nooit iemand tegengekomen met een kapotte.
      18-50 f2.8: Zeker geen slechte lens maar spreekt mij niet aan.
      18-125: Heel mooi bereik maar dit heeft een prijs en daarom zeker mijn keuze niet.
      17-50 f2.8: Blijkt een heel goede lens te zijn. Zeker niet onderschatten. Spijtig geen IS. Ik zou voor 17-85 IS gaan maar ik begrijp dat mensen voor deze zouden gaan. Het hangt een beetje af of de F2.8 jou het mindere bereik en het gebrek aan IS en USM waard zijn. Kost wel iets minder.
      17-70: Kan ik niets zinnigs over zeggen maar ik betwijfel dat deze mijn voorkeur zou hebben.

Hiermee ken je mijn gedacht misschien ben je er iets mee misschien niet je ziet maar.

Maar hier ben je alvast iets mee.

vgl 17-55/ 18-50 / 17-40 / 17-85:

vgl 17-85/ 17-70:

vgl 17-85/ 17-40

vgl 17-85/ 18-50

En nu gaan pixelpeepen he

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
      Met veel interesse lees ik jullie pro's en contra's, en ben alvast heel blij dat er zoveel reacties binnenkomen.
      De prijs tussen Sigma 17-70 en Canon 17-85 is in elk geval groot, dat is zeker zo!
      Ikzelf heb gekeken in www.geheugenkaart.be omdat dit de goedkoopste winkel is die ik persoonlijk ken (als jullie andere kennen, laat het mij zeker weten) en daar kost de Sigma 300€ en de Canon 649€.
      Dat is in elk geval een supergroot verschil.
      De recenties van Sigma die aangehaald worden zijn indrukwekkend, maar wat me dan weer in verwarring brengt is het feit dat in het artikel gesproken word over een heel stille motor, en dat de persoon die de lens heeft getest spreekt over een heel luidruchtige trage motor....

Ga alvast gerust door met pro's en contra's te spuien, want ik leer hier (en aan het aantal lezingen van deze post te zien, ik niet alleen) weer enorm veel bij!!

Belgiumdigital RULEZ !!
      Tja die sigma heeft geen IS, geen USM, Geen FTM, minder bereik, en is geen Canon. Allemaal redenen die aangeven dat ie goedkoper moet zijn. En dat is ie dus ook.

Voor de prijs kijk een bij top-foto.de of acfoto.com. Daar kost de canon toch 100€ minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mesch Bekijk bericht
        als je wil heb ik nog een EF 28-135mm IS USM liggen , die ik niet meer gebruik sinds ik de 24-105 f/4 L IS USM heb gekocht.

Maar blijft een uitstekende allround lens, met IS en zeer goede beeldkwaliteit (scherp, weinig vervorming)

als je meer info wil, moet je effe gaan kijken naar :
        Is the Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

nieuwprijs bij corné is momenteel 449 € , wil je die laten voor 250 €, in onberispelijke perfekte staat ...

je kan hem uiteraard gerust testen ...

PS: 17-85 IS zou ik idd niet doen, heb die zelf gehad, maar vond dat dit nogal last had van barreldistortion, en CA in wide angle ...

groetjes,

Christophe

indien je interesse hebt, kun je best reageren via e-mail: mesch@skynet.be

Ik vind het zeker een mooie prijs, maar de 28 is mijn dan net niet groothoek genoeg. Ik wil zeker rond de 17 of 18 groothoek blijven....
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Ikzelf heb gekeken in www.geheugenkaart.be omdat dit de goedkoopste winkel is die ik persoonlijk ken (als jullie andere kennen, laat het mij zeker weten) en daar kost de Sigma 300€ en de Canon 649€.
          Volgens dat ik gekeken heb bij geheugenkaart.be staat de 17/85 aan On-Line prijs: EUR 548,00 en de Sigma idd wel 299 euro.

Goedkoper zal je niet vinden vrees ik.
          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Ikzelf heb als vervanging de Sigma 18-50 F2.8 gekozen en nog geen moment spijt over gehad.
            Knappe lens,snel,mooi scherp en niet te duur.

***edit** idd Easygirl,het is de 18-50 F2.8
            Last edited by Scooterguy; 8 september 2006, 21:11. Reden: fout zoombereik...
            Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Comment

Ikzelf heb als vervanging de Sigma 18-55 F2.8 gekozen en nog geen moment spijt over gehad.
              Ge bedoelt de 18-50mm van Sigma?
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                Volgens dat ik gekeken heb bij geheugenkaart.be staat de 17/85 aan On-Line prijs: EUR 548,00 en de Sigma idd wel 299 euro.

Goedkoper zal je niet vinden vrees ik.
                Klopt, de prijs is blijkbaar aangepast (ofwel heb ik verkeerd gezien ).
                Na lang twijfelen, reacties te lezen en alle tests en reviews gelezen te hebben, ga ik kiezen voor de Sigma 17-70.
                Dit zou prijs/kwaliteit de beste lens moeten zijn, ik hoop dat dit ook zo is

Ik wens toch iedereen te bedanken voor hun reacties, ze waren zeer leerrijk en waardevol voor mij !! Van harte bedankt allemaal !!!
                Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Heel veel succes ermee!
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik ben de lens (Sigma 17-70) net gaan afhalen, en heb snel in de tuin nog wat fotootjes genomen terwijl het nog licht was.
                    De lens voelt heel solide aan in elk geval, het geluid waar zoveel om te doen is...euh ik snap het niet echt, maar het is echt minimaal (had niemand daar iets over gezegd, ik had het nooit gemerkt) en de AF gaat snel genoeg.
                    De macro stand is indrukwekkend, tot op 1cm van een bloem, stelt hij nog moeiteloos scherp.
                    Over de rest kan ik nog niet veel zeggen, ik moet de lens nog wat uitproberen...

Comment

Gefeliciteerd met de aankoop. Geniet ervan !
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Veel succes ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                          Veel succes ermee
                          Ik zie in je signature dat je reeds een 400D bezit !!! Hoe is ie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy Bekijk bericht
                            Ikzelf heb als vervanging de Sigma 18-50 F2.8 gekozen en nog geen moment spijt over gehad.
                            Knappe lens,snel,mooi scherp en niet te duur.

***edit** idd Easygirl,het is de 18-50 F2.8
                            Groot gelijk , ik heb ze op mijn minolta staan en ben er ook héél tevreden over.
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

Comment

Ik zie in je signature dat je reeds een 400D bezit !!! Hoe is ie?
                              GEWELDIG!!! Ik heb er echt zin in gekregen
                              Al een foto te bewonderen onder de onderverdeling (Dieren).

De rest komt later als ik wat meer tijd heb, straks eens gaan wandelen

Comment

Working...
                              X