Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelens

ik heb voor mijn Canon 300D een telelens 80/200 maar ik zou graag meer kunnen zoomen. welke lens, tegen een schappelijke prijs, zou ik daarvoor aanschaffen?

Re: telelens

Welke prijsklasse ?
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

sigma 70-300 dg macro, is helemaal niet duur, en prijs kwaliteit gezien een topper. Héél populair hier op bd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
        sigma 70-300 dg macro, is helemaal niet duur, en prijs kwaliteit gezien een topper. Héél populair hier op bd!

Da's inderdaad een goeie prijs. En als de lens hier populair is, is ze zeker goed. Wil iemand me eens het verschil uitleggen met die welke ik nu heb (80-200). Is het de moeite waard om er de 70-300 bij aan te schaffen?
        Zo ja, weet iemand een goed adres (goed van prijs) in het Gentse?

Comment

Hangt ervanaf welke 80-200 je nu hebt. Ik dacht dat Canon ooit een 80-200L heeft gemaakt. Als het die is, dan zet je natuurlijk een stap terug in kwaliteit naar de sigma en kan je beter kijken naar een teleconverter.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
            Hangt ervanaf welke 80-200 je nu hebt. Ik dacht dat Canon ooit een 80-200L heeft gemaakt. Als het die is, dan zet je natuurlijk een stap terug in kwaliteit naar de sigma en kan je beter kijken naar een teleconverter.

Mvg

ik heb nu de zoom lens EF 80-200 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
              ik heb nu de zoom lens EF 80-200 mm
              met welke lichtsterkte ? F2.8 ? F3.5-4.5 ? zo'n dingen ..
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                met welke lichtsterkte ? F2.8 ? F3.5-4.5 ? zo'n dingen ..

4.5-5.6

Comment

Dan is die Sigma 70-300 DG een goede oplossing denk ik, want een converter is vrijwel onbruikbaar.

Of je zou moeten kiezen voor de verkoop van je huidige lens, en deze vervangen door een 70-200/2.8 + 1.4x of + 2x converter (bv. tweedehands van Sigma als je het zo goedkoop mogelijk wil houden). Maar dan zal de rekening echter wel wat hoger worden .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Dan is die Sigma 70-300 DG een goede oplossing denk ik, want een converter is vrijwel onbruikbaar.

Of je zou moeten kiezen voor de verkoop van je huidige lens, en deze vervangen door een 70-200/2.8 + 1.4x of + 2x converter (bv. tweedehands van Sigma als je het zo goedkoop mogelijk wil houden). Maar dan zal de rekening echter wel wat hoger worden .
                    ik volg k-2... ik heb deze zelf nog gehad en dat is zeker geen slechte lens.

met die waarde van lichtsterkte, is het idd niet goed om een converter te gebruiken. Ik ben er zo is zo niet voor ...

eventueel de 28-300 mm van Tamron of Sigma ... kijk wat voor reviews welke de beste is ... want dat weet ik niet ..

Comment

Working...
                    X