Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over Olympus ED 18-180mm 1:3.5-6.3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info over Olympus ED 18-180mm 1:3.5-6.3

Beste forumleden.

In verband met de eventuele aankoop van een Olympus E500 had ik graag wat info over de Zoomlens ED 18-180 1:3.5-6.3
    Deze wordt momenteel al aangeboden in kit op enkele plaatsen. Ik zag ze in Oostende bij Actionshop voor de prijs van 1099 € body inbegrepen.
    Kan deze lens de twee overige kitlenzen (14-45 + 40-150) vervangen en hoe zit het met de kwaliteit ?
    De lens alleen wordt verkocht tegen een prijs van 419 - 479 €.
    Of koop ik beter toch het toestel met de twee kitlenzen ?
    Ik ga dit toestel gewoon gebruiken om mijn compact te vervangen omdat ik de telelens van mijn vorig anoloog toestel toch wel mis.
    Graag enkele reacties.

groetjes hobby

Re: Info over Olympus ED 18-180mm 1:3.5-6.3

Kijk beste mensen van Olympus HIER moete jullie taem nu eens werk van maken en kort op de bal gaan spelen, maar als ik deze middag op de Pre -Photokina dagen met een van uw mensen spreek over de site BD horen ze het ik Keulen donderen, come on de wereld Wil Olympus kennen, zeg het hen.
    Daniel Degroote alias Rodan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodan Bekijk bericht
      Kijk beste mensen van Olympus HIER moete jullie taem nu eens werk van maken en kort op de bal gaan spelen, maar als ik deze middag op de Pre -Photokina dagen met een van uw mensen spreek over de site BD horen ze het ik Keulen donderen, come on de wereld Wil Olympus kennen, zeg het hen.
      Daniel Degroote alias Rodan
      Toch iemand die hier een reactie geeft op mijn vraag ook al geeft ze niet echt informatie over hetgeen ik vroeg...
      Thx
      groetjes hobby

Comment

Je koopt beter het toestel met de 2 kitlenzen. F6.3 is toch redelijk hoog op 180mm t.o.v. 3.5 - 4.5 bij de 40 - 150 mm.
        De 40-150 staat hier constant op mijn E-500, de 14 - 45 komt er zelden op, eigenlijk alleen maar voor landschapfotografie
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Kijk hier eens, http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=429 en trek je conclusies.
          14 mm tov 18 mm is een groot verschil. Op de olympus sensor is dat een verschil tussen 28 mm en 35 mm. www.tamron.com heeft een aardige animatie om het verschil te bekijken. Die vind je hier: http://www.tamroneurope.com/flc.htm
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik heb ook de set met de twee kit lenzen. Ben er zeer tevreden over. Ik denk dat het verschil van de 4mm in de groothoek stand belangrijker zijn dan de 30mm extra tele. En daarbij komt dan de 40-150 lichtsterker is.
            Niet het vele is goed, maar het goede is veel

Comment

Oke fijn voor die reacties.
              Nu weet ik wat ik moet doen. Ga dan afzien van die supertelelens....
              De kit is zelfs een stuk beterkoop ook nog...dus alle chance...

Groetjes en thx

Hobby

Comment

Working...
              X