Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke nikon 50mm 1.4 is dit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke nikon 50mm 1.4 is dit

wie weet er wat meer van deze lens?
    Ik heb ze al een tijd in mijn bezit maar vindt er geen juiste info over.
    ook niet op de gebruikelijke plaatsen zoals bij ken Rockwell
    Wat ik er van weet is het volgende:
    nikkor 50mm1:1.4 made in japan (dit staat zo op de lens en is een metalen uitvoering)
    ze werkt perfect op mijn d70 maar had graag wat meer geweten over dit type lens zoals vanaf waneer tot waaneer is ze gemaakt.
    ik heb ze zelf tweedehands gekocht en ben er zeer tevreden mee.
    wie kent ze en weet er meer over

Last edited by monneke; 3 september 2006, 23:28.
    Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Re: welke nikon 50mm 1.4 is dit

Standaard nikonlens :

Comment

Ehm, ik ken niet veel van Nikon, maar achter de ene staat een D en achte de andere niet, maakt dat geen verschil?
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
        Standaard zou ik een 1.4 lens niet direct noemen
        Je bent dus de gelukkige eigenaar van een zeer lichtsterke en uiterst scherpe
        50 mm prime. Over die toevoeging D :
        D
        Distance information
        D-type and G-type Nikkors relay subject-to-camera distance information to AF Nikon camera bodies. This then makes possible advances like 3D Matrix Metering and 3D Multi-Sensor Balanced Fill-Flash.

Persoonlijk zou ik me niet te druk maken over het feit of dit nu een D lens is of niet. Het blijft een zeer goede lens
        fotosite

Comment

Dateert van augustus 1974- juni 1976.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

origneel gepost door: Pol Callens
            Doe hier maar gerust 10 a 13 jaar bij. Nikon is pas in de late jaren tachtig begonnen met AF, zoals we ze in de huidige vorm kennen, eerst in de F-501 daarna volgden modellen als F-401 en F-801, dus deze lens moet ook pas in die periode op de markt gekomen zijn.

grt,

Stefan M.

ps: en ze werkt perfect op alle huidige cameras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht

Groetjes,
              Pol.
              Hier zit iemand er ver naast. In 1974 was de Nikkormat FT2 nog niet op de markt. En het getoonde objectief heeft geen vorkje.

Het is een AF objectief uit de eerste serie, zonder de iets bredere rubberen scherpstelring van de 2de serie. Dit objectief kwam op de markt in 1986, samen met de F-501.

Dit objectief werkt schitterend op de actuele digitale camera, want je hebt dan geen last van die D meting.
              Ik heb hier wel eens een artikel aan gewijd: to D or not to D.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                Hier zit iemand er ver naast. In 1974 was de Nikkormat FT2 nog niet op de markt. En het getoonde objectief heeft geen vorkje.

Het is een AF objectief uit de eerste serie, zonder de iets bredere rubberen scherpstelring van de 2de serie. Dit objectief kwam op de markt in 1986, samen met de F-501.

Dit objectief werkt schitterend op de actuele digitale camera, want je hebt dan geen last van die D meting.

Klopt Hans, heb mij slecht geinformeerd. Het is deze : http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/af5014.jpg
                Sept 1986 - 1991

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog bij vertellen : D: "Transmits focus Distance for improved flash metering" (1992)

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Iedereen alvast bedankt voor de reactie's
                    Nu weet ik er al veel meer van
                    Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht

Hans, waar kan ik dit artikel terugvinden? Dit interesseert mij wel ...
                      Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

Comment

Working...
                      X