Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel ivm D50 lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• twijfel ivm D50 lenzen

Ik wens een eerste DSLR aan te schaffen zijnde een D50. Ik heb reeds de 70-300 (kit)lens liggen van een D70. Ik zou hem dus kopen met de kitlens 18-55. Nu twijfel ik tussen dit en de body en een occasie Tamron 18-200. Dit zou inhouden dat ik minder lenzen zou moeten wisselen. Maar zijn er ook nadelen aan de Tamron ivm de kit-lens 18-55? Een lens van één jaar oud zonder zichtbare beschadigingen, is dit betrouwbaar?

Re: twijfel ivm D50 lenzen

Er bestaat iets als niet goed, geld terug. Garantie noemen we dat.
    En je kunt met je camera ook veel direct controleren. Maak er opnamen mee, en zet een kabeltje tussen je camera en een tv. Die is meestal wel ergens voorhanden.

Maar aan de andere kant:
    De Nikon 18-200 is aanmerkelijk beter dan de Tamron, ook mechanisch. Vraag de verkoper maar eens waarom hij zijn Tamron weg doet.

Als je nog geen enkel ander objectief hebt, ga dan voor de D50 met de18-55 kit. Dat ding is dan zeer goedkoop. Je hebt dan veel waar voor weinig geld. Je kunt er mee leren fotograferen en je hebt een mooi bereik.

Aan de andere kant, de 18-55 is een van de matigste objectieven die Nikon nu heeft. Alle andere actuele objectieven scoren beter.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Als je overweegt van voor de D50 met 18-55 te gaan, kijk dan eens hier bij 'aangeboden' naar een occasie 18-70 van nikon, een veel betere deal als je het mij vraagt. Ik heb zowel de 18-70 als de tamron 18-200 gehad, en de Tamron is inmiddels de deur uit. Degelijk lensje (en erg handig om mee op reis te gaan), maar een superzoom heeft zo z'n tekortkomingen (redelijk wat chromatische abberatie op 18mm, en niet erg scherp meer op 200mm).

De 18-70 is voor zijn prijs (zeker 2e hands) een pracht van een lens.
      http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

Comment

redelijk wat chromatische abberatie op 18mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pitou Bekijk bericht
          redelijk wat chromatische abberatie op 18mm
          Google: intikken "chromatische aberratie"; bevestigen.
          Eerste link aanklikken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromatische_aberratie

Veel leesgenot

Comment

Ik wens een eerste DSLR aan te schaffen zijnde een D50. Ik heb reeds de 70-300 (kit)lens liggen van een D70. Ik zou hem dus kopen met de kitlens 18-55. Nu twijfel ik tussen dit en de body en een occasie Tamron 18-200. Dit zou inhouden dat ik minder lenzen zou moeten wisselen. Maar zijn er ook nadelen aan de Tamron ivm de kit-lens 18-55? Een lens van één jaar oud zonder zichtbare beschadigingen, is dit betrouwbaar?
            Laat die 18-55 voor wat ze is en neem er een 18-70 bij.
            Of koop enkel de d50 body en koop een van de honderden 2dehandse 18-70.

Deze lens sluit mooi aan op je 70-300 en prijs/kwaliteit prima
            Wat is het probleem met wisselen, daar dient een DSLR toch voor.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik dacht dat die Tamron een goede koop zou zijn, en voor de scherpte op 200 mm had ik die 70-300. Maar blijkbaar vinden jullie een 18-70 interessanter...

Nochthans kost die Tamron nieuw een heel stuk meer dan die 18-70.

Ik kan er dus ook uit afleiden dat die 18-70 kwalitatief een heel stuk beter is dan die 18-55...

Alvast bedank voor de reacties...

Comment

De 18-70 is kwalitatief beter dan de 18-55 en de 18-200. Bij die laatste betaal je voor het grote zoombereik.
                Ik zou persoonlijk (mijn mening he) voor de 18-70 gaan, tweedehands, zeker omdat je de 70-300 al hebt.
                http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

Comment

En zo is het! (i.m.h.o.)
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

ik heb een nikon d50 en de 18-55 en 55-200 kitlenzen en ben er zeer tevreden over

Met vriendelijke groeten
                    Joeri

Comment

Ik kan er dus ook uit afleiden dat die 18-70 kwalitatief een heel stuk beter is dan die 18-55...
                      Qua bouwkwaliteit is dat zeker het geval, die 18-70 voelt stukken beter aan dan de 18-55. Maar optisch zou ik niet durven zeggen dat die 18-70 een pak beter is dan de 18-55. In de grotere brandpuntafstanden is de 18-70 een beetje lichtsterker dan de 18-55, maar voor het overige merk ik niet dat die 18-70 lens veel beter is. Beide lijken me uitstekend als lens om mee te beginnen, de 18-55 heeft zijn prijs als voordeel, de 18-70 de betere bouwkwaliteit, wat lichtsterker en wat extra bereik als voordeel. De keuze tussen beide is dan ook iets dat je zelf moet afwegen.

Wat betreft een superzoom zoals de Tamron 18-200, die zal optisch gewoonlijk de mindere zijn, van een lens met minder zoom. Maar wel met het enorme voordeel dat je alles op zak hebt, van groothoek tot al een flink stuk telelens. Zeer handig op vakantie, op plaatsen waar je liever niet wil wisselen van lens (stoffig milieu), als je trektochten maakt (te voet of per fiets) waarbij je omwille van gewicht niet zwaar gepakt wil zijn.

Comment

Ben ook van plan )- na lang wikken en wegen- mij de Nikon D50 aan te schaffen. Maar... zit met nog één grote vraag: welke extra lens. Toestel met standaard lens kost +/- €699, neem je kit met de 55-200 mm AF DX kost het €899. Mijn vraag: toestel is hoofdzakelijk (zie ander item) voor fotograferen voetbalwedstrijden (veel avondmatchen/ kunstlicht). Al die termen van types lenzen is voor mij latijn! Is die 55-200 mm AF DX een goede zoomlens om actie's van aan de zijlijn naar spelfazes terrein te fotograferen? Dus zekere (grote) afstand overbruggen. Tot op heden werkte ik met coolpix 5700 met 8x optisch en 4x digit. zoom. Benadert deze lens dezelfde zoom mogelijkheid of me twelke zoombereik komt deze lens overeen of welke andere-betaalbare- lens beveel je mij hiervoor aan. Dan zou ik eventueel de Body met standaardlens (€699) en een andere lens aanschaffen. Alvast bedankt

Dirk

Comment

Working...
                        X