Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-70 kapot...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 18-70 kapot...

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
    geef me maar de 18-200, het verlies aan kwaliteit door de zogenaamde minder goede lens en minder lichtsterke lens win je terug door de VR.
    Maakt VR een objectief nu ook al scherper tegenwoordig? Straffe mannen, daar bij Nikon...

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Komt mij zeer bekend voor.
      Oorzaak?
      Volgens mij het afdraaien en opzetten van de zonnekap zonder het voorste gedeelte van de lens vast te houden zodat dit niet wringt tov het resterende gedeelte van de lens bij het losdraaien of vastzetten.
      Kostprijs toen (één jaar geleden) +/- 200 euro.
      In de handleiding bij Sigma (zal dus ook wel bij Nikon het geval zijn veronderstel ik?) staat dat wanneer je de zonnekap van het objectief haalt, je eerst MF moet instellen (in praktijk hou ik de ring ook gewoon vast). Bovendien raden ze af om de zonnekap omgekeerd op de lens te zetten.

Nu weet ik waarom dat erin staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cactuske Bekijk bericht
        In de handleiding bij Sigma (zal dus ook wel bij Nikon het geval zijn veronderstel ik?) staat dat wanneer je de zonnekap van het objectief haalt, je eerst MF moet instellen (in praktijk hou ik de ring ook gewoon vast). Bovendien raden ze af om de zonnekap omgekeerd op de lens te zetten.

Ik nu ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cactuske Bekijk bericht

Dit is imo. alleen van belang wanneer een niet-HSM objectief op de camera is gemonteerd. In dat geval draait de focusring mee en wordt de overbrengings-as en de AF-motor in de camera onnodig belast door het manuele opdraaien van de zonnekap.
          Bij afgekoppelde (non-HSM)-lenzen kan dit m.i. geen kwaad.
          HSM lenzen vormen helemaal geen probleem, want die mag men - ook gemonteerd en bij ingeschakelde AF - altijd manueel overrulen.

BTW, lezen de zgn. "eigen-merk-only" freaks hier mee?...
          Je hebt dus idd. "Nikon" en "Nikon" hé, maar dat wisten we al lang.
          De Sigma EX lenzen bvb. zijn van een heel wat hoger kwaliteitsniveau dan sommige "eigen merk" plastics...
          Zelf heb ik ook de 18-70 en de 50 f1.8 Nikkors en ik ben er tevreden mee. Mijn Sigma EX lenzen zijn echter heel wat zwaarder/steviger van bouwkwaliteit en uitmuntend van beeldkwaliteit. Ze moeten op dat vlak zeker niet onderdoen voor Nikon, Canon,...

BTW, de Nikon 18-200 is anders ook maar een "cheappie" plastic ding volgens de berichten die ik hier en daar al heb gelezen...

Comment

De meeste merken willen zowel de amateurs, als de professionals bedienen, en die hebben nou eenmaal een verschillend budget. Ze maken dus dure en minder dure lenzen. Ik vind het niet vreemd dat goeie merken ook wel 's plastic-achtige-lenzen maken.
            One day, I would like to make nice pictures :-)
            www.lucaskoijen.nl

Comment

Wat is er mis met plastic ?
              Ik lees losgekomen lijm en schroef. De lijm is het probleem. Niet het plastic. Onderschat de sterkte van plastic niet !
              natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke Bekijk bericht
                ... Ik vind het niet vreemd dat goeie merken ook wel 's plastic-achtige-lenzen maken.
                Ik ook niet...

Alleen heb ik mijn bedenkingen bij individuen die - tot vervelens toe - steeds maar ongenuanceerd blijven stellen dat alleen "eigen merk" altijd het beste is en de rest minderwaardig zou zijn....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                  Wat is er mis met plastic ?
                  Ik lees losgekomen lijm en schroef. De lijm is het probleem. Niet het plastic. Onderschat de sterkte van plastic niet !
                  Er is idd. "plastic" en "plastic"...
                  Vanuit mijn opleiding, weet ik maar al te goed wat de fysische eigenschappen van de verschillende kunststoffen zijn....
                  Bovendien is er ook een groot verschil in kleefstoffen!...

Wanneer in dit verband echter het veralgemenende woord "plastic" gebruikt wordt, dan is dit gewoon om te verwijzen naar een minderwaardige totaal-afwerking tov. andere kwaliteitsobjectieven.

Het woord "plastic" heeft sowieso nog steeds een negatieve connotatie.

BTW, in mijn bovenstaande post heb ik zélf gemeld dat ik ook enkele van die "plastic" Nikon lenzen bezit en dat ik er best tevreden mee ben...

Comment

dit bericht is blijkbaar van 2 jaar geleden, maar ik heb pas dit jaar hetzelfde probleem met mijn Nikkor lens
                    het begon langzaam dat ik mijn lens niet volledig naar 18 kon schuiven, maar nu is het probleem verergerd, nu blijft hij steken tussen 24 en 35.
                    Helaas is hij uit garantie en kost het ongeveer een 150 Euro om hem bij Nikon te laten repareren.
                    Dus ik denk dat ik van eerste keer een nieuwe lens koop een Sigma 18-200 ofzo die slechts een min. 100euro meer kost
                    Style Entertainment - Flickr account
                    Nikon D80 - Nikkor VR 18-55mm f3,5-5,6 - SB600 - Hoya UV filter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stylent Bekijk bericht
                      dit bericht is blijkbaar van 2 jaar geleden, maar ik heb pas dit jaar hetzelfde probleem met mijn Nikkor lens
                      het begon langzaam dat ik mijn lens niet volledig naar 18 kon schuiven, maar nu is het probleem verergerd, nu blijft hij steken tussen 24 en 35.
                      Helaas is hij uit garantie en kost het ongeveer een 150 Euro om hem bij Nikon te laten repareren.
                      Dus ik denk dat ik van eerste keer een nieuwe lens koop een Sigma 18-200 ofzo die slechts een min. 100euro meer kost
                      Een 18-200 van sigma vergelijken met de 18-70 AFS van Nikon is toch wel een beetje appelen met peren vergelijken.... Niet omwillen van het merk, maar omwillen van het bereik. De 18-200 van Nikon presteert ook minder dan de 18-70. (Ik heb beide lenzen).
                      natwork.be

Comment

ik vergelijk ze ook niet hoor
                        maar ik bedoelde gewoon, aangezien ik dan toch een nieuwe lens ga kopen, neem ik mss die sigma of raadt jij me een betere aan?

ik ben nog wat aan zoeken, ik wil een andere standaard lens
                        ik zoek ook een macro lens maar daar wacht ik nog een beetje mee

Comment

Lens advies geven is moeilijk. Eens je F2.8 lenzen geproeft hebt, vind je de andere niet scherp genoeg.
                          Mijn favorieten zijn : tokina 12-24, tamron 28-75 F2.8 en de 80-200 F2.8 schuif zoom van Nikkor. Allen in okkazie gekocht. De 28-75 F2.8 zit het meeste op de camera. Ik mis soms wat breedhoek, maar de scherpte van die tamron is gekend. De nikkor alternatieven zijn bij wijze van spreken onbetaalbaar.
                          natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                            Een 18-200 van sigma vergelijken met de 18-70 AFS van Nikon is toch wel een beetje appelen met peren vergelijken.... Niet omwillen van het merk, maar omwillen van het bereik. De 18-200 van Nikon presteert ook minder dan de 18-70. (Ik heb beide lenzen).
                            Ben aan het opteren voor een 18-200 van Tamron, ik hoor blijkbaar dat sigma tegenwoordig niet zo'n scherpe lenzen aflevert... en een nikkor is me iets te duur voor als standaard lens te gebruiken
                            Een 18-200 aan f2.8, vind je blijkbaar niet zo gauw

Comment

Working...
                            X