Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop canon 400 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop canon 400 2.8

helo

ik ben na photokina van plan om de canon ef 400 2.8 te kopen.
    heeft er iemand ervaring mee, pro's - con's...
    verder ben ik ook op zoek naar mensen die ervaring hebben met aankopen
    bij - www.bhphotovideo.com - in new york en voornamelijk ervaring met de... terugreis na een aankoop

gr.
    F.

Re: aankoop canon 400 2.8

1) Dit is een toplens en op het net is hier voldoende info over te vinden. Bevestiging over de kwaliteit zal je overal krijgen.

2) Ik ben zelf ettelijke tientallen keren met dslr materiaal over de grens (op luchthavens) gekomen zonder vragen naar de herkomst van het materiaal. Zelfs niet bij controle door douane op de inhoud van de koffers. GPS, MP3 spelers, uurwerken en Canon Digital Rebel XT is wat hen interesseert, een pro 1D met een reeks L-lenzen doet blijkbaar geen vragen rijzen.

3) De 400 L 2.8 IS kost bij B&H evenveel (in dollar) als bij bvb Corné Van Iperen (in euro). Als je meer dan 6000 euro veil hebt zou ik evenwel geen seconde twijfelen om deze lens hier te kopen. Er blijft de kans dat je aan de grens toch gevat wordt en dan zijn de invoerrechten + 21% BTW niet in staat omp het koersverschil te compenseren. Je mist ook de service van de leverancier en eventueel ook van Canon en Canon CPS. Ik weet niet zeker of ze een US lens niet zullen servicen, maar eenvoudiger maak je het er niet op. Maw als je zoveel geld wil uitgeven, versta ik niet waarom je wil besparen op een niet-EU-import. Maakt dat dan nog verschil uit?
    DigiCam

Comment

bedankt voor de reactie.
      toch heb ik een kleine opmerking i.v.m.de prijzen.
      bij corné kost de lens € 6400
      bij bhphotovideo $6400
      volgens xe.com een handige site waar je eenvoudig de koersen van eender welke munt kunt omrekenen is
      $6400 omgerekend €5017

hier komt dan een soort verkoopsbelasting bij van
      8.4% ofwel $538 ofwel €422
      dus totaalprijs €5439
      mocht het prijsverschil maar enkele honderde euro's zijn zou ik dit inderdaard bij corné kopen.
      maar als ik er een 14daagse reis mee terugbetaald krijg....

Comment

P.S.
        en i.v.m. problemen met de douane wordt aangeraden
        altijd copietjes van de factuur meenemen op reis. (zelfs al is het eigen materiaal en ga je ginder niets kopen)
        (want de doos gooi ik weg en factuur en garantie doc. stuur ik op met de post)

dus als ik ginder die lens koop is er ook een handige oplossing.
        is er iemand hier met een factuur van een canon ef 400 f/2.8 waar ik een copietje van mag hebben?
        zou hem eeuwig dankbaar zijn

gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysteryliner
          (want de doos gooi ik weg en factuur en garantie doc. stuur ik op met de post)
          De 400 F2.8 weegt niet minder dan 5,4 kg en komt in zijn eigen PVC-koffer. "The Canon Lens Case 400 (about 11"x12"x23") is slightly larger than the Canon Lens Case 500. This case should be small enough to qualify for a carry-on with most airlines - check with your specific airline before you leave home". Dixit deze website.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of je wel weet hoe zo'n lens er uit ziet?

volgens xe.com een handige site waar je eenvoudig de koersen van eender welke munt kunt omrekenen is
          $6400 omgerekend €5017

hier komt dan een soort verkoopsbelasting bij van
          8.4% ofwel $538 ofwel €422
          dus totaalprijs €5439
          En de potentiële invoerrechten, boetes en BTW vergeet je natuurlijk. Eerst effe rekenen wat het zou kosten als ze je snappen, zou ik zeggen.

is er iemand hier met een factuur van een canon ef 400 f/2.8 waar ik een copietje van mag hebben?
          zou hem eeuwig dankbaar zijn
          ... en hoe ga jij bewijzen dat de naam van de aankoper op dit "factuurtje" overeenkomt met jouw identiteit. Komaan zeg.

Als je 6000 € en oneffen veil zou hebben voor een lens dan begrijp ik niet dat je deze in de US gaat aankopen en door de douane probeert te komen met een "factuurtje" gecopiëerd van een BD'er. Serieus blijven he.
          Last edited by DigiCam; 26 augustus 2006, 22:42.
          DigiCam

Comment

ten eerste weet ik hoe de lens eruit zieten dat er een koffer bij zit, heb ze al eens kunnen testen.
            en met de doos weggooien bedoelde ik de doos die rondom die koffer zit, (verwacht ik er 9/10 ook wel een)(of vergis ik me)
            de plastieke zakjes,
            de briefjes met dank u voor uw aankoop en de rest van de rommel die je toch 9/10 weggooit.
            neem daar nog eens bij dat er bij die lens een nieuw body word aangekocht hoogstwaarschijnlijk eos 1d mark 2 N (prijsverschil EU-VS +-€740)
            en toebehoren voor de lens zoals wimberley tripod head
            dus mag je toch rekenen op een prijs verschil van ongeveer 1900-2000 euro
            dus totale aankoopprijs gaat ongeveer €10000 worden weet niet hoe het bij jullie werkt maar bij mij groeien die niet op mijne rug of in de tuin.
            was het maar, dank ging ik zoals u al zei bij corné of sg

Comment

dus totale aankoopprijs gaat ongeveer €10000 worden weet niet hoe het bij jullie werkt maar bij mij groeien die niet op mijne rug of in de tuin.
              Heu... waarom koop je dan, als 20 jarige, meteen de duurste & zwaarste 400mm lens die er is?

Comment

neem daar nog eens bij dat er bij die lens een nieuw body word aangekocht hoogstwaarschijnlijk eos 1d mark 2 N (prijsverschil EU-VS +-€740)
                Hou toch rekening met het feit dat op een 1D MKII N géén worldwide garantie zal gelden, in tegenstelling tot de lens waar garantie wel worldwide is.
                DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                  ... en hoe ga jij bewijzen dat de naam van de aankoper op dit "factuurtje" overeenkomt met jouw identiteit. Komaan zeg.
                  Dat zal het grootste probleem niet zijn, er bestaat geen wet tegen lenen, maar er staan meestal wel serienummer op.....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

als je iets van word of excel kent, maak je zo een factuur toch zo na
                    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

omdat ik van een 70-200 4.0 al niet tevreden was over de lichtsterkte
                      en ik al heel lang aan het twijfelen ben tussen de 300 4.0 of 400 5.6
                      conclusie, beide kopen want met mijn sigma 50-500 zit ik meestal tussen de 340 en 480mm en twee lenzen kopen die beide niet goed genoeg zijn kwa licht, heb ik besloten van 1x goede investering en dan was ik er vanaf
                      sinds ik al heel wat lenzen versleten heb en geen een echt goed was kwa lichtsterkte bigma ook helemaal niet.

dus als u vb. naar NY moet zou jij de kans gewoon laten liggen om €2000 korting te krijgen. dat vind ik dan pas

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      Heu... waarom koop je dan, als 20 jarige, meteen de duurste & zwaarste 400mm lens die er is?

Comment

dus als u vb. naar NY moet zou jij de kans gewoon laten liggen om €2000 korting te krijgen. dat vind ik dan pas
                        Leuk dat je het zegt: De kans...
                        Als ze je tegen houden aan de douane mag jij nog eens 30% bij je 5400€ optellen...

Ik wens je toch veek geluk als je dan toch toevallig in NY moet zijn, je kan proberen hé...
                        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

kan best zijn. 5400 + 1620 (die 30%) €7020
                          maar dan kan ik er wel de 8.5% sales tax vanaftrekken (€459)
                          dus totaalprijs in het slechtste geval €6561
                          dus dan betaal ik zowat hetzelfde als hier.
                          sorry, maar dat vind ik een mooie gok.
                          € 1620 winst of €100 verlies

en als ik zo hoor van de personen die al meer op "reis" zijn geweest
                          is de controle gene vette, en als ze u controleren...
                          8/10 reactie van amaai schoen materiaol!!

Comment

Hoe kan je die taks terugvorderen?

Ik heb in 2004 een Canon G5 laten meebrengen (ook van bij B&H. Is een correcte winkel volgens paar mensen die er al geweest zijn). Doos laten weggooien (hadden ze toch geen plaats meer voor ), zakje laten kopen en hen het toestel laten testen. Er stonden dus enkele foto's op de geheugenkaart en leek op een gebruikt toestel.

Bij een grote aankoop zou ik toch wat voorzichtig zijn, zoals de rest hier vermeld. Ik hoop dat ze op de luchthaven dan zo naief zijn om een hobbyfotograaf met paar duizenden euro aan materiaal zomaar voorbij laten gaan ... Het is het risico zeker waard als je zeker bent ivm de garantie denk ik.

Comment

De beste manier om vlot voorbij de douane te geraken is je lensbody ff te behandelen met schuurpapier zodat hij er al wat 'gebruikt' uit ziet
                              Maar of je dat wil doen met zo'n duur speelgoed das wat anders
                              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Working...
                              X