Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb precies hetzelfde met de Sigma 2.8 70-200 op mijn Nikon D70s. Ondanks dat kleine beetje speling kun je met deze lens prachtige foto,s maken, en daar gaat het toch om ?
Oorspronkelijk geplaatst door Roland CuypersBekijk bericht
De Nikonmount moet dicht zijn, zonder meer. Klikvast.
Speling tussen body en lens kan/mag niet.
Loop maar snel naar je verdeler, je hebt een probleem.
mvg,
Roland
Is normaal hoor. Je kan hem ietske naar links of iets naar rechts draaien. Zat daar ook mee in tot ik iemand met 1D, 5D 30D en zo verder tegenkwam op zoldert en dit ook eens vroeg. Idem. Hoe groter de lens hoe meer. Maar dat meer is maar mm zu. Zo klein tikje. Niet mee inzitten
Nikon vattingen zijn nu eenmaal met een wat betere tollerantie gemaakt, dat vind je dan ook terug in de prijs
Wat een flauwekul. Ik heb ook speling op mijn D200 en mijn 300mm F/4. Dit is volkomen normaal bij zwaardere lenzen aangezien de torsiekrachten groter zijn.
En als je even nadenkt, zie je snel in dat een beetje ronddraaien in het bajonet absoluut geen kwaad kan. Mijn lenzen zijn nog altijd rond.
Nikon vattingen zijn nu eenmaal met een wat betere tollerantie gemaakt, dat vind je dan ook terug in de prijs
Als iemand kiest voor Sigma, Tamrom of andere merken dan is de reden altijd de prijs, wie een 70-200 AFS VR van Nikon heeft zal zeker nooit willen ruilen voor een ander merk, hetzelfde geld voor Canon, en wie het anders beweerd spreekt tegen zijn gedacht, daarmee zeg ik niet dat Sigma/Tamron glas slecht is, maar het zijn de kleine dingetjes die het hem doen. of dat de meerprijs waard is is iets waar je zelf over beslist
Comment