Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje speling tussen lens en body, normaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beetje speling tussen lens en body, normaal?

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn nieuwe 70/200 sigma gehaald voor op mijn D70s maar nu zit er wat speling tussen de body en de lens. De kitlens heeft het ook een klein beetje maar ietje minder naar mijn mening. Is dit normaal?

Greetz
    D70s + D50 | AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED | SIGMA 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO HSM
    http://www.jarrepics.be

Re: Beetje speling tussen lens en body, normaal?

Ik weet niet hoor.
    Ik heb het juist nog eens getest op D70 & D200. Als de lens vastklikt op de body zit ze vast zonder speling
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Nikon vattingen zijn nu eenmaal met een wat betere tollerantie gemaakt, dat vind je dan ook terug in de prijs
      Als iemand kiest voor Sigma, Tamrom of andere merken dan is de reden altijd de prijs, wie een 70-200 AFS VR van Nikon heeft zal zeker nooit willen ruilen voor een ander merk, hetzelfde geld voor Canon, en wie het anders beweerd spreekt tegen zijn gedacht, daarmee zeg ik niet dat Sigma/Tamron glas slecht is, maar het zijn de kleine dingetjes die het hem doen. of dat de meerprijs waard is is iets waar je zelf over beslist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarre
        Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn nieuwe 70/200 sigma gehaald voor op mijn D70s maar nu zit er wat speling tussen de body en de lens. De kitlens heeft het ook een klein beetje maar ietje minder naar mijn mening. Is dit normaal?

Greetz
        Hoi,

ik heb een Canon 30D en 300D en lenzen van Sigma en stel hetzelfde vast.
        Ik heb nog niet kunnen testen met lenzen van een ander merk.
        Dus alle info en input is welkom

Comment

De Nikonmount moet dicht zijn, zonder meer. Klikvast.
          Speling tussen body en lens kan/mag niet.

Loop maar snel naar je verdeler, je hebt een probleem.

mvg,

Roland

Comment

Maar heb dit ook met mijn Nikon 17/70 ( het is miniem, eigenlijk een heel kleine draaispeling)
            D70s + D50 | AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED | SIGMA 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO HSM
            http://www.jarrepics.be

Comment

Ik heb met mijn D200 nooit speling (ik heb allemaal Nikonlenzen en één Tokina), behalve met mijn Kenko teleconverter, daarmee is er wel flink wat speling maar die zit vooral tussen converter en lens. En het ligt aan de converter want het is met elke lens.

Comment

Ik heb een Canon 30D, vroeger zat mijn Tokina muurvast in de vatting terwijl mijn Tamron een beetje losser zat. Voor't moment heb ik nog een 17-55 en een 150mm macro, hierbij zit de Canon ook vast (maar ook niet zo vast als mjn Tokina zat) en de Sigma lens zit ietsje lossen, misschien ist de helft van een mm speling wat erop zit.

Comment

30D/350D + 70-200 2.8 is net hetzelfde. Ze zit niet los *duh* maar je kan ze nét toch iets bewegen. Ik heb er geen problemen mee, mijn fotos zijn zoals ik ze wil

Comment

ik heb ook wat speling met mijn D70 en 18-70 aan de lensmount
                    maar die heeft ook wat speling bovenaan (volgens mij iets te hard neergekomen)

Comment

heb dit ook met mijn D2x en de 80-200 2.8 lens hoor.
                      lens zit vast, maar der zit toch heel mini beetje speling in.
                      niets ergs, alles werkt perfect.
                      www.loft6.be

Comment

ik zou daar niet wakker van liggen, ik heb canon, sigmas en een tokina 12-24 op mijn 300D, en allen hebben een lichte speling. Of zou het daardoor komen dat mijn foto's geen toppers zijn
                        Groeten Sensor

Comment

Als je draaiende speling hebt is het geen probleem, alleen hoevaker je dit test hoe groter dit zal worden, want het is de speling van de vergrendelpin in het gaatje. Draai de lens maar eens in en uit met de pal ingedrukt, geen klik of vergrendeling, met de pin los is dat de enige klik. Het gaatje moet ook groter zijn, want anders past het nooit.

Bij kantelende speling op de vatting wordt alles anders en wordt het tijd eens terug te gaan naar de leverancier.
                          Last edited by hjanssen; 26 augustus 2006, 13:50.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Net dezelfde lens paar dagen geleden gekocht en er is een klein beetje speling tussen body en lens... maar dat is te verwaarlozen

edit: het is idd draaiende speling,
                            Last edited by FrederikV; 26 augustus 2006, 12:02.
                            SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                              Net dezelfde lens paar dagen geleden gekocht en er is een klein beetje speling tussen body en lens... maar dat is te verwaarlozen

edit: het is idd draaiende speling,
                              Even gaan testen met mijn Minolta , een héél klein beetje draaiende speling heb ik ook , ge moet wel speciaal aan gaan wringen om het te voelen , en wat de lenzen betreft die minimale speling voel je hetzelfde bij de minolta , Sigma of Tamron lens , niets verschil.
                              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                              Web-Albums

Comment

Working...
                              X