Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Je hebt wel mooie foto's gemaakt met de kitlens, dat is inderdaad nog zo slecht niet.
En voor de anderen, het is heel interessant wat jullie hier allemaal opschrijven, het is inderdaad zo dat ik al 2 lenzen heb en dus zou ik beter bij Canon blijven, dat zou anders stom zijn denk ik.
Mijn conclusie is ; dat ik best de EOS 350D Kit koop en mij nu momenteel niet te blind staar op al die objectieven, en later als ik wat meer geld heb en wat de cursus eerst eens gevolgd heb, ik dan nog kan zien wat een lens ik specifiek wil, zonder nu als een kip zonder kop een bepaalde lens te kopen.
Nu nog zien waar ik dit het goedkoopste kan kopen, fnac is ook nog zo duur niet in Leuven.
Bedankt voor jullie reacties, Rosita
Inderdaad een goeie conclusie. Je hebt tenslotte ook je andere 2 lenzen waar je nu toch een goed globaal bereik mee hebt. Prima!
Indien je ouders het niet erg vinden om een ritje te maken kun je ook eens kijken bij fotokonijnenberg.be (turnhout). Die zijn over het algemeen heel scherp in hun prijzen voor Canon materiaal.
Succes,
Michiel
Canon R | Leica Q EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes[/COLOR]
Ik vrees dat die 2 oude kitlenzen heel weinig waard zijn en optisch niet goed gaan samen gaan met een 350D of 400D. Hoekonscherpte en donkere hoeken zal je zowiezo hebben met deze lenzen. Nuja, om mee te starten is het natuurlijk wel te doen en dat lijkt de bedoeling te zijn...
Als tele bereik van minder belang is denk ik dat ze zowiezo goedkoper en beter af is met een R1 dan een 350D al beperk je wel de vrijheid voor latere uitbreidingen. De R1 is wel behoorlijk groot maar heeft een goede grip (wat je niet kan zeggen van een 350D als je wat langere vingers hebt) en ze prefereert ook compactheid.
Konijn is voor sommige dingen wel goedkoop geworden heb ik gemerkt (vroeger waren ze duurder) maar zeker niet voor alles... Vooral de extra garantie uitbreiding (90 euro voor 4 jaar in totaal) vind ik wel een interessante aanbieding.
Indien je ouders het niet erg vinden om een ritje te maken kun je ook eens kijken bij fotokonijnenberg.be (turnhout). Die zijn over het algemeen heel scherp in hun prijzen voor Canon materiaal.
Hahaha, ik ben er ondertussen 31 geworden en woon eigenlijk niet meer thuis
Dus ik ben vrij om naar Turnhout te rijden, hihi.
Hahaha, ik ben er ondertussen 31 geworden en woon eigenlijk niet meer thuis
Dus ik ben vrij om naar Turnhout te rijden, hihi.
Groetjes, Rosita
; mijn excuses.. maar met die easygirl was ik wat op het verkeerde been. Enfin, Turnhout is het dan!
Succes
Canon R | Leica Q EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes[/COLOR]
't Is niet dat ik aandelen heb bij die firma, maar bekijk anders ook eens de Tamron 17-50 f/2.8. Blijkt een heel scherp lensje te zijn tegen een redelijke prijs. Als die er was geweest, en als ik de kennis had gehad, zou ik die ook overwogen hebben in plaats van de kitlens bij aankoop van de 350D.
Comment