Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround lens voor op reis enzo..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Allround lens voor op reis enzo..

Oorspronkelijk geplaatst door hjs
    Misschien zelfs de Sigma 17-70, dat Tele bereik is minder van belang vind ik
    (ik heb nu de sigma 18-125 en die bevalt me prima, maar ik zit er hard aan te denken om de 17-70 te bestellen, lichtsterker en nog iets meer groothoek)
    Ja ok, zo kun je natuurlijk alles wel aanraden, volgens mij ging het hier toch echt om een allroundlens om o.a. tijdens de vakantie foto's te maken.
    Als je dan één lens mee wil nemen dan is een 17-70 toch wel erg beperkt vind ik. Ik ga zelf de deur niet uit zonder 300mm op zak
    Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
      Pff ik geraak er echt niet uit hé..
      Als iemand mij een duidelijke reden kan zeggen om de 18-125 OF de 18-200mm te nemen, mag dat altijd...
      Dat kan een ander niet voor jou beslissen. Dat zal je echt zelf moeten doen.
      Ik blijf erbij dat als je allround wil, weinig budget hebt en later geen andere lenzen bij wil kopen je voor een 18-200 moet gaan.
      Je kunt zelf het beste bepalen of je veel neiging hebt om dingen dicht bij te halen.
      Van alles...

Comment

Voor de gelegenheid stel ik hier een oude collectie ter beschikking om de mogelijkheden te bekijken van een 28-105mm, zowat vergelijkbaar met de hier besproken 18-125mm (die nét nog iets meer ruimte laat)
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
          Pff ik geraak er echt niet uit hé..
          Als iemand mij een duidelijke reden kan zeggen om de 18-125 OF de 18-200mm te nemen, mag dat altijd...
          Ik zou zonder de minste twijfel de 18-200 nemen, de 18-125 vind ik zo'n lastig bereik, je gaat altijd net iets te kort komen . . . en da's wreed ambetant, geloof me
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb zelf de sigma 18-125 en de sigma 70-300 apo die twee lenzen bevallen mij prima en kosten bij elkaar niet zo duur.

Comment

Working...
            X