Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon DO lenzen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon DO lenzen.

Heeft er iemand ervaring met Canon DO lenzen? Ze hebben een groene ring.
    Volgens Canon zijn ze een stuk lichter en presteren ze optisch ook zeer goed.

Albus
    No Surprise.

Re: Canon DO lenzen.

Oorspronkelijk geplaatst door Albus
    Heeft er iemand ervaring met Canon DO lenzen? Ze hebben een groene ring.
    Volgens Canon zijn ze een stuk lichter en presteren ze optisch ook zeer goed.

Albus
    Ik heb een 400 mm DO, en die presteert volgens mij zeer goed. Ook al vaak aan bod gekomen in vroegere threads.
    Meer info ga je vinden bij Fred Miranda.

Paul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Heb de 70-300 DO IS gehad, gisteren verkocht. Heel compact en licht, en qua optische prestaties zeer goed. Verkocht omdat ik nu een sigma 70-200 heb met 2.8 all the way, en een 2x TC. Of ik de IS ga missen zal de toekomst uitwijzen. Ik was er in elk geval zeer tevreden over. De nieuwe eigenaar zal ongetwijfeld mijn mening delen. Misschien ietsje softer dan L lenzen op de maximum opening op 300mm, maar een beetje toeknijpen brengt soelaas, vanaf f8 tiptop

Comment

DO lenzen zijn heel compact en zijn ook hoge kwaliteits lenzen. Maar het kleine formaat heeft een behoorlijk invloed op de prijs. Als het formaat van de lenz niet belangrijk is, dan ben je volgens mij beter met een niet-DO. Maar dat is gewoon mijn bescheiding mening.

Het zijn prima lenzen, maar een deel van je geld gaat naar de kleine afmetingen... als die voor jouw geen grote rol spelen dan kijk je volgens mij beter naar andere lenzen.

Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
          Ik heb een 400 mm DO, en die presteert volgens mij zeer goed.

Paul.
          Inderdaad

Comment

het verschil met de gewone 70-300 vind ik misschien niet het geld waard maar als je heb kan permiteren zeker de DO kopen. kwaliteit is veel beter.
            Zelf ondervonden
            een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Bezit ook 70 - 300 DO met IS.
              Ik ben overtuigd geworden door zijn compakte bouw, laag gewicht en IS wat me enkele stops scheelt!
              Als ik op reis of hem in mijn schoudertas meeneem heb ik heel wat bereik bij.
              En zoals reeds gezegd iets minder kwalitiet dan een L lens.
              Maar die L lenzen wegen lood!
              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Hier ook een fan van de 70-300 DO. Ik heb deze al van voor ie beschikbaar was in België en ik heb het mij nog geen moment beklaagd.
                Maar de beide DO zijn nogal verschillende lenzen vind ik om zo een algemene vraag te stellen.

Maar ik ben akkoord met de meesten hier je moet ze niet kopen als je niet geinteresseerd bent in de specifieke voordelen van de DO lenzen.

Comment

Working...
                X