Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vernieuwen nikon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vernieuwen nikon lenzen

Dat er een vernieuwing komt is normaal , komt door verder onderzoek en doorgedreven product aanpassing en andere materiaalen.
    Maar neem nu de 70-300 f2.8 deze is er nu met VR fuctie dat dit een nieuwe functie is dat weet ik maar is het die prijs waard

De oude versie draai zoom (80-200 af-D f2,8) Koste +/- 1200€ afhankelijk waar je ze haalde maar de nieuwe met VR kost iets minder dan 2000€.
    (aangepast)
    Voor dit prijs verschil kan je al heel wat ander lenzen bij kopen
    zodat je er de verloren 10mm makelijk kan overbruggen met een extra lens
    En een lens van deze prijs is niet meer voor een amateur als ik
    zal eerder aan een sigma moeten denken in de toekomst en op zoek naar een tweedehands
    Last edited by monneke; 19 augustus 2006, 23:08.
    Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Re: vernieuwen nikon lenzen

ik weet niet waar je het over hebt maar :
    Er is de Af-S 70-200 2.8 VR en een nieuwe AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED Deze twee lenzen hebben niks met elkaar te maken behalve dat er Nikon op staat
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik snap je vraag niet helemaal, maar ik neem aan dat je het hebt over de 70-200 f2.8 AFS VR (en de voorlopers daarvan)? Indien ja, dan is de voorloper de 80-200 f2.8 AF (-S). Deze voorlopers zijn stuk voor stuk goede lenzen, die zeker hun geld waar zijn, maar ze hebben geen van allen VR. Het hangt ervanaf wat je fotografeert of je de VR echt nodig hebt. Mocht je deze lens (of de voorloper) willen hebben, dan zal je wel een stuk bereik missen ten opzichte van je 70-300 die je nu hebt.

Er is nu inderdaad ook een 70-300 met VR bijgekomen, alleen is die niet zo lichtsterk als de bovengenoemde lenzen. Ook hiervoor geldt, bekijk eerst wat je ermee gaat fotograferen en beslis dan welke lens er het beste bij past.

Zelf dacht ik ook altijd dat VR lenzen dé lenzen waren en heb ik ook heel sterk lopen denken om de 70-200 f2.8 AFS VR te kopen. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, omdat voor hetgeen ik fotografeer VR niet echt een toegevoegde waarde is. Dus heb ik een van de voorlopers gekocht en dat bevalt tot nu toe heel erg goed.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

was niet zo duidelijk wat ik echter bedoelde
        heb aangepast
        als deze evolutie zo verder gaat en nikon meer lenzen met VR uitbrengt zullen amateurs als ik ze bijna niet meer kunnen of willen betalen
        Ik ga dus opzoek naar een oudere maar daarom niet mindere 80-200 f 2,8 D ED die voor mij wel zal voldoen
        Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monneke
          was niet zo duidelijk wat ik echter bedoelde
          heb aangepast
          als deze evolutie zo verder gaat en nikon meer lenzen met VR uitbrengt zullen amateurs als ik ze bijna niet meer kunnen of willen betalen
          Ik ga dus opzoek naar een oudere maar daarom niet mindere 80-200 f 2,8 D ED die voor mij wel zal voldoen
          Eigenlijk is die vernieuwing geen waard. Voor jou heeft de VR geen toegevoegde waarde, en kan je besparen daar op. Voor ieder wat wils. Het moest veel erger zijn moesten ze de 80-200 2.8 gewoon uit de handel nemen zodat ze jou eigenlijk verplichten om de 70-200 2.8 te kopen.
          Frank
          http://www.mirrorshades.be

Comment

Aan te nemen is dat het met VR dezelfde kant op zal gaan als vroeger met AF-S

De eerste AFS objectieven waren allemaal 5000 gulden of duurder. Tegenwoordig heb je al een AFS DX 18-55mm f/3.5-5.6G en die zit bijna gratis op een D50.

Ik wacht nog op een f2,0 12mm AFS VR.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Dit 18-55 van de D50 is dan ook geen 'echte' AF-S. Hij heeft wel een eigen motortje, maar je kunt niet manueel focussen vanuit AF-stand. De goedkoopste 'echte' AF-S dus de D70 kitlens.
              Verder sluit ik me wel bij de topicstarter aan. De prijsstijging van de laatste maanden vind ik moeilijk te verkroppen, te meer daar Nikon m.i. nogal wat in te halen heeft op Canon. Ik heb het hier niet over optische kwaliteit (daar kan ik geen uitspraak over doen), maar wel over zaken als AF-S/USM en VR/IS, dat bij Canon op veel meer lenzen zit. Als ik nu nog een keer de keuze zou moeten maken met een redelijk budget, en ik zou bijvoorbeeld een 17-55/2.8 willen, dan zou je toch naar Canon neigen, die voor bijna 500 euro minder een vergelijkbare lens met IS kunnen aanbieden. Tel daar nog eens bij op dat veel spullen vaak niet leverbaar blijken te zijn en de beslissing is gemaakt. Maar goed, ik ben niet uit op een relletje, maar gewoon een beetje gefrustreerd over het m.i. rare beleid van Nikon.
              D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
                Ik wacht nog op een f2,0 12mm AFS VR.
                Veel geduld (en geld) zeker?

Dat nikon om de haverklap met (ver)nieuw(d)e lenzen op de markt komt, vind ik juist erg goed! Tweedehands vind je zo vaak mooie dingen van mensen die willen upgraden naar het nieuwste type...
                Vergeet niet dat op veel digitale nikonreflexen nog steeds manuele lenzen uit de jaren 80 kunnen gebruikt worden en daarvoor vind je vaak mooie prijsjes!
                Last edited by bert w.; 28 augustus 2006, 12:16.
                www.bertwillaert.com

Comment

Voor alle lenzen is nog een VR alternatief dus ik zie het probleem niet.

Overigens een 12mm met VR zie ik niet snel gebeuren. 12mm opzich wel maar met deze "lengte" fotografeer je probleemloos uit de hand zonder VR.

Comment

Ik zou inderdaad in de rij staan voor een 2.0 12mm ook zonder VR en AFS
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

En ik snap nog steeds niet dat Nikon geen tegenhanger heeft van de 750 euro nieuw kostende 70-200f/4L. Of je bent aangewezen op Sigma met de 70-200 2.8, of je mag maar liefst 2000 euro ophoesten voor de 70-200VR (3 weken geleden nog 1600 euro).

Lekker bezig, Nikon.
                      Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arfman Bekijk bericht
                        En ik snap nog steeds niet dat Nikon geen tegenhanger heeft van de 750 euro nieuw kostende 70-200f/4L. Of je bent aangewezen op Sigma met de 70-200 2.8, of je mag maar liefst 2000 euro ophoesten voor de 70-200VR (3 weken geleden nog 1600 euro).

Lekker bezig, Nikon.
                        Nog altijd 1600 euro :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Ik zou inderdaad in de rij staan voor een 2.0 12mm ook zonder VR en AFS
                          Met zelfs een f2.8 zou ik al tevreden zijn.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Sigma maakt al jaren een 1.8 20mm voor full frame die best bruikbaar is, me dunkt dat als Nikon het zou willen dat een 2.0 12mm te maken moet zijn.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Working...
                            X