Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 f2.8 of Canon 70-200 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 70-200 f2.8 of Canon 70-200 f2.8

Toch vind ik het raar dat mensen bij zo een vergelijk uitgaan van welke is nu de scherpste.

ER komt toch meer bij kijken? En 1 van de zaken die men het meest vergeet is dat een Sigma minder compatibel is dan een canon(logisch eigenlijk)

Dan denkt men altijd direkt aan rechippen en opgelost maar zo simpel is het niet. Rechippen zal ervoor zorgen dat je sigma terug werkt op je nieuwe body. Maar E-TTL II ten volle gebruiken met een Sigma.... vergeet het maar. Waarom denk je dat ie minder snel focust. Waarschijnlijk omdat de body en lens minder goed met elkaar communiceren. En er zijn waarschijnlijk nog zaken die minder compatibel zijn. De sigma zal wel werken maar nooit alle technologie tenvolle kunnen benutten want sigma moet maar wat staan raden hoe en wat ze compatibel kunnen maken. Canon gaat het hen immers niet geven.

Dat is waarom ik maar 1 sigma lens heb en uiteindelijk had ik waarschijnlijk beter de canon variant gekocht want zoveel duurder was die niet. En over de periode dat ik die lens heb en nog ga hebben valt die meerkost eigenlijk in het niets.

Zelfs voor wat hier gevraagd wordt. 400€ over 5 jaar is 20 eurocent per dag. En 5 jaar is heel kort om een goeie lens bij te houden. Dus zelfs al geef je 2000€(en das al heel veel) meer uit aan canon lenzen spreek je op 5 jaar over 1€ per dag. Je kan er zelfs geen koffie meer voor kopen. Die peulschil is mij full compatibility zeker waard.

Comment

Gewoon voor de volledigheid voor de Nikon gebruikers die dit draadje volgen :
      Ik hoor idd regelmatig van Canon-users dat de Sigmalenzen wel oké zijn, maar...
      Er volgt meestal een maar met vooral opmerking over verminderde snelheid.
      Ik kan alleen maar vaststellen dat de Sigma EX lenzen uitstekend presteren op Nikon en dat specifiek de 70-200 EX razendsnel is op de D200 en uiterst scherp.
      En maar goed ook. Moest ik Canon gebruiker zijn zou ik me aansluiten bij de opmerking van Kevlar betreffende het relatieve prijsverschil tussen een merklens en de Sigmavariant en voor de merklens kiezen. Bij Nikon zijn de prijsverschillen
      echter allesbehalve relatief Bv voor een 70-200 2.8 scheelt dit een kleine duizend eurokes, en dat is in mijn ogen helemaal niet te verantwoorden door een kwaliteitsverschil.
      fotosite

Comment

Ik heb een Sigma op mijn 20D. De autofocus heb ik nooit als "traag" ervaren. Ik heb de lens over 2 jaar tweedehands gekocht. Voor 600 euro. Tov de Canon L lens had ik dus nog aardig wat centjes over om te investeren in andere lenzen.

Deze Sigma 70-200 is de beste lens die ik heb. Ik ben telkens weer aangenaam verrast van de scherpte.

Maar als je ze wil gebruiken voor op circuit. Ik heb ooit een test gelezen in het magazine Focus van de Sigma 80-400 OS/f4.5-5.6. Die lens kwam er heel goed uit, heeft 400mm (wel wat minder lichtsterk), heeft Optical Stabilizer.
        Deze lijst staat nog op mijn verlanglijstje, ter vervanging van die Tokina. De lens heeft een schitterend bereik.
        SKurt.be
        www.SKurt.be

Comment

Working...
        X