Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie van het nieuwe Nikon 18-135 objectief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat denken jullie van het nieuwe Nikon 18-135 objectief?

Bij de nieuwe Nikon D80 zal in het totaalpakket de nieuwe Nikon 18-135/3,5-5,6 AF-S DX G IF-ED Nikkor lens meegeleverd worden. Ik was tot nu toe zinnens om een Canon EOS 350D of 30D te kopen vanwege bv. zijn snelle 28-135 3.5-5.6 IS USM objectief. Zou de Nikon 18-135/3,5-5,6 AF-S DX G IF-ED Nikkor het even goed doen? Ik ben nog maar een leek en jullie hebben allicht véél meet kennis over deze dingen
    vvg,
    Ronny
    Canon EOS 350D + BG-E2 + 28-135 IS USM + Tokina AT-X 124 PRO DX + 2 Gb Extreme II = héél veel fotoplezier!

Re: Wat denken jullie van het nieuwe Nikon 18-135 objectief?

Ik denk dat nog weinig over te vertellen is en alles wat er ter sprake komt voor iemand de lens werkelijk heeft is puur speculatie of na kwaken van testen van anderen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers
      Bij de nieuwe Nikon D80 zal in het totaalpakket de nieuwe Nikon 18-135/3,5-5,6 AF-S DX G IF-ED Nikkor lens meegeleverd worden. Ik was tot nu toe zinnens om een Canon EOS 350D of 30D te kopen vanwege bv. zijn snelle 28-135 3.5-5.6 IS USM objectief. Zou de Nikon 18-135/3,5-5,6 AF-S DX G IF-ED Nikkor het even goed doen? Ik ben nog maar een leek en jullie hebben allicht véél meet kennis over deze dingen
      vvg,
      Ronny
      De 18-135 heeft een veel interessanter zoombereik op een D80 dan de 28-135 IS op de Canon. Met de 28-135 mis je de breedhoek, en dan heb je toch meestal nog een bredere lens nodig.
      De Nikon 18-135 is wel helemaal nieuw, en daarom is het onmogelijk te zeggen hoe die presteert. Een lens met groot zoombereik geeft over het algemeen wel wat mindere resultaten, er zijn wel uitzonderingen op die regel maar dan zijn het meestal wel erg dure lenzen. De Nikon 18-135 is ontworpen om als kitlens meegeleverd te worden, en dan is het mogelijk dat er hier en daar wat bespaard is om de prijs te drukken.

De Canon 28-135 is ook al een wat oudere lens, ondertussen is er ook nog de Canon EF-S 17-85 IS met een bereik dat beter bij een digitale camera past. Maar die is wel duurder dan de 28-135 IS.

Een DSLR koop je eigenlijk niet voor de kitlens die erop zit, want meestal worden er achteraf nog andere (betere) lenzen aangekocht.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Er valt idd nog niet veel over te zeggen. We zullen moeten wachten op de eerste reviews, maar slecht zal de lens zeker niet zijn. Voor een beginner is een kitlens ideaal. Ik ben ook begonnen met de 18-55 van Nikon, maar nu heb ik er wel al enkele bij De 18-135 is zeker een mooie lens. Is er wel een andere en eventueel betere lens in dat bereik van Nikon ? Heb er toch nog niks over gehoord/gezien

Jochen
        Nikon D50

Comment

De Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR, maar die is al direct een pak duurder. Zou er in de nieuwe 18-135 VR of een SWM verwerkt zitten?
          (Misschien een domme vraag, maar ik waag het erop )
          Canon EOS 350D + BG-E2 + 28-135 IS USM + Tokina AT-X 124 PRO DX + 2 Gb Extreme II = héél veel fotoplezier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rjonckers
            De Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR, maar die is al direct een pak duurder. Zou er in de nieuwe 18-135 VR of een SWM verwerkt zitten?
            (Misschien een domme vraag, maar ik waag het erop )
            VR niet
            Nikon D50

Comment

Weinig over te vertellen, maar ik denk dat het wel een mooi bereik is, zeer bruikbaar op dat vlak en alleen al daarom interessant. Maar voorts afwachten wat ze kost en hoe die presteert ten opzichte van alternatieven (bijv Sigma 18-125 of Nikkor 18-200 VR).

Comment

Hier is er ook al over geschreven
                bekijk dit eens gaat ook over dezelfde lens met alle spec. er bij
                Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Working...
                X