Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-200/2,8 Ed Af-s??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 80-200/2,8 Ed Af-s??

Hallo,

op een website met 2de handslenzen vond ik iemand die de hierboven vermelde lens aanbied.

Ik vindt echter nergens info over een Nikkor 80-200 AF-S, enkel AF

Weet iemand of deze lens bestaat?

Alvast bedankt,
    Koen

Re: Nikkor 80-200/2,8 Ed Af-s??

Lees hier eens

http://www.nelsontan.com/reviews/afs/afs80200.html

Comment

bedankt voor de link. ik had op de site van Nikon zelf niets gevonden.

heb je enig idee van de nieuwprijs? ik vindt de lens niet terug op konijnenberg of corneevanpieren...

Comment

nieuwprijs weet ik zo niet, maar een af-s versie doet gebruikt zo tussen de 800 en 1000 euro. Mits in goede staa.

alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Ik geloof niet dat ze nog nieuw verkrijgbaar is. Ik dacht dat ze vervangen is door de 70-200 af-s vr.

Comment

AFS-versie alleen nog 2de hands te verkrijgen, wordt wel niet veel aangeboden, nieuw niet meer beschikbaar.
            Wel de AF 80-200 mm/f 2.8 draaizoom of de 70-200 af-s vr.
            Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

Comment

Deze lens is optisch met name in het langere bereik iets scherper dan de nieuwe versie. Nadeel: iets zwaarder en dikker en natuurlijk geen VR.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Ik doe hem in ieder geval nooit meer weg.
                Het is een echte genotstaaf

Zonder gekheid, het is echt een topper, als ik het opnieuw moest doen ging ik wéér voor de af-S.
                Als je even zoek kom je ze wel tegen, het is de moeite waard.

Gr Kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Als je niet echt nood hebt aan VR (of in mijn geval, geen boodschap) dan is deze AF-S 80-200 veruit het beste wat er in dit zoombereik te vinden is. Ik heb er mijn 70-200 VR voor weg gedaan.

Comment

Als je niet echt nood hebt aan VR (of in mijn geval, geen boodschap) dan is deze AF-S 80-200 veruit het beste wat er in dit zoombereik te vinden is. Ik heb er mijn 70-200 VR voor weg gedaan
                    .

Ik heb mijn 80- 200 AFS weg gedaan om de 70-200 AFS VR in de plaats te nemen, deze 80-200 AFS wat een prachtige lens, maar ik zou niet durven zeggen dat ze beter is dan een 70-200 AFS VR
                    Optisch zijn deze lenzen aan elkaar gewaagd, en behoren tot de beste zooms ter wereld in dit bereik, maar of iemand het verschil in beeldkwalliteit kan zien tussen deze twee
                    De 70-200 weegt wat minder en is iets slanker van bouw, is ietsje sneller dan de 80-200, en heeft bovendien VR, naast de 28-70 AFS volgens mij het beste wat ik ooit had
                    Ik weet nog goed toen de 80-200 uitkwam in een AFS versie werd er ook gezegd dat de gewone AF versie beter was, ik heb ze alle vier gehad, de 80-200 AF schuifzoom, de 80-200 AF draaizoom, de 80-200 AFS, en nu de 70-200 AFS VR, en ik heb er nog nooit aan gedacht om een stap terug te doen, integendeel, optisch zijn dat allemaal toppers
                    Ik moet er wel bijvertellen dat ik mijn 70-200 nog nooit heb gebruikt op full frame, terwijl ik alle 80-200 lenzen gebruikte op een Nikon F4 en F5 of er daar enig verschil zou zijn, dat weet ik dus niet, maar ik denk het niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                      .

Ik heb mijn 80- 200 AFS weg gedaan om de 70-200 AFS VR in de plaats te nemen, deze 80-200 AFS wat een prachtige lens, maar ik zou niet durven zeggen dat ze beter is dan een 70-200 AFS VR
                      Optisch zijn deze lenzen aan elkaar gewaagd, en behoren tot de beste zooms ter wereld in dit bereik, maar of iemand het verschil in beeldkwalliteit kan zien tussen deze twee
                      De 70-200 weegt wat minder en is iets slanker van bouw, is ietsje sneller dan de 80-200, en heeft bovendien VR, naast de 28-70 AFS volgens mij het beste wat ik ooit had
                      Ik weet nog goed toen de 80-200 uitkwam in een AFS versie werd er ook gezegd dat de gewone AF versie beter was, ik heb ze alle vier gehad, de 80-200 AF schuifzoom, de 80-200 AF draaizoom, de 80-200 AFS, en nu de 70-200 AFS VR, en ik heb er nog nooit aan gedacht om een stap terug te doen, integendeel, optisch zijn dat allemaal toppers
                      Ik moet er wel bijvertellen dat ik mijn 70-200 nog nooit heb gebruikt op full frame, terwijl ik alle 80-200 lenzen gebruikte op een Nikon F4 en F5 of er daar enig verschil zou zijn, dat weet ik dus niet, maar ik denk het niet
                      Als je de 70-200 VR en de 80-200 AF-S naast mekaar vergelijkt op dezelfde body, ik kan je verzekeren, de 80-200 is echt scherper!!

Comment

Als je de 70-200 VR en de 80-200 AF-S naast mekaar vergelijkt op dezelfde body, ik kan je verzekeren, de 80-200 is echt scherper!!
                        En toch wil ik niet ruilen

Comment

En toch wil ik niet ruilen
                          Tuurlijk niet, maar ik was nooit echt tevreden van de scherpte van de VR, en toen ik door omstandigheden een 80-200 2.8 (wit!) ter mijner beschikking kreeg, hebben we de lenzen vergeleken. Toen was het snel duidelijk, dat de VR het toch een tikje slechter doet.
                          Exemplarische fouten uitgesloten, we hebben 3 VR's gebruikt.

Maar, uiteraard, VR is een enorm pluspunt bij lage snelheden. En daar koop je de lens toch voor hé!

Comment

Tuurlijk niet, maar ik was nooit echt tevreden van de scherpte van de VR, en toen ik door omstandigheden een 80-200 2.8 (wit!) ter mijner beschikking kreeg, hebben we de lenzen vergeleken. Toen was het snel duidelijk, dat de VR het toch een tikje slechter doet.
                            Exemplarische fouten uitgesloten, we hebben 3 VR's gebruikt.
                            Op wel toestel heb je deze dan getest Rudy?
                            Ik moet wel zeggen dat ik ook niet zo tevreden was over de scherpte van de VR in combinatie met een D70, op mijn D2H is hij vlijmscherp op mijn D200 ook, maar ik moet je wel zeggen dat ik hem op de D200 alleen nog maar heb gebruikt in optimale omstandigheden, ergens rond f8, misschien heeft het wat te maken met de grote batterij in de D2 series.
                            Het is ook zo dat je de VR functie niet mag gebruiken op statief of een andere vaste opstelling.
                            Heb je deze test gedaan met de VR ingeschakeld?

Comment

Op wel toestel heb je deze dan getest Rudy?
                              Ik moet wel zeggen dat ik ook niet zo tevreden was over de scherpte van de VR in combinatie met een D70, op mijn D2H is hij vlijmscherp op mijn D200 ook, maar ik moet je wel zeggen dat ik hem op de D200 alleen nog maar heb gebruikt in optimale omstandigheden, ergens rond f8, misschien heeft het wat te maken met de grote batterij in de D2 series.
                              Het is ook zo dat je de VR functie niet mag gebruiken op statief of een andere vaste opstelling.
                              Heb je deze test gedaan met de VR ingeschakeld?

D1X, en uiteraard zonder VR, op statief. (zo slim ben ik nog wel ;-)
                              Als je natuurlijk uit de hand zou gaan schieten, op 1/15 zou het verschil wel duidelijk in het voordeel van de VR worden.

Comment

Working...
                              X