Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor discotheek ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens voor discotheek ??

Wel voor mij wordt het dus de 15-30. Kga ze sebiets bestellen. Nu wou ik juist nog weten betreft die Canon EF 50mm f/1.8 II. Die intreseeert me ook wel omdat ze een hoge lichtsterkte heeft en omdat ze ook maar €111 kost.

Kenmerken
    - Diagonale beeldhoek: 46°
    - Objectiefconstructie (elementen/groepen): 6/5
    - Aantal diafragmalamellen: 5
    - Minimum diafragma: 22
    - Kortste scherpstelafstand (m): 0,45
    - Maximum vergroting (x): 0,15
    - AF-aandrijving: MM
    - Filterdiameter (mm): 52

Compacte en hoogwaardige standaardlens
    Met slechts 130 gram is dit het lichtste EF-objectief. Compact en krachtig standaard objectief. De Gaussiaanse optische elementen zorgen voor een grote scherpte op korte tot lange scherpstelafstanden. De kleurbalans is uitstekend voor een standaard objectief.

Iemand ervaring of nuttige informatie waarom ik het wel of niet zou moeten doen ??? (dan ik kan ik beide lenzen samen bestellen,spaar ik verzendingskosten uit) Of zou ik nog even wachten met deze en eerst €165 uitgeven aan de sigma d500 flitser, Het is het een of het ander ,mn budget laat momenteel niet meer toe. Eind van de maand zijnde enzo
    * CANON 5D
    * www.rockshots.be

Comment

sorry indien ik de keuze nu nog moeilijker zou maken:
      http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...MEWA%3AIT&rd=1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door virjinz
        sorry indien ik de keuze nu nog moeilijker zou maken:
        http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...MEWA%3AIT&rd=1
        kom je net te kort om portretten mee te maken of dansers en zo mee te fotograferen... ( gat 24-30mm) , 30mm is nl nog redelijk goed te doen (zelfs op een 1.3 crop cam)

btw ik geloof dat ze 'r keuze al gemaakt heeft..

Comment

Ik ga denk ik voor de canon 17-55!
          Ik wil toch genoeg zoom hebben omdat ik toch in een lang rechthoekige discotheek werk! Deze is veel lichtsterker dus zal ook een mooie verbetering worden
          en kwa breedhoek was ik al blij met mijn kitlens dus ja wa wilt ge meer
          www.VIMO.be - Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Movider
            en kwa breedhoek was ik al blij met mijn kitlens dus ja wa wilt ge meer

ik weet 't nie zeg jij 't maar...

Comment

Hopelijk is mijne uitleg wa juist? of haal ik het weer allemaal door elkaar
              www.VIMO.be - Flickr

Comment

Hallo iedereen ,

Ik ben nog niet zo lang bezig en weet dus ook nog niet goed welke lens ik het beste kan kopen voor mijn Canon EOS 1100D .
                Ook zou ik nog een externe flitser moeten hebben maar ook hier weet ik niet goed welke ik moet nemen .
                Heb al eens wat opgezocht maar weet niet welke de beste is .
                Ik wil me aanmelden op Partyflock om ook eens van de Belgen foto's te maken aangezien er bijna alleen maar Nederlanders zijn .

Bedankt .

Comment

Wat is je budget ? Partyfotografie is niet zo simpel. Als je tot nog toe enkel in auto stand gewerkt hebt zou ik toch aan raden wat bij te lezen over de technische kant

Als eerste filtser zou ik toch een canon flits nemen. Bv een 430 exII .

Als lens kan het met je kitlens ook wel. Als je groepen doet is 2.8 of zo geeft 2.8 toch te weinig scherpte diepte. Indien je toch een nieuwe lens wil kan je de budget vriendelijke sigma 17-50 2.8 kopen of met een ruimer budget de canon versie.

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Missy Bekijk bericht
                    Sorry voor al mijn vragen
                    Ik ben blij met mijn dslr maar

het is dus echt heel belangrijk dat hij goed werkt in discotheek omgevingen! daarvoor koop ik hem
                    Ik ben wel geintreseerd in beide lenzen nu , prijzen zijn heel ok.
                    Ik zou toch eerst even beginnen in wat makkelijkere omstandigheden de basis te leren, uit je vragen blijkt dat je basiskennis toch erg beperkt is. Als je je Dslr op het groen automaatje laat staan gaat die niet veel betere foto's afleveren dan een compactcamera. Voor goede resultaten zal je dus moeten investeren in de basis en wat lezen bvb http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ en http://www.123cursus-fotografie.nl/h...ntafstand.html. Zoek ook eens naar partyfotografie hier op het forum.
                    Voor in de discotheek zou ik voor een echte breedhoek gaan iets met een brandpuntafstand onder de 24mm (en een 18-50 of 17-55 is dan het breedste inzetbaar) en ook zeker voor een f2.8.
                    Met flitsen heb ik niet zoveel ervaring maar met een flits op het 2de gordijn kan je bij een langere sluitertijd met de flits je beeld bevriezen.
                    Je ziet er is veel te leren en de discotheek is niet direct de makkelijkste omgeving.

Comment

Is de canon 15-85 geschikt voor discotheek fotografie?

Comment

Working...
                      X