Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor discotheek ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens voor discotheek ??

en voor wie denkt dat je met een 'prullecam' als een A70 niets kan in een donkere rokerige club...

wel wat ruis , gaat nu eenmaal samen met compacts van die generatie meestal...

ps : ik doe 't nu al dik 4jaar voor atmoz en enkele andere clubs en concepten... de ervaring leert dat niet de scherpte maar de sfeerweergave telt... soms moet je al es durven blurren of schemeren om leegtes op te vullen(ivm slechte reklam :d )

Comment

Zou graag deze aankopen, omdat deze toch wat zoom heeft en lichtsterkte ook wel goed is.
      Ik werk nu ook met de 350d kitlens in onze discotheek en vind dit al geen slechte lens!
      Juist die lichsterkte kom ik te kort.

Raden jullie deze lens aan of toch maar iets anders?

Hier een Vb.

www.VIMO.be - Flickr

Comment

@Movider: WELKE lens?
        De foto die je bijsluit is vrij vaag en overbelicht maar geeft wel de indruk dat je af en toe een groothoek zou gebruiken...

@Atmosphere: zou het erg zijn als een sfeervolle foto kwalitatief ook nog om aan te zien is? BTW behalve sfeer zou compositie en onderwerp natuurlijk ook wel een toegevoegde waarde bieden.
        Last edited by Spanjaart; 14 augustus 2006, 22:20.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

als je het stelt voor de opdrachtgever(clubeigenaar of organisator) is sfeerweergave en een foto die mooie meisjes, veel volk dat aanwezig is ,leuke acts en entertainment goed weergeeft belangrijker dan of 'r ruis in de foto zit of hij haarscherp is of niet....

ik lever altijd zo'n goed mogelijk result af, voor mezelf zijn die criteria wel allemaal even belangrijk... zowel compo,kleur en sfeerweergave als fotokwaliteit

90% van die foto's worden gebruikt voor 640*480 webformaat en dant doet ruis, scherpte en zo er niet zo toe geloof me... als je op 6mp trekt en naar 640 verkleint merk je daar toch al niet meer veel van...

ik lever veel foto's af voor posterformaat & flyer achtergronden en invulling,dan zou 't al wel moeten beter zijn dan die laatste 3 :-) (overiges gemaakt op 1024*768 stand moest wel want ik had maar een 128mb kaartje destijds en der moesten er dik 200 goeie opgaan ...)

't is gewoon zonde om 1000€ + te gaan geven om ergens voor een club/feestjes foto's te wille gaan maken in de hoop 'r wat aan te gaan verdienen want :

als je ff kijkt, veel grote clubs hebbe in't tijdperk van de vele fotografen door digicams nog altijd beelden met een kwaliteit zoals die laatste 3...

er is geen geld meer voor een goeie cam(prosumers-goedkope dslr) en het mag ook niks kosten om iemand in te huren voor iedere week...

vind maar iemand die iedere week voor <50€ een hele avond wil komen foto's maken met zijn goed materiaal op eigen risico mbt beschadiging
          der is rap een pint op je cam gekapt zenne

Comment

Idd, mij zou het niet geven, enkele uurtjes per week foto's te nemen in zo'n club, zou zelf gratis willen doen.. Maar dat risico dat alles wordt overspoeld door geestrijke dranken, ik mag er ni aan denken.. Dan liever minder scherpe beelden en met een Powershot A80 ofzo boven het publiek beeldjes nemen..

grtz
            Mijn werkjes

Comment

Ja sorry op aanvulling oop mijn vorige post:

deze lens zou ik graag aanschaffen: Canon EF-s 17-55mm f2.8 IS USM Lens

wat denken jullie hiervan
              www.VIMO.be - Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Movider
                Ja sorry op aanvulling oop mijn vorige post:

deze lens zou ik graag aanschaffen: Canon EF-s 17-55mm f2.8 IS USM Lens

wat denken jullie hiervan
                Kwaliteitslens, wordt vaak scherper genoemd dan sommige L lenzen. Budgetversie in deze reeks is de Sigma 18-50 2.8

grtz
                Mijn werkjes

Comment

een tip:

IS gaat je niet veel helpen in een club...

ik heb 't es getest met een 24-105IS in leen

reden : je moet met een zo juist mogelijke sluiter kunne werken... en die zitte voor dingen als lasers, strobo's enzo toch rond de 1/3 sec,

iets te snel = te donker, iets te traag = onscherp of fel overbelicht... voordeel om te zeggen nu gaan mijn foto's zeker scherp zijn ga je zeker nie halen volges mijn ervaring met de 24-105

je kan voor een budgetvriendelijke keuze 't best beroepen op van sigma een 15-30 , 17-35 of een 18-50 mm...

1000€ aan een lens geen die eigelijk bijna geen groothoekverschil met bovenstaande biedt en maar een halve stop lichter is, veel groter en zwaarder, 2x zo duur is voor wat foto's in een club/feest is echt te gek...
                  dan moet je der al goed aan terugverdienen mocht je voor een club of event werken

ga je die lens gebruiken voor meer toepassingen is ze wel handig, ze is scherp,goeie range , 2.8 en IS

Comment

Mja ik schik deze lens ook beetje allround te gebruiken,
                    maar als ik da hier lees zal ik eens achter die andere informeren
                    www.VIMO.be - Flickr

Comment

re :

als je ze gebruikt voor meerdere activiteiten zeker doen

die 15-30 zou ik zeker overwegen,heel leuke lens voor die prijs...

maar louter en alleen voor zo'n soort fotografie is ze wa overkill denk ik...

bezie 't zoals een 400mm 2.8IS kope voor vogelkes te fotograferen als hobby... met een 100-400 haal je 't zelfde bereik en zeker even mooie foto's...

beetje dure hobby dan tenzij je voor national geographic werkt :-)

Comment

Die sigma 15-30 zieter ook wel mooi uit. Maar zoveel verschil kwa lichtsterkte heeft deze toch niet met mijn 18-55 kitlens?

18-55: f3,5 - 5,6
                        15-30: f3.5 - 4.5

Of is dit toch een groot verschil? want zoveel snap ik er nog niet van
                        En heeft die niet wat weinig zoom?
                        Last edited by Movider; 15 augustus 2006, 19:28.
                        www.VIMO.be - Flickr

Comment

Ooh ja,

Kijk uit met de lasers... Had 'n maat die videocamera had (werkt eveneens met CCD) en na bezoek in een discotheek had de CCD overal witte hotspotjes... blijkbaar veroorzaakt door laserlicht!

Comment

idd tonio...

nooit recht in de puls trekken,kan je ccd stuk van gaan,veel gevallen gehoord met een compact...

zelf eigelijk nooit last van gehad...

movi, je wint vooral aan groothoek(3mm x 1.6 crop is nogal wat eh), en 1 stop vanaf je zoom

als je nog ff geduld hebt zal i kes een vergelijking neer zetten van die maat met zijn 350d

tussen de 15-30 en de 18-55

Comment

Ah ok thanx, zou leuk zijn.
                              Want snap er niet zoveel van, van die stops!
                              www.VIMO.be - Flickr

Comment

Dussssss eerst was mij aangeraden een Sigma EX 18-50 f/2,8 DC Canon EOS te kopen vanwege de groothoek en de grote lichtsterkte en dan nu raden jullie me aan f3.5 ?? Is da nog sterk genoeg? Er wordt mij zelf aangeraden een sigma met f1.8 te kopen. Nu ben ik weer helemaal in de war.

Die fotos van atmozz daar(Atmozphere), welke lens is dat? exacte naam.

* CANON 5D
                                * www.rockshots.be

Comment

Working...
                                X