Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor discotheek ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens voor discotheek ??

ik treed lohad bij
    als je voor de eerste lens zou gaan dan heb je nog gled over voor de 50mm 1:1.8

dat is ook een vast brandpuntafstand ,ok iets minder groothoek maar toffe lens voor protretfototgrafie

Comment

En daar treed ik GERT1971 bij, ik zou de 50mm 1.8 ook nemen als je het kan.
      Die is nog lichtsterker en je kan er mooie portretfoto's mee maken
      Nikon materiaal

Comment

Dus de sigma doet wat en de canon doet wat ??

Sorry voor al mijn vragen
        Ik ben blij met mijn dslr maar

het is dus echt heel belangrijk dat hij goed werkt in discotheek omgevingen! daarvoor koop ik hem
        Ik ben wel geintreseerd in beide lenzen nu , prijzen zijn heel ok.
        Last edited by Missy; 11 augustus 2006, 16:27.
        * CANON 5D
        * www.rockshots.be

Comment

de Sigma EX 18-50 f/2,8 DC kan je van 18mm (groothoek) naar 50mm (standaard) gaan (zoomlens). En de EF USM 20mm f/2,8 is een vast brandpunt deze kan je alleen maar gebruiken op 20mm

Op de onderstande URL kan je meer uitleg vinden of fotografie

http://fotografie.fub.be/index.htm
          Nikon materiaal

Comment

idem voor de 50mm canon 1:1.8
            dat is eentje met een vast brandpuntafstand
            dus geen zoomlens

Comment

Dank jullie voor de info ivm de lenzen.

Wat betreft een flitser nu. Ik zie dat er ook zijn van canon en van sigma. Nu zie ik ook dat er daar weer heel dure exemplaren bijzitten. is het nodig ook meer uit te geven aan een flitser, die is natuurlijk wel belangrijk in donkere plaatsten.

Canon Speedlite 220EX
              Canon Speedlite 430EX
              Canon Speedlite 580EX (redelijk duur al)
              Sigma EF-500 DG Super Canon ETTL
              Sigma EM-140 DG Macroflitser Canon ETTL

Wich one too choose ???
              Zijn dit flitsters die verstelbaar zijn dan ook?
              * CANON 5D
              * www.rockshots.be

Comment

Ik zou gaan voor een fish eye, niet veel plaats meer in zo'n discotheek, en wat er te zien is, daar kan je beter met je neus op zitten

Comment

een fisheye is gewoonlijk 15 of 16mm dus niet veel meer groothoek dan de vooropgestelde sigma 18-50mm
                  plus een fisheye kost vrij veel (canon fisheye om en bij de 630€,sigma 520€)
                  dan meot je toch zo is zo nog een zoomlens bijkopen om wat algmene beelden te kunnen schieten
                  btw missy een fisheye daarmee kun je 180° foto's mee maken
                  je beeld word aan de zijkanten afgebogen en je krijgt dus precies een foto die tonvormig is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
                    een fisheye is gewoonlijk 15 of 16mm dus niet veel meer groothoek dan de vooropgestelde sigma 18-50mm
                    Een fishh-eye heeft een hoek van 180graden, of beeld vullend(cirkel vormig beeld) of diagonaal. Sigma heeft beide.

Maar of een fish-eye, zonder filter en zonnekap(kunnen er niet op), met het uitpuilende glas nu de 'ideale' lens om in discotheek rond te lopen betwijfel ik. Maar je kan er natuurlijk ook de mooiste effecten mij krijgen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Missy, deze foto's discotheek heb ik genomen met de combinatie van de sigma 24mm F1.8. Meestal stelde ik die in op F3.5, sluitertijd 1/45s gecombineerd met de sigma EF 500 DG superlens die ik op 1/2 onderbelichten zette.

De canon 50MM f1.8 is een superlensje ..die ik verkoop ...maar daar ben je niets mee in een discotheek ...reden ... te veel zoom op een crop-factor digitale camera.
                      En als jullie mij niet geloven, ga eens in een discotheek staan met genoeg afstand van iemand om meer dan het hoofd te fotograferen .. voordat je hebt scherpgesteld lopen er continue mensen tussen.

De sigma lens staat voor 370 euro wel te koop in sommige winkels ... dan heb je nog genoeg over voor de sigma EF 500 super flitser ...

De EM-140 (die ik ook heb) vind ik moeilijk om deftig mee te fotograferen. Geen idee waarom maar buiten macrofoto's lukt me daar niet mee om iets deftigs te belichten.

Oorspronkelijk geplaatst door Missy
                      Dank jullie voor de info ivm de lenzen.

Wat betreft een flitser nu. Ik zie dat er ook zijn van canon en van sigma. Nu zie ik ook dat er daar weer heel dure exemplaren bijzitten. is het nodig ook meer uit te geven aan een flitser, die is natuurlijk wel belangrijk in donkere plaatsten.

Canon Speedlite 220EX
                      Canon Speedlite 430EX
                      Canon Speedlite 580EX (redelijk duur al)
                      Sigma EF-500 DG Super Canon ETTL
                      Sigma EM-140 DG Macroflitser Canon ETTL

Wich one too choose ???
                      Zijn dit flitsters die verstelbaar zijn dan ook?
                      Last edited by PhilippeVDP; 19 augustus 2006, 15:47.

Comment

*** Offtopic ***

Sorry dat ik het zeg, maar van deze foto's vind ik het helemaal niet belangrijk WAARMEE ze genomen zijn maar WAAR ????

Lijkt me altijd een lastige omgeving, een dicotheek. Je belichting varieert van moment tot moment. Wellicht met een goede flitser met strooikap nog het beste?

Voor wat betreft de flitsers zou je ook eens naar Metz kunnen kijken. Deze leveren samen met Sigma volgens mij heel behoorlijke flitsers voor een heel redelijke prijs. Ik was tenminste heel blij met mijn Sigma EF-430 Super.

Succes met je keuze.
                        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Ik zou ook eens kijken naar een 1.8 20mm o.i.d. Die heb je van Sigma tweedehands meestal rond de 200-250 euro.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP
                            Missy, al deze foto's discotheek .
                            die zaak ken ik precies... Ten tijde van Atmoz Bertem toch eh :-)

vind de foto's wel tegenvallen voor een DSLR... onscherpte,te donker

missy je hebt een 350D...

een kennis heeft me dezelfde vraag ook gesteld met dezelfde cam en buget en ik heb 'm dit advies gegeven :

begin vooral niet met lenzen wisselen, omslachtig, kans op vallen in die drukte,teveel wisselen want iedereen staat constant aan je schouder te tikken voor een portret als je net je groothoekprime op hebt..)

ga voor de Sigma 15-30 mm F3,5 - 4,5 EX DG IF ASFERISCH
                            of de Sigma 17-35 mm F2,8 - 4 EX DG ASFERISCH (HSM)

zo heb je veel groothoek die je voor de sfeer nodig hebt en toch nog wat zoom om foto's van acts te maken, voor portretten zit je met 30mm zoomwaarde goed want in een drukke club heb je weinig plek...
                            die eerste zou niet zo scherp zijn op 15mm maar ik heb ze geleend en getest op een 1.3 crop cam en ik vond ze wel ok

die laatste vanwege de snelheid en 2.8 die je zeker zal nodig hebbe voor sfeer op een 350D waar je nie te hoog in ISO moet gaan om ruis te vermijden, vooral roodruis die je heel veel hebt in clubs...

als je de club(sfeer) wil trekken zal je best zonder flitsen gaan werken en een zo laag mogelijk diafragma nodig hebben....
                            ga je personen/dansers of acts trekken zo wie zo een externe flits want de lichtmeting en interne flits van je 350d zal zo wie zo altijd te kort komen om alles mooi weer te geven...

hier kan ik je best een SIGMA EF 500 DG ST of een Canon Speedlite 430 EX aanraden,de sigma is meer dan goed voor zo'n soort werk dus die meerprijs van de canon...

tussen portretten (sluiter varierend van 1/30 tot 1/60 bij F4 tot 5.6 om toch nog een sfeerweergave te hebbe EN scherpe foto's te hebbe) en bewegende dingens als dansers (sluiter varierend van 1" tot 1/15 bij F2.8 tot F4) zit toch een redelijk verschil...
                            lichtmeting op [.] en [ ](voor tegenlicht) zoals die bouwvakker onder

ISO waarde zou ik zeker rond de 800 houden(zeker voor sfeer) de foto's komen meestal toch in webformaat en dan valt de ruis toch niet op...
                            kan je naderhand altijd verminderen in PS want je moet ze toch zo wie zo een beetje bijwerken om de kleuren reel te houden...

heb ff wat foto's neergezet die ik met mijn 'trage' PRO1 compact in jpg (die te koop sta overiges) en een 'trage' 420EX flits heb gemaakt...
                            om je een idee te geven wat je dan zeker kan bereiken, mijn dslr foto's komen van 1d en L-materiaal en gaan een overkill beeld geven voor wat je wil bereiken...deze daarintegen zijn met een compact gemaakt die nog supertraag reageert en van lage kwaliteit zijn tov jouw 350D, 't zijn geen lucky shots of zo hoor,heb 100'den foto's uit Atmoz en Co,zelfs mooie spullen met mijn oudere A70 en A75 tjes...

in een club moet je 1 ding leren : met 't licht en de timing spelen en heel veel geduld hebben....

typisch voorbeeld hoe je met sterk tegenlicht kan spelen en toch flitsen

ps mocht je wat meer tips willen of een duw in de goede richting op locatie in limburg met je nieuwe spullen stuur je mij maar een mail of pm

Comment

Heel mooie foto's Athmoz; ook een heel goeie uitleg..

Ik neem zaterdag ook foto's op een fuif (zelfde omstandigheden discotheek). Mijn breedste lens momenteel is nog 18-55 (kitlens), die heb ik laatste maanden bijna niet meer gebruikt; ik verkies meestal tamron 28-75, maar zoals hier reeds gezegd ga ik hier waarss wat breedhoek te kort komen..

50mm 1.4 of 1.8 zijn heel leuke lenzen maar voor portretten in kleine ruimte of in fuifomstandigheden onbruikbaar

grtz
                              Mijn werkjes

Comment

dankjewel...

je kan alle lenzen gebruiken hoor..

deze zijn met mijn 50mm 1.4 gemaakt(gaat eruit want ik gebruik ze nooit)
                                wel heel leuk wanneer je echt heel weinig licht hebt om speciale sfeertjes weer te geven...

deze zijn wel opgeslagen voor flash-webkwaliteit

de sleutel zit in je eigen toestel kennen en ook je settings beheersen en snel kunne omschakelen naargelang de lichtsituatie...

heb es een hele repo gedaan in een club met 20mm 2.8, ook de acts,wel lekker dichtbij dan , wordt heel anders weergegeven dan...

Comment

Working...
                                X