Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

    Ik had hier ergens gelezen dat een krant ideaal is voor testfoto's te nemen.

    Heb dus een oude krant opgevist en enkele fotootjes genomen.

    Resultaat kan je bekijken op http://album.zoom.nl/user/James71/Te...oto's%20Sigma/. De nodige exif info zit in het beeld verwerkt.

    Hoop dat jullie er wat aan hebben.

    Comment


    • #62
      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

      den 150mm @2.8 valt tegen tov de rest
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #63
        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

        hier nog een review van deze lens.



        ik vind het ook wel jammer dat ze momenteel niet te krijgen is voor de alpha mount. Misschien in de toekomst ?
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #64
          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

          klopt het trouwens dat deze lens niet geschikt is voor Full Frame DSLR ?
          (helaas heb ik er geen)
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

          Comment


          • #65
            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

            Ik zag ook uit naar die lens maar nu hoor ik dat dat voor mij met minolta niet zal kunnen, wat bedoeld Otto met die Sony reorganisatie ???
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #66
              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
              Ik had hier ergens gelezen dat een krant ideaal is voor testfoto's te nemen.

              Heb dus een oude krant opgevist en enkele fotootjes genomen.

              Resultaat kan je bekijken op http://album.zoom.nl/user/James71/Te...oto's%20Sigma/. De nodige exif info zit in het beeld verwerkt.

              Hoop dat jullie er wat aan hebben.
              dank hiervoor...en nu - lijkt erop dat kort bij de 150 de scherpte afneemt. Is dat ook jou ervaring? voor mij dus tch nog maar even afwachten wat andere reviews gaan vinden
              Leon Loeffen

              Comment


              • #67
                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                klopt het trouwens dat deze lens niet geschikt is voor Full Frame DSLR ?
                (helaas heb ik er geen)
                Deze lens is inderdaad niet geschikt voor een full-frame DSLR.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #68
                  Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door loeffen Bekijk bericht
                  dank hiervoor...en nu - lijkt erop dat kort bij de 150 de scherpte afneemt. Is dat ook jou ervaring? voor mij dus tch nog maar even afwachten wat andere reviews gaan vinden
                  Heb er nog niet zoveel ervaring mee, noch met de lens, noch met testen van een lens.

                  Op 150mm lijkt hij inderdaad minder scherp en de review gepost door Grf bevestigd dat.

                  Echter de summary van diezelfde review zegt:

                  So which lens you should choose? Sigma 70-200 f/2.8 or Sigma 50-150 f/2.8? First one has better optical performance, especially on APS-C/DX matrix. Astigmatism, vignetting and distortion are well controlled which is not in case of 50-150 model. But all in all advantage of 70-200 is not that big. Besides 50-150 mm is cheaper and much smaller and lighter. So if you do not plan to buy full frame camera you will not be disapointed if you choose Sigma 50-150 mm f/2.8 APO EX DC HSM.

                  Prijs/kwaliteit gezien dus de beste koop (tenzij je een full frame camera hebt)

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                    Het grootse voordeel van de 50-150 lijkt me de draagbaarheid.

                    ik heb de 70-200 een keerje kunnen testen en das toch een heel kanon om heel de dag mee rond te lopen !

                    maarja nogmaals jammer niet voor sony/minolta
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Deze lens is inderdaad niet geschikt voor een full-frame DSLR.

                      Wat is een full-frame ?
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                        Wat is een full-frame ?
                        Full Frame wil zeggen dat de digitale sensor van de kamera even groot is als een 35mm analoog film-negatief.

                        Mvg,
                        TravelToy.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                          Sigma heeft toch altijd lenzen gemaakt voor Minolta vatting? Ze kwamen alleen wat later... is dit nu anders?

                          50-150 F2.8 lijkt een droomlens voor portretfotografie op de KM 5D!

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                            ik hoop dat ze er komt, nog beter zou het zijn dat minolta aan het wachten is tot ze de lens met SSM kan uibrengen natuurlijk

                            hier is nog een link naar een discussie maar veel wijzer wordt ik er niet uit

                            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                            like.no.other

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                              Op 150mm lijkt hij inderdaad minder scherp en de review gepost door Grf bevestigd dat.

                              Echter de summary van diezelfde review zegt:

                              So which lens you should choose? Sigma 70-200 f/2.8 or Sigma 50-150 f/2.8? First one has better optical performance, especially on APS-C/DX matrix. Astigmatism, vignetting and distortion are well controlled which is not in case of 50-150 model. But all in all advantage of 70-200 is not that big. Besides 50-150 mm is cheaper and much smaller and lighter. So if you do not plan to buy full frame camera you will not be disapointed if you choose Sigma 50-150 mm f/2.8 APO EX DC HSM.

                              Prijs/kwaliteit gezien dus de beste koop (tenzij je een full frame camera hebt)
                              Als ze inderdaad niet het resultaat van de 70-200 haalt, dan hoeft het voor mij niet... Liever wat meer betalen en meteen beelden die "af" zijn, zowel op 70 als 200 mm en alles er tussenin .
                              En de FF-mogelijkheid zie ik in elk geval ook als een voordeel, ook al heeft Sony nu geen FF-body. Dit soort lenzen hebben velen toch voor tientallen jaren, en je weet nooit binnen welke tijdspanne er betaalbare FF-bodies van Sony in de winkel zullen liggen. Het gaat soms sneller dan je verwacht.
                              Het enige wat ik ietwat als nadeel zie, is de omvang van dit soort lens, maar enkel voordelen hebben, is natuurlijk onmogelijk...
                              Last edited by K-2; 8 december 2006, 08:41.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nieuwe Sigma lens 50-150 f/2.8

                                ik vind die 50-150 toch iets hebben hoor,

                                Klein formaat, F2.8 mogelijkheid over het hele bereik, daar mag wel een klein beetje "foutjes" opzitten, 't is een lens met heel wat mogelijkheden, en je hebt geen "kanon" op je toestel zitten.

                                Vind het echt superzonde dat hier geen Alpha mount van zou komen...

                                Ik heb de Sigma 70-300 F4-5.6, ook geen superperformer, maar toch een bangelijk goede lens met momenten, zeker voor zo'n klein formaat!

                                Comment

                                Working...
                                X