Ik wens deze lens aan te schaffen, heeft iemand al wat ervaring met deze lens ? voor- en of nadelen. In theorie wordt er veel over geschreven maar vermits ze nog niet zo lang verkrijgbaar is, had ik graag wat reacties gehoord.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nieuwe macro 105mm VR van nikon
Collapse
X
-
- 22 januari 2006
-
Labels: Geen
-
-
Re: nieuwe macro 105mm VR van nikon
Oorspronkelijk geplaatst door liefbollekeIk wens deze lens aan te schaffen, heeft iemand al wat ervaring met deze lens ? voor- en of nadelen. In theorie wordt er veel over geschreven maar vermits ze nog niet zo lang verkrijgbaar is, had ik graag wat reacties gehoord.Minder glas dan vroeger, maar beter.
-
Ik ben in het bezit van deze lens, en ben er tot wat ik er nu van weet, heel tevreden over, ondertussen is hier reeds een en ander over deze lens gepost geweest ziehier: http://forum.belgiumdigital.com/show...82#post1057282
Alsook deze:http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=113129Last edited by Guest42; 9 augustus 2006, 13:41.
Comment
-
- 22 januari 2006
-
Met de zoekfunctie kom ik dus enkel de theoretische commentaren tegen maar niet de echte resultaten,comments van personen die reeds in het bezit zijn van deze lens, nu toch eens een reactie , dank je wel. Mijn besluit staat vast, ik koop ze voor op mijn D200
Comment
-
Natuurlijk biedt de VR wat toegevoegde waarde, het nadeel daarvan is tevens dat de lens er wat zwaarder en dikker van wordt. Een Tokina, Tamron, Sigma en AFD Nikon lens zullen qua resolutie allemaal weinig toegeven.
Voor mij zou een 2.8 105mm niet direct de lens zijn om 300-400 euro extra uit te geven voor VR.
Nadeel van VR blijft nou eenmaal dat het vaak juist het onderwerp is dat beweegt. het is trouwens wel leuk bij een waterval, maar dan heb je eerder een groothoek nodig.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpanjaartVoor mij zou een 2.8 105mm niet direct de lens zijn om 300-400 euro extra uit te geven voor VR.
Ik heb de oude en ik heb gewerkt met de VR. De laatste is net zo goed en de VR maakt het iets meer mogelijk om zonder statief te werken. Maar in het 1:1 bereik doe je dat toch niet, hoop ik.Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/
Comment
-
-
in vgl met evenwaardige sigma/tamron lenzen kost de nikon VR paar honderd euro meer.
nieuwe functie om rekening mee te houden bij de aankoop
moet je anders maar eens foto's van de sigma 180 of 150mm zoeken.
zie en sta verwonderdfoto als spiegel of als venster?
Comment
-
in vgl met evenwaardige sigma/tamron lenzen kost de nikon VR paar honderd euro meer.
nieuwe functie om rekening mee te houden bij de aankoop
Liefbolleke vraagt daar ook helemaal niet om, maar vraagt om gebruikerservaringen, en sommigen onder jullie maar rampetampen over de prijs, hij vraagt toch niet om te helpen betalen zeker
Ikzelf vind deze lens zeker zijn geld waard, en ik heb er dan ook nog geen minuut spijt van gehad dat ik deze aangekocht heb, onderstaande foto uit de hand, en met natuurlijk licht gemaakt.
Nikon D200
Micro Nikkor 105mm AFS-VR
diafragma 14
Sluitertijd 1/50 sec.
ISO 100
Sorry voor de dubbelpost
Comment
-
- 22 januari 2006
-
Inderdaad, ik had graag gebruikservaringen gehad, de commentaren van de sigmalenzen en of andere kan ik ook wel terugvinden via de zoekfunctie, reeds bedankt voor de reacties, ik heb ze eergisteren aangekocht en nu op naar de praktijk. Ik hou het liever allemaal bij hetzelfde merk, ik ben tevreden van mijn andere nikon lenzen en hou het graag bij dezelfde kleurtemperatuur enz. en ja ze is wat duurder maar "voor wat, hoort wat". Ik hoop in de toekomst hier toch ook het resultaat ervan te kunnen laten zien, maar ben nog nieuw op dit forum, dus wat geduld...
Comment
Comment