Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Convertor Canon EF naar Pentax

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Convertor Canon EF naar Pentax

Bestaan deze ?

Heb een Canon 20D, en "ons moeder" heeft nog een goeie prime tele liggen van haar pentax toestel, zal ergens een 25 jaar oud zijn, maar is echt een goeie lens

Aangezien ik nog geen tele heb ......

Re: Convertor Canon EF naar Pentax

is dat een pentax schroefvatting (M42)?
    zo ja: ff zoeken, o.a. hier op't forum.

voila

ik heb er zelf een (gekocht bij sights of nature, brugge) en er zijn er wel nog.
    mm
    Last edited by mm; 31 januari 2006, 22:09. Reden: search gedaan
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

hmm,
      ik heb hier ook nog oude pentax lenzen liggen,
      passen die dus met zo'n convertor op mijn 300D?
      En zo ja, wat kost een convertor.

edit, nog net een paginaatje gevonden waar mijn lenzen opstaan zodat je ook weet waarover het gaat...

dus welk stuk moet ik dan kopen? m42 -> canon eos zoals dit:

bedankt,
      koen
      Last edited by koen dd; 31 januari 2006, 22:59. Reden: lenzenpagina toegevoegd
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

FZ50

Comment

Hi,

Als het idd gaat om een M42 -> eos converter dan was hier een tijd geleden een hele thread over.

Ik dacht dat de titel was "wie heeft een M42" of zoiets..

DPaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

ik heb net een reeks adapters gekocht bij de volgende verkoper op ebay:

virtualvillage-au

was zeer goedkoop, en 2 dagen later lag alles in mijn bus (vanuit China)!

Comment

forumlid drd heeft er één gekocht voor z'n pentax-arsenaal op z'n eos 350D.
            hij heeft er ook al één van gepost, met succes.
            ik verwacht wel z'n beloofde voorbeeldjes bij 'objectieven' ... david?

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm
              forumlid drd heeft er één gekocht voor z'n pentax-arsenaal op z'n eos 350D.
              hij heeft er ook al één van gepost, met succes.
              ik verwacht wel z'n beloofde voorbeeldjes bij 'objectieven' ... david?
              Oeps... lees ik nu pas Tja, 't is eigenlijk simpel, zo content ben ik niet van die lenzen. Heb wel een paar deftige foto's gemaakt met de 135 mm, maar dan moet je het diafragma nogal wat dichtdraaien. Vol open heb ik meer kleurfouten dan iets anders (hoewel in zwart-wit natuurlijk veel minder een bezwaar), om nog maar te zwijgen over de moeilijkheid om manueel scherp te stellen bij volle opening (wegens geringe scherptediepte en geen aangepaste viewfinder). Is een beetje geluk hebben als 't dan scherp is waar je 't wil Bij de 55 mm eigenlijk juist hetzelfde verhaal. Kort daarop ik de 50 mm f/1.8 en de 75-300 III aangeschaft, en zijn de lenzen eigenlijk in onbruik geraakt... Als ik de 135 mm dan toch moet dichtdraaien, kan ik net zo goed de 75-300 gebruiken, dan heb ik tenminste AF. Ik heb dan ook niet veel voorbeeldjes, laat staan representatieve... Precieze scherptevergelijkingen tussen de dichtgedraaide 135 mm en de 75-300 op 135 mm heb ik ook niet gedaan, ik ben namelijk best tevreden van de 75-300 en heb dus eigenlijk geen reden om de 135 mm nog te gebruiken. Maar het was zeker een nuttige ervaring, voor de prijs van die M42 adapter kon ik het niet laten. Maar naar het schijnt zijn er echt wel M42 lenzen beschikbaar waar het wel de moeite is om die toch nog te gebruiken.
              Groeten, David

Comment

Ik heb er hier nog één liggen die ik nooit gebruik...

pb me eens

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                X