Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Macro voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma Macro voor Nikon

op geheugenkaart.be staat de
    Sigma 180 mm f3,5 EX DG APO Macro 1:1 HSM Sigma (599€)
    en de
    Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro Sigma AF (598€)
    genoteerd met een prijsverschil van 1 €

Ik weet dat hierover al veel gediscussieerd is, maar nu weet ik het toch echt niet ...

gewicht/f-getal tov lengte ?? Of zijn er andere interessante features aan één van beide ...
    embee ::: nikon stuff

Re: Sigma Macro voor Nikon

Zal wel een drukfoutje zijn, want bij Top-foto kost de 180 mm 769 euro.

Printscreen maken en onmiddellijk bestellen !!!
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik fotografeer nu al een jaartje met die 150 mm weliswaar op een 20D en ben daar zeer tevreden over. De lens is zeer scherp en stevig gebouwd. Ligt goed in de hand en het lukt perfect om zonder statief te fotograferen. Ik fotografeer ook bijna steeds uit de hand. Enige nadeel, de wat trage autofocus, maar die gebruik ik nooit, ik stel steeds manueel scherp.

Een collega van mij heeft die 180mm en die moet toch steeds op een statief werken.

De lichtsterkte daar zou ik weinig over inzitten. Bij macrofotografie fotografeer je zelden op F2.8 of F3.5 Ik neem meestal foto's tussen F8 en F13, of je insectje staat er maar voor de helft scherp op.

Met de 180mm heb je natuurlijk een grotere werkafstand, wat voor het fotograferen van insecten soms handig kan zijn. Als je enkel statische objecten wilt fotograferen maakt dit voor jou weinig uit.

T'is altijd beetje afwegen wat voor jou de beste keuze is. Beide lenzen zijn kwalitatief gelijkwaardig.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Heel veel maakt het niet uit, ik gebruik mijn 150mm wel eens als telelens en dan ben ik wel blij met 2.8 natuurlijk. Deze is héél scherp volledig open.

Comment

wat doorslaggevend is, is dat zonder statief toch wel handig is ...
          En als het verschil niet 1 maar 100€ is, is de keuze nog vlugger gemaakt ...
          embee ::: nikon stuff

Comment

Verkeerd...gelezen
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hier staat er trouwens eentje te koop: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=120961
              Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Working...
              X